Honda Integra Hatchback, czyli ładniejszy Civic debiutuje w Chinach

profiauto.pl 1 rok temu

Amerykanie mają Acurę Integrę, Europejczycy – Hondę Civic, a na chińskim rynku można kupić Hondę Integrę, która właśnie doczekała się odmiany hatchback.

Gwoli ścisłości, Honda Civic 11. generacji dostępna jest również w USA i Chinach

Amerykanie i Chińczycy mają po prostu nieco większy wybór. W USA od roku (po 16 latach nieobecności) dostępna jest znowu Acura Integra, czyli usportowiona odmiana Civica, a w Chinach równolegle z Civikiem sprzedawana jest atrakcyjna wizualnie Honda Integra. Ten podział na submarki to sposób japońskiego producenta na dotarcie do nowych klientów.

W przypadku Civica w Chinach – wybierają go głównie starsi klienci

Honda Integra ma przyciągnąć do salonów młodszych klientów. Za jej budowę odpowiada spółka join venture Guangqi-Honda (GAC), w odróżnieniu od spółki Dongfeng Honda, która stoi za produkcją zwykłego Civica.

Do tej pory Honda Integra dostępna była jedynie jako sedan, ale teraz dołącza do niej pięciodrzwiowy hatchback.

Honda Integra Hatchback – raczej nie pomylimy go ze zwykłym Civikiem

Integra hatchback ma swój charakterystyczny styl, dzięki nowym reflektorom LED i przeprojektowanemu zderzakowi. Z tyłu niewielki spojler i dyfuzor z dwoma zintegrowanymi końcówkami układu wydechowego wykończone chromem sprawiają, iż auto wygląda bardziej agresywnie.

Atrakcyjności dodaje mu także dwukolorowe malowanie – żółty kolor nadwozia połączony z czarnym dachem i czarną obudową lusterek.

Pod maską chińskiej Integry pracuje turbodoładowana jednostka 1.5 o mocy 180 KM

Moment obrotowy wynosi 240 Nm, czyli dokładnie tyle, ile wskazuje oznaczenie na klapie bagażnika. Moc przenoszona jest na przednią oś za sprawą 6-biegowej manualnej przekładni lub opcjonalnej skrzyni CVT.

Alternatywą dla jednostki turbo pozostaje układ hybrydowy z 2-litrowym 4-cylindrowym silnikiem benzynowym i pojedynczym silnikiem elektrycznym.

Niestety, interesująca wizualnie Honda Integra nie dotrze na Stary Kontynent

Rynek europejski nie jest priorytetowy dla japońskiego producenta, który z roku na rok (od 2016 roku według carsalesbase.com) notuje spadek sprzedaży na kontynencie. W 2021 roku było to 73 038 pojazdów. Co innego Chiny, gdzie sprzedaż Hondy utrzymuje się na stałym wysokim poziomie (1,5 mln aut w 2021 roku), a oferta obfituje w interesujące modele.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału