Honda Elevate. Budżetowa i praktyczna, ale nie dla Europy

profiauto.pl 1 rok temu

Honda zaprezentowała nowego SUV-a. Nazywa się Elevate i jest mechanicznie spokrewniony z Hondą City.

Japoński producent sypnął ostatnio nowościami

Poznaliśmy trzy nowe SUV-y – modele ZR-V, CR-V i elektryczny e:Ny 1. Wszystkie trafią niedługo do europejskich salonów. Japończycy nie zwalniają jednak tempa i oto swój debiut ma kolejny model, który, jakże mogłoby być inaczej, też jest SUV-em. Rynkiem zbytu są Indie.

Honda Elevate wygląda z zewnątrz po prostu… zwyczajnie

Nie ma tu stylistycznych fajerwerków, szalonych krzywizn, czy nietypowych przetłoczeń. Jedynym elementem, który rzuca się w oczy w jest duży grill. Jego masywność podkreślono dodatkowo dzięki chromowanej listwy, która łączy ze sobą światła LED. Tył nie wyróżnia się niczym szczególnym – duża tylna klapa i światła LED w kształcie litery L dość łatwo zidentyfikować z japońską marką.

Tę zwyczajność trzeba było jakoś ładnie opisać w folderze reklamowym, stąd pewnie określenie, iż Elevate „wygląda odważnie i męsko”.

Co do wymiarów, Honda Elevate mierzy 4312 mm długości, 1790 mm szerokości i 1650 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2650 mm. W Europie uplasowałaby się poniżej modelu HR-V, a na rynku indyjskim można mówić o SUV-ie średniej wielkości. Warto przy okazji wspomnieć, iż za bazę posłużyła platforma Hondy City, którą dopracowano pod kątem komfortu zawieszenia.

Na uwagę zasługuje na pewno duży prześwit – aż 220 mm, co raczej jest typowe w przypadku znacznie większych SUV-ów.

Pozytywnie zaskakuje wnętrze

Znajdziemy w nim analogowe wskaźniki, prosty panel klimatyzacji i wiele praktycznych schowków. Skórzanej tapicerki nikt chyba tutaj nie oczekiwał, więc jest miłym zaskoczeniem.

Jak na budżetowego SUV-a, Honda Elevate może pochwalić się długą listą wyposażenia. W opcjach znajdziemy elektryczny szyberdach, bezprzewodową ładowarkę do telefona, czy automatyczną klimatyzację dla pasażerów siedzących z tyłu. Nie brakuje kamery cofania, adaptacyjnego tempomatu i pakietu systemów bezpieczeństwa Honda Sensing.

Honda Elevate – co mamy pod maską?

Całkiem zwyczajną wolnossącą jednostkę i-VTEC o pojemności 1.5 l i mocy 119 KM (145 Nm). Klienci dostaną do wyboru 6-biegową manualną skrzynię lub przekładnię CVT. Pewnie częstszym wyborem w Indiach będzie automat. Moc przekazywana jest wyłącznie na przednie koła.

Tak jak wspomniałem na początku, spalinowej Hondy Elevate nie zobaczymy na Starym Kontynencie. Choć pewną nadzieję daje wersja elektryczna SUV-a, która jest w planach producenta i ma powstać w najbliższych 3 latach.

Zdjęcia: Honda

Idź do oryginalnego materiału