Zaprezentowane podczas tegorocznego Madrid Car Experience dwa SUV-y hiszpańskiej marki EBRO mierzą wysoko. Dzięki joint venture z chińskim Chery mogą wywrócić do góry nogami segment D-SUV. Pierwszy z nich S700 oficjalnie zjechał z linii montażowej.
Hiszpańska „Kia Sportage” ożywa w byłej fabryce Nissana w Barcelonie
Jak informowaliśmy w kwietniu, chiński gigant Chery dzięki wspólnie utworzonej spółce joint venture stał się udziałowcem hiszpańskiej marki Ebro-EV Motors. W ramach tej współpracy ożywi hiszpańską markę i wypuści na rynek dwa SUV-y: EBRO S700 i S800. Ponadto w dawnej fabryce Nissana w Barcelonie z taśm produkcyjnych zjedzie także Chery Omoda 5.
W piątek odbyła się uroczysta inauguracja reaktywacji starej fabryki Nissana w strefie wolnego handlu w Barcelonie. Jednocześnie z tym wydarzeniem zainaugurowano produkcję pierwszego pojazdu. Jest nim SUV S700, którego często określa się mianem hiszpańskiej „Kia Sportage”.
W tej inauguracji współpracy i chińskiego międzynarodowego koncernu Chery uczestniczyli m.in. przedstawiciele hiszpańskiego rządu i kierownictwo chińskiego giganta. Hiszpańska firma nie podała szczegółów na temat ceny nowych SUV-ów, ale podkreśliła, iż „będą one konkurencyjne na miarę rynku”.
EBRO S700 stanie się bezpośrednim rywalem topowych modeli w segmencie SUV
Hiszpańska marka EBRO odradza się i oficjalnie prezentuje pierwszego SUV-a S700 zjeżdżającego z linii montażowej. Pierwszy produkt joint venture pomiędzy Chery i hiszpańskiego EV Motors jest zagraniczną wersją chińskiego Tiggo 7 PLUS. Pozycjonowany jako kompaktowy SUV ma nieco zmieniony wygląd. jeżeli chodzi o wymiary to długość, szerokość i wysokość S700 wynoszą odpowiednio 4530/1862/1695 mm, a rozstaw osi wynosi 2670 mm.
Jeśli chodzi o opcję napędu Ebro S700, to na początek do dealerów trafi tradycyjna wersja benzynowa. Pod maską SUV-a ma pracować 150-konny silnik we współpracy z automatyczną skrzynią biegów. To bardzo podobna opcja, jaką mają niektórzy rywale hiszpańskiego modelu.
Do wyboru będzie także znacznie ciekawsza opcja hybrydowa PHEV. W tej wersji Ebro S700 będzie mógł się pochwalić nie tylko mocą bez strat na autonomii, ale także oszczędnością na tankowaniu. Nie jest tajemnicą, iż oba planowane SUV-y produkowane są z wykorzystaniem platformy i technologii wspólnych z Chery.
Rozpoczęcie produkcji S700 nastąpi w formacie DKD ( Direct Knock Down ). To oznacza, iż SUV przyjedzie z Chin w stanie półzłożonym. Od 2025 roku ma być jednak produkowany w ramach CKD (Complete Knock Down). To pozwoli na większe obciążenie pracą w barcelońskiej fabryce.
Przyjmuje się, iż w przyszłym roku fabryka wyprodukuje ponad 20 000 pojazdów. Do końca 2024 roku będzie już działać 30 dealerów tej marki. Sieć dystrybucji zaoferuje także obsługę posprzedażową. Pierwsze egzemplarze S700 trafią do salonów w 2025 roku. Także na przyszły rok Chery zgodziło się przełożyć produkcję elektrycznego modelu Omoda 5 i złożyć go bezpośrednio w fabryce w Hiszpanii.
źródło: Ebro/X, Chery/ Weibo