Hennessey Venom F5 Revolution Roadster łączy V8 ze zdejmowanym dachem

profiauto.pl 1 rok temu

Amerykańskie superauto zadebiutuje na dniach podczas imprezy Monterey Car Week, ale wszystko, co istotne już wiadomo.

Do Venoma F5 coupe, wersji roadster i coupe Revolution dołącza Revolution roadster. Najnowsze wcielenie superszybkiego Hennessey Venom F5 charakteryzuje się bezkompromisową wydajnością i dopracowaniem na torze.

Wygląd F5 Revolution Roadster nie jest wielką niespodzianką

Główne różnice pomiędzy wersją coupe a roadsterem wynikają z modyfikacji aerodynamicznych. Nowością jest większy splitter i dyfuzor, duże tylne skrzydło i kilka aerodynamicznych detali w nadwoziu, które przeprojektowano. Nie brakuje też charakterystycznego wlotu powietrza, który połączono zgrabnie z komorą silnika.

Sam dach jest wykonany z wytrzymałego kompozytu z włókna węglowego i od wewnątrz wyłożony Alcantarą. Waży zaledwie 8 kg i można go łatwo zdemontować. Dzięki temu Revolution Roadster zaoferuje niepowtarzalne wrażenia z jazdy.

Nie wprowadzono żadnych zmian, jeżeli chodzi o silnik

To 6,6-litrowa jednostka V8 twin turbo, którą znajdziemy też w coupe. Współpracuje z nim 7-biegowa jednosprzęgłowa przekładnia napędzająca tylne koła. Jednostka rozwija 1842 KM i 1600 Nm i odznacza się szalonymi osiągami. Jak szybki jednak jest Venom F5 w tej wersji, tego na razie niewiadomo. Można się tylko domyślać, iż na torze nie będzie miał sobie równych. Szczególnie iż producent wskazuje na jego poprawione zawieszenie oraz kilka większą masę od coupe, które waży ok. 1360 kg.

Hennessey zamierza zbudować zaledwie 12 egzemplarzy F5 Revolution Roadster

Pierwsze 5 sztuk będzie się wyróżniać odkrytym włóknem węglowym i żółtymi detalami. Pomimo ceny zaczynającej się od 3 mln dolarów, wszystkie egzemplarze już znalazły swoich właścicieli. Jednym z nich jest podobno legenda koszykówki, Michael Jordan.

Zdjęcia: Hennessey Performance

Idź do oryginalnego materiału