Najnowszy Ford Ranger Raptor jest jednym z najpotężniejszych pickupów średniej wielkości, jakie są dostępne na rynku. Nic dziwnego, iż zainteresowali się nim specjaliści z Hennessey Performance.
Hennessey Velociraptor 500 – nazwa zdradza liczbę koni pod maską
O ile fabryczna wersja wyposażona jest w 3-litrową jednostkę EcoBoost V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 405 KM i 582 Nm momentu obrotowego, o tyle Velociraptor generuje 500 KM i 746 Nm.
Wzrost mocy o ponad 20% był możliwy dzięki nowemu układowi dolotowemu o wysokim przepływie powietrza. Zamontowano także większy intercooler oraz zaktualizowano oprogramowanie ECU. Moc na wszystkie koła trafia za sprawą 10-stopniowej automatycznej przekładni. Do tego mamy blokowane mechanizmy różnicowe z przodu i z tyłu oraz aż 7 trybów jazdy.
Hennessey pozostał przy fabrycznym adaptacyjnym zawieszeniu z amortyzatorami FOX z przodu i z tyłu o średnicy 2,5 cala.
Nie mogło zabraknąć też kilku wizualnych dodatków z zewnątrz
Pickup wyróżnia się niestandardowymi zderzakami z orurowaniem i czterema światłami LED do jazdy w terenie. Z przodu widnieje oznaczenie Velociraptor i napis na masce – Hennessey, na wszelki wypadek, by nikt nie pomylił go ze zwykłym Raportem. Nowy jest także zestaw 18-calowych aluminiowych felg z 35-calowymi terenowymi oponami.
Hennessey Velociraptor 500 – pakiet Hennesseya można już zamawiać w USA
Produkcja ruszy w czwartym kwartale tego roku z limitowaną edycja 200 sztuk, które do sprzedaży trafią w 2024 roku. Cena zestawu w USA zaczyna się od 24 950 dolarów, przy bazowym Fordzie Fanger Raptor kosztującym 56 960 dolarów. Po zsumowaniu i tak wychodzi taniej od Forda Bronco Raptor, którego cena w USA wynosi 85 375 dolarów.
Zdjęcia: Hennessey