Gordon Murray Automotive (GMA) T.33 Spider

1 rok temu

Gordon Murray Automotive zaprezentował swój najnowszy model supesamochodu – GMA T.33 Spider. GMA T.33 Spider to lekki, dwuosobowy samochód skierowany do miłośników sportowych emocji. Dzięki niskiej masie, zaawansowanej aerodynamicznie konstrukcji i mocnemu dwunastocylindrowemu silnikowi T.33 Spider obiecuje niezapomniane wrażenia z jazdy i doskonałe osiągi oraz także prowadzenie.

Napęd

GMA T.33 Spider napędza atmosferycznie zasilany silnik V12 o pojemności 3.994 ccm z suchą miską olejową, opracowany przez Coswortha. Z całkowitą mocą 617 koni mechanicznych 451 Nm momentu obrotowego GMA T.33 Spider może przyspieszyć od 0 do 96 km/h w zaledwie 2,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 335 km/h. Maksymalne obroty silnika wynoszą aż 11.100 obr/min. Maksymalna moc osiągana jest przy 10.250 obr/min a moment obrotowy przy 6.750 obr/min. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem manualnej, sześciobiegowej skrzyni. Mechanizm różnicowy oczywiście wyposażono w układ samoblokujący. Cały samochód waży zaledwie 1.108 kg.

Gordon Murray podczas projektowania T.33 Spider skupił się na zastosowaniu zaawansowanej technologii, co przyniosło wiele innowacyjnych rozwiązań. Konstrukcja tego supersamochodu została opracowana z wykorzystaniem zaawansowanych technik budowy z włókna węglowego. Pozwoliło to osiągnąć niską wagę przy zachowaniu dużej sztywności i również trwałości. Nadwozie GMA T.33 Spider wyposażono także w aktywne elementy aerodynamiczne. Dostosowują się one do aktualnych warunków jazdy i pozwalają na maksymalne wykorzystanie potencjału docisku aerodynamicznego. GMA T.33 Spider wyposażono również w zaawansowany system telemetrii. Pozwala on na precyzyjne monitorowanie stanu samochodu oraz na dostosowanie jego ustawień do indywidualnych preferencji kierowcy.

Wnętrze

Wewnątrz GMA T.33 Spider znajdziemy również minimalistyczny, inspirowany wyścigami projekt kokpitu. Proste, eleganckie, analogowe wnętrze GMA T.33 tworzy też skoncentrowane na kierowcy środowisko. Punkt centralny zestawu wskaźników to 120-milimetrowy, podświetlany, całkowicie analogowy obrotomierz. Skalibrowany na 11 100 obr./min, jasno sygnalizuje więc osiągi silnika Cosworth GMA V12. Po bokach znajdują się dodatkowe wyświetlacze do obsługi klimatyzacji i multimediów. Ten ostatni wyposażono dodatkowo w bezprzewodową łączność Apple CarPlay i Android Auto.

Wszystkie główne elementy sterujące są precyzyjnie wykonane i miłe w dotyku. Kierownicę wykonano z włókna węglowego i obszyto skórą. Z kolei pedały i lekką, wręcz ascetyczną dźwignię zmiany biegów oraz elementy sterowania wykonano z lekkiego stopu aluminium. Lekkie, inspirowane wyścigami fotele z włókna węglowego wykończono także skórą i alcantarą. W ramach indywidualnej obsługi klienta każdy zamówiony samochód wykańczany jest według preferencji swojego właściciela.

Jedną z cech wyróżniających wnętrze T.33 Spider od coupe jest wykończenie przegrody silnika, którą pomalowano w kolorze nadwozia. Ze zdjętym panelem dachowym i złożoną tylną szybą, wzmaga to wrażenie otwartej przestrzeni poprzez przenikanie koloru nadwozia do wnętrza.

Samochód ma zdejmowane panele dachu, które można schować pod przednią pokrywą bagażnika. Jednak wiąże się to ze zmniejszeniem pojemności bagażnika, dlatego też za drzwiami zaprojektowano dwa boczne schowki mieszczące dopasowane do nich walizki.

Czwarty model GMA

T.33 Spider to czwarty samochód opracowany przez Gordon Murray Automotive po premierze modeli T.50, T.50s i T.33. Podobnie jak jego poprzednicy, T.33 Spider zbudowano z wykorzystaniem zaawansowanych technik budowy włókna węglowego. Pozwala to na maksymalne oszczędności wagi przy zachowaniu wysokiej sztywności i także trwałości nadwozia.

Gordon Murray, założyciel i CEO Gordon Murray Automotive, powiedział: „Z T.33 Spider chcieliśmy stworzyć czysty, skoncentrowany na kierowcy supersamochód. Samochód, który dostarczy niezapomnianych wrażeń i emocji zarówno na drodze, jak i torze. Od lekkiej konstrukcji po mocny silnik, wszystko w T.33 Spider zostało zoptymalizowane więc pod kątem jazdy zabawy i emocji”.

Produkcja rusza w tym roku

T.33 Spider można już rezerwować, a produkcja ma rozpocząć się jeszcze w 2023 roku. Zostanie wyprodukowanych zaledwie 100 egzemplarzy. Cena będzie wynosić około 1,8 mln funtów. Dzięki wyglądowi, nowoczesnej technologii i adekwatnościom jezdnym, GMA T.33 Spider będzie więc jednym z najbardziej pożądanych supersamochodów na rynku.

Redakcja Overdrive (PB)

Idź do oryginalnego materiału