To, co GM zabiera, przywraca rynek wtórny.
Kontrowersyjna decyzja General Motors o wycofaniu Apple CarPlay i Android Auto z większości pojazdów elektrycznych ma teraz możliwe obejście. Jak zauważył Wewnątrz pojazdów elektrycznychfirma o nazwie White Automotive and Media Services (WAMS). reklamowanie nowego zestawu aktualizacyjnego na rynku wtórnym który przywraca popularne funkcje kopiowania telefonu z powrotem do pojazdów elektrycznych Chevy i GMC.
Na swojej stronie internetowej firma obiecuje „w pełni zintegrowaną przewodową i bezprzewodową funkcję CarPlay oraz Android Auto we wszystkie sposoby, jakich można się spodziewać (a niektóre nie!) bez uszczerbku dla istniejących funkcji i funkcjonalności”. Aktualizacja jest w tej chwili kompatybilna z pojazdami elektrycznymi Chevy Equinox, Blazer i Silverado, a także GMC Sierra EV. (Przepraszam, Cadillac!)
Film opublikowany na stronie firmy przedstawia aktualizację — i wygląda całkiem nieźle. Na centralnym wyświetlaczu systemu informacyjno-rozrywkowego wyświetlany jest znany interfejs CarPlay i Android Auto, a film zapewnia integrację na poziomie OEM z preferowanym asystentem głosowym, niezależnie od tego, czy jest to Siri, czy Asystent Google. Możesz wyświetlać mapy Apple na zestawie wskaźników, łącznie z nawigacją „zakręt po zakręcie” na wyświetlaczu Head-Up.
Wszystko wygląda elegancko i profesjonalnie, ale oczywiście diabeł tkwi w szczegółach.
Niestety nie wygląda to na rozwiązanie, które będzie powszechnie dostępne — przynajmniej nie na początku. WAMS twierdzi, iż ze względu na „złożoność” procesu instalacji, a także chęć zapewnienia „najlepszej możliwej obsługi klienta”, zestaw na rynek wtórny jest dostępny tylko u jednego dealera, LaFontaine Chevrolet w Plymouth w stanie Michigan. Koszt instalacji również nie jest dostępny. Skontaktowaliśmy się z firmą WAMS w celu uzyskania komentarza i jeżeli otrzymamy odpowiedź, zaktualizujemy ten post.
GM po raz pierwszy ogłosił iż w 2023 r. porzuci w swoich pojazdach elektrycznych CarPlay i Android Auto, broniąc decyzji jako chęć zaoferowania klientom bardziej wciągającego i zintegrowanego doświadczenia, które nie oszczędza na funkcjach.