Girteka, największa europejska firma transportowa, rozwija usługi spedycyjne poprzez digitalizację i unowocześnianie dedykowanej platformy dla przewoźników, Girteka Partners Portal. Rok po jej uruchomieniu, firma wdraża nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji (AI) i automatyzacji procesów, mające na celu wsparcie partnerów w zarządzaniu transportem i zwiększenie efektywności operacji. Kilka tysięcy małych i średnich przewoźników zrzeszonych w sieci partnerskiej Girteki korzysta już z platformy, uzyskując dostęp do tras i ładunków o dużym wolumenie w całej Europie.
– Platforma to najważniejsze narzędzie współpracy z przewoźnikami z naszej sieci partnerskiej, które ma zapewniać realne wsparcie w podejmowaniu decyzji, dzięki aktualnym, transparentnym wskaźnikom a także możliwości indywidualizacji i automatyzacji procesów, dopasowanych do ich potrzeb. Od prostej rejestracji, rezerwacji i dopasowywania ładunków, po zarządzanie transportem, dokumentacją i płatnościami. Dzięki intuicyjnemu interfejsowi i szybkiemu dostępowi do najważniejszych informacji, wszystko ma być osiągalne dzięki jednego kliknięcia – mówi Paweł Stecko, Business Development Manager, Girteka
Szeroka funkcjonalność i inteligentne dopasowanie
Girteka Partners Portal umożliwia zarejestrowanym przewoźnikom bezpośrednią rezerwację ładunków, negocjowanie stawek i potwierdzanie zleceń, z wglądem w oferty zawierające dane o czasie dostawy, miejscach załadunku i rozładunku, typach przyczep i rodzajach ładunków. System zapewnia również dostęp do pełnej historii zleceń, statusu dokumentów CMR i faktur. Dodatkowo, w celu zwiększenia bezpieczeństwa transportu towarów o dużej wartości, przewoźnicy mogą wygenerować z poziomu platformy listę rekomendowanych parkingów dla danej trasy.
Nową funkcją na portalu jest Smart Match, która na podstawie historii rezerwacji i preferencji (w tym rodzajów ładunków i miejsc załadunku) automatycznie sugeruje przewoźnikom najlepiej dopasowane zlecenia, przesyłane w powiadomieniach e-mail. To rozwiązanie ma oszczędzać czas, zapewniać szybszy dostęp do ofert i ułatwiać potwierdzanie zamówień.
Panel finansowy na platformie pozwala monitorować transakcje i zarządzać dokumentacją, z automatycznym fakturowaniem po dostarczeniu ładunku, co ma skracać czas oczekiwania na płatność. System umożliwia również rejestrowanie dodatkowych kosztów, takich jak opóźnienia w rozładunku czy zmiany trasy, generując faktury i przyspieszając rozliczenia. Niedawno udostępniona została opcja QuickPay, która ma wspierać partnerów w utrzymaniu płynności finansowej.
Kolejne wdrożenia i wizja przyszłości
Girteka przygotowuje kolejne wdrożenia, w tym integrację z narzędziem „Project44”, które ma zapewnić precyzyjną widoczność na całej trasie dostawy. Integracja danych z różnych urządzeń GPS umożliwi pełną widoczność w czasie rzeczywistym (RTV) oraz raportowanie statusu ładunku. Kolejna funkcjonalność, która jest w przygotowaniu, ma automatycznie proponować najbliższe możliwe lokalizacje kolejnego załadunku, aby zredukować puste przebiegi.
Rozwój platformy Girteka Partners Portal jest częścią szerszej strategii Grupy Girteka, ukierunkowanej na transformację cyfrową i tworzenie efektywnego, zorientowanego na człowieka środowiska logistycznego. Paweł Stecko mówi, iż innowacje technologiczne mają wspierać i usprawniać codzienną pracę pracowników i partnerów firmy. Dodaje, iż platforma ma wyznaczać nowy standard współpracy, a Girteka, rozwijając ją, kształtuje przyszłość opartą na wspólnym sukcesie.