GDDKiA. Pierwsza taka budowa w Małopolsce. Wybór unieważniony

1 tydzień temu

O wyborze najkorzystniejszej propozycji na budowę obwodnicy Zatora poinformowano miesiąc temu. Droga będzie krótka, zaledwie 2,1 km, natomiast przedsięwzięcie wyróżnia fakt, iż postępowanie toczy się w trybie dialogu konkurencyjnego. Taką procedurę zastosowano z uwagi na, jak informuje GDDKiA, innowacyjny charakter inwestycji wykorzystującej metodykę BIM (ang. Building Information Modeling).

W metodyce BIM stosuje się wspólne środowisko danych – wszystkie informacje znajdują się w jednym miejscu. Cyfrowe modele obiektów są trójwymiarowe i uwzględniają wszystkie niezbędne informacje możliwe do wykorzystania na każdym etapie inwestycji, od projektu przez realizację po odbiór prac, a później utrzymanie i zarządzanie.

Propozycje złożyły trzy firmy, a oceniane były pod kątem czterech kryteriów:

  • zastosowanego zakresu BIM – 40 pkt
  • ceny – 35
  • przedłużenia okresu gwarancji jakości – 20
  • zagospodarowania na placu budowy destruktu asfaltowego – 5.
Wykonawca Zakres BIM Cena Przedłużenie gwarancji Zagospodarowanie destruktu RAZEM
Mostostal Warszawa 10 35 20 5 70
Skanska 35 30 25 5 90
konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe (lider) i Strabag 29 30,94 20 5 84,94

Obwodnica Zatora w ciągu DK28

Centrum miasta ominie po zachodniej stronie. Pobiegnie od skrzyżowania DK44 i DW781 (ul. 1-go Maja) do DK28 (ul. Wadowicka). Będzie jednojezdniową trasą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Pod obwodnicą będą dwa przejścia dla pieszych i rowerzystów. To pierwsza drogowa inwestycja w małopolskim oddziale GDDKiA, w ramach której zastosowany zostanie elektroniczny dziennik budowy. Założeniem jest wyeliminowanie wszędzie tam, gdzie to możliwe, dokumentacji papierowej.

Idź do oryginalnego materiału