GALERIA: Luftgekühlt 8 i wieloletnia popularność Porsche chłodzonych powietrzem

1 rok temu

Od swojej pierwszej edycji w 2014 roku Luftgekühlt stał się de facto szablonem, według którego oceniane są wszystkie inne „wzniosłe” pokazy samochodowe. Przystępny, wyluzowany i otwarty, można go uważać za przeciwieństwo ciężkiego toru concours i leniwie połączonych naśladowców „Luft”.

Wydarzenia jednej marki nie są niczym nowym, ale tak jak Singer niemal samodzielnie na nowo zdefiniował paradygmat restomod i ustanowił nowy punkt odniesienia dla wszystkiego, co nastąpiło po nim, ludzie stojący za Luftem przyjęli bardzo prosty pomysł – pokaz samochodów prezentujący tylko chłodzone powietrzem Porsche – i pokazał nam, co jest możliwe, gdy zwraca się uwagę na najdrobniejsze szczegóły. Każda linia wzroku jest skomponowana co do cala, każdy motyw jest jednocześnie łatwy do zauważenia i doskonale wpleciony w ogólną siatkę. Tylko coś tak specjalnie przygotowanego może wydawać się tak naturalne. Luftgekühlt zwróci na siebie uwagę choćby tych, którzy są całkowicie obojętni na Porsche.

Ósma edycja bieżnikowała starą ziemię (czwarta impreza odbyła się w tym samym magazynie / browarze Port of Los Angeles), ale udało jej się otrząsnąć z wszelkich pozorów stęchlizny i zamiast tego kontynuowała stromą trajektorię wyznaczoną przez zespół kreatywny odpowiedzialny za powietrze- fajne zjawisko, a mianowicie długoletni kierowca fabryczny Porsche Patrick Long, wizjonerski projektant i dyrektor artystyczny Howie Idelson oraz pozornie bezwysiłkowy kreatywny i łatwy do pokochania fotograf Jeff Zwart.

Oczywiście nic z tego nie połączyłoby się tak ładnie, gdyby fundamentem pokazania były raczej przegniłe Buicki z epoki marazmu niż szeroki świat Porsche. Oryginalny 2.7 RS został w tym roku wyróżniony na głównej wystawie z okazji półwiecznej rocznicy i dołączył do niego młodsze generacje linii Rennsport rozsiane po całym obiekcie wewnątrz i na zewnątrz.


Do eleganckich modeli wyścigowych z epoki sprzed 917 roku dołączyły brutalnie i mniej konwencjonalnie piękne turbodoładowane maszyny 934/935, aby pokazać zróżnicowany sukces marki w kanonie sportów motorowych, z kilkoma wcześniejszymi, szeroko rozstawionymi samochodami wyścigowymi 911 RS i RSR do miksu wraz z garstką konkurencyjnych 914 i 356, a zakończył kilkoma ostatnimi chłodzonymi powietrzem samochodami Cup w postaci 993 w żywych barwach. Jednak najdziwniejszy z wyścigów był z pewnością stary twór Bruce’a Canepy na Pikes Peak: Frankenbuggy na ramie rurowej, napędzany zmodyfikowaną płaską szóstką z 930. Biorąc pod uwagę szansę na prowadzenie tylko jednego samochodu z imprezy, byłby to silny rywal.








Nie interesujesz się sportami motorowymi? Wybór ulicznych samochodów z pewnością by cię zadowolił. Od doskonale zachowanych i całkowicie oryginalnych modeli (złoty 993 Turbo był naszym ulubionym) po znacznie zmodyfikowane wersje Safari, prawie bezbudżetowe modyfikacje, takie jak niedawne ponowne wyobrażenie 930 przez Singera, oraz relikty minionej ery tunerów (sprawdź te boczne pasy na perłowobiałym „969” opartym na 930), do CTR RUF i bardziej zmodyfikowanych 964 i 993, niż można było śledzić, Luft 8 przypomniał nam, jak szeroka jest naprawdę rodzina Porsche. I to z pewnością dotyczy również ludzi. Wszystkie typy znajdziesz na imprezie Luftgekühlt, a ósma nie była inna. Jak to zwykle bywa, jesteśmy już podekscytowani, iż będziemy częścią tłumu podczas następnej edycji — do zobaczenia.
























Idź do oryginalnego materiału