Dacia Duster od zawsze żyje pod dużą presją. Rumuńskiego SUV-a na początku krytykowano za niską cenę, która odzwierciedla słabe osiągi oraz wyposażenie. Teraz gdy minęło kilka lat, a model cieszy się ugruntowaną pozycją na rynku, strategia cenowa rumuńskiej marki spotyka się z uznaniem. Konkurencja zaś szykuje dla Dustera nowego bezpośredniego rywala.
Nowy rywal Dacii Duster potrafi pójść na kompromis
Na zajęcie ugruntowanej gwiazdorskiej pozycji Dacii Duster, czyha francuski producent. Zamierza uczynić nadchodzącego CitroenaC4 nowej generacji bezpośrednim rywalem rumuńskiego SUV-a. Marka, która w tej chwili pozycjonuje się na rynku jako gracz w klasie budżetowej, zamierza uczynić swoją ofertę bardziej dochodową. Stawia na większą praktyczność, więc jest jasne, iż zamierza wprowadzać na rynek przystępne cenowo, wszechstronne modele, wzorem marki z Mioveni.
Jeszcze kilka lat temu nikt by nie podejrzewał Citroena o taką strategię. Dziś Stellantis, który zarządza sporą ilością marek, stawia na rentowność. Dlatego rezygnuje się z modeli, które nie przynoszą zysku, a stawia na konkurencyjną ofertę w przystępnej cenie, by sięgnąć po klientów Dacii. Citroen ma być taką francuską Dacią, dlatego jego oferta wzbogaci się o niedrogi wszechstronny model C4. Model, będzie starał się pozyskać publiczność, która potrzebuje nieco większej wszechstronności niż konwencjonalny kompakt, ale która rezygnuje z zakupu wielkiego SUV-a.
Projekt przyszłego SUV-a nawiąże do koncepcyjnego modelu
Bezpośredni konkurent Dacii Duster to SUV, który powstanie w oparciu o koncepcyjny projekt rodzinnego modelu Oli. Według publikacji francuskiej prasy Citroen C4 nowej generacji znajduje się w fazie rozwoju. To będzie kolejny model, który czerpie inspirację z tego nieco futurystycznego konceptu. Niektóre elementy designu przemycono już do Citroena C3 nowej generacji. jeżeli prace nad rywalem rumuńskiego SUV-a już trwają, to powinniśmy oczekiwać produkcyjnej wersji nowego C4 w 2027 roku.
Platforma, z której skorzysta nowy Citroen C4 powstanie w oparciu o architekturę Smart Car grupy Stellantis. Wykorzystuje ją szereg pojazdów wspomniany C3, czy Fiat to Giant Panda. Oczekuje się, iż gama silników pozostanie niezmieniona. W efekcie przyszły rywal Dacii Duster będzie do wyboru w wersji spalinowej, MHEV i całkowicie elektrycznej. Taki zabieg ma pozwolić na obniżenie kosztów produkcji, co w efekcie wpłynie na atrakcyjną cenę. Ta jest niezbędna, jeżeli Citroen ma zamiar być budżetową gwiazdą, a C4 ma konkurować z Dacią Duster.
źródło: L’argus