
Jeśli cena Toyoty RAV4 nie wchodzi w grę, to można postawić na równie dobrego, ale tańszego hybrydowego SUV-a. Ford oferuje go teraz z napędem 4×4 i mechaniką hybrydową z dużą oszczędnością. Gabarytowo jak hit Japończyków to solidna opcja, ceniona m.in. za dynamiczną jazdę i precyzyjne prowadzenie.
- Ford Kuga 4×4 oszczędza względem Toyoty ponad 16 000 zł
- Gabarytowo jak Toyota RAV4 SUV zaczyna się w cenniku od 140 780 zł
- Tańszy niż Toyota RAV4 Kuga zmienia zasady gry
Ford Kuga 4×4 oszczędza względem Toyoty ponad 16 000 zł
Jeśli liczy się cena, a Toyota RAV4 AWD-i e-VT jest poza budżetem, to dobry „plan B” jest w promocji. Oszczędza względem japońskiego SUV-a 16 780 zł, a cieszy się tak samo dobrą opinią wśród użytkowników.
Ford Kuga to solidna propozycja, która kładzie nacisk na euforia z prowadzenia, a jednocześnie pozwala generować oszczędności. To dlatego, iż korzysta z tej samej hybrydowej mechaniki, w której od lat specjalizuje się Toyota.
W konfiguracji z napędem 4×4 ma Kuga moc 183 KM, przyspiesza do setki w 8,3 sekundy i jedzie z prędkością 196 km/h. jeżeli nie potrzebujesz 222 KM Toyoty, a napęd 4×4 ci się przyda, to warto rozważyć propozycję Forda.
W jeździe miejskiej klasyczna Kuga chwali się zużyciem paliwa na poziomie ok. 4,5 – 5,4 l/100 km. Na autostradzie przy dużych prędkościach zanotowano wynik na poziomie 8,5-9 l/100 km. Wersja z napędem 4×4 spala o 0,3 do 0,5 l/100 km więcej niż FWD, zwłaszcza na trasie, gdzie masa i opory nabierają większego znaczenia. Sprawdzi się jednak w trudnym terenie, do holowania ciężkiej przyczepy lub zimą w górach. Wybór wersji FWD pozwala poza tym na minimalnie niższe koszty eksploatacji pod względem zużycia paliwa. Przyjrzyjmy się zatem promocyjnej ofercie tego alternatywnego dla Toyoty modelu.
Ford Kuga MY 2025Gabarytowo jak Toyota RAV4 SUV zaczyna się w cenniku od 140 780 zł
SUV Forda jest teraz w promocji, podobnie jak Toyota RAV4. Samochód w rozmiarze japońskiego hitu występuje w 3 rodzajach mechaniki, więc można wybrać najlepszą dla siebie i sporo zaoszczędzić na zakupie.
Producent sięgnął po nożyczki i obecny cennik Forda Kuga zaczyna się od 140 780 zł. W efekcie zakup wersji benzynowej o mocy 150 KM i z manualną skrzynią biegów pozostawia w kieszeni ponad 20 000 zł. Kuga skojarzona z mechaniką hybrydową FHEV i PHEV wygląda szczególnie atrakcyjnie. Ford zastosował tu specjalną zniżkę i cennik obu wersji startuje od 149 620 zł i 156 620 zł. To spora oszczędność względem rywala od Toyoty.
Promocja to dobra okazja, by skorzystać z oferty Forda Kuga 4×4. Za najtańszy poziom wyposażenia płaci się teraz 158 620 zł, a nie 194 120 zł. Jest to więc oferta w sam raz dla łowców okazji. Katalog modelu uwzględnia 5 poziomów wyposażenia do wyboru, a za najdroższy płaci się teraz 180 120 zł. Dla porównania Toyota proponuje RAV4 4×4 jest w cenie początkowej 175 400 zł, a topowa wersja to wydatek 209 700 zł.
Ford poza tym, iż oszczędza spore kwoty na zakupie, to proponuje przestronną kabinę i bagażnik, który można powiększać dzięki przesuwnej kanapie. W efekcie mówimy o pojeździe, który ma napę 4×4 i przestrzeń bagażową od 420 do 1517 litrów. Jak zatem wygląda kwestia relacji ceny i wyposażenia?
Kuga oferuje bagażnik o pojemności choćby 1534 litrów przy złożonych tylnych siedzeniachTańszy niż Toyota RAV4 Kuga zmienia zasady gry
Jeśli nie przeszkadza ci fakt, iż rodzinny SUV nie będzie nosił znaczka Toyoty, to Kuga w obniżonej cenie to oferta, która nie rezygnuje z komfortu i jakości. Najtańszy Ford Kuga Titanium FHEV oszczędza 35 500 zł. Na dodatek pozwala cieszyć się mocą 183 KM i więcej niż dobrym wyposażeniem, które obejmuje m.in.:
– 17” obręcze kół ze stopów lekkich,
– czujniki parkowania – z przodu i z tyłu oraz kamerę ułatwiająca parkowanie tyłem,
– reflektory Full LED i tylne światła w technologii LED,
– system nawigacji satelitarnej Ford SYNC 4 z 13.2” ekranem dotykowym,
– tempomat,
– Ford KeyFree,
– system wyboru trybu jazdy,
– bezprzewodową obsługę Apple CarPlay i Android Auto i bezprzewodową ładowarkę do telefona,
– tylną przesuwaną kanapę,
– skórzaną kierownicę,
– klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury oraz wiele systemów wsparcia i bezpieczeństwa,
– relingi bagażnika dachowego w kolorze czarnym,
– systemy wspomagania jazdy np. Driver Alert- system monitorowania koncentracji kierowcy.
Duży rabat pozwala sięgnąć po wyższe poziomy wyposażenia Forda Kuga tj. ST Line, ST-Line X, Active X, Sound Edition. Z mechaniką FHEV każdy oszczędza ponad 30 000 zł, a oferuje znacznie więcej technologii i komfortu. Ponadto taki wybór pozostawia nam w kieszeni względem modelu Toyoty.
Ford Kuga podobnie jak Toyota zapewnia wydajność i spokój ducha. Ponadto dysponuje imponującą zdolnością holowania, z maksymalną masą przyczepy aż do 2100 kg. To jeden z najlepszych SUV-ów w tej klasie, który nie boi się wyzwań. To dobry wybór dla kierowców preferujących bardziej dynamiczną jazdę, precyzyjne prowadzenie i nowoczesny design.
Jeśli moc jest problemem, to warto postawić na Forda Kugę z wtyczką. Teraz kupimy go z mocą 243 KM za 156 620 zł. Odpowiednik od Toyoty, choć w promocji z napędem 4×4, to wymaga wyłożenia 215 200 zł. Ponadto przegrywa z Fordem zdolnością holowania oraz pod względem elastyczności i prędkości. jeżeli szukasz lepszej kontroli i wrażeń z jazdy na zakrętach, a możliwość holowania ciężkiej przyczepy ci się przyda, to Ford Kuga 4×4 będzie lepszą opcją.
Nowy Ford Kuga z napędem hybrydowym oferuje zwiększoną masę holowania choćby do 2100 kg
3 godzin temu













