Ford Trucks prezentuje nową generację silników Ecotorq GEN2, zaprojektowanych z myślą o modelach F-MAX i F-LINE. Nowy silnik, o pojemności 12,7 litra, spełnia normy emisji spalin EU6 i oferuje większą trwałość, solidność, wydajność i oszczędność paliwa w porównaniu do poprzedniej generacji. Silnik Ecotorq GEN2 został poddany rygorystycznym testom w różnych warunkach, potwierdzając swoją wydajność i niezawodność.
Nowa generacja silników Ford Trucks
Nowa generacja silników Ecotorq GEN2 ma na celu obniżenie całkowitego kosztu posiadania pojazdu, a producent zapowiada poprawę trwałości, żywotności i zmniejszenie zużycia paliwa choćby o 11,3%. Silnik jest kompatybilny z paliwami HVO (Hydrotreated Vegetable Oil), co dodatkowo zwiększa jego efektywność i umożliwia bardziej ekologiczną jazdę.
Producent przeprowadził testy nowego silnika w 8 krajach, w zróżnicowanych warunkach drogowych i klimatycznych, łącznie przez ponad 25 000 godzin i na dystansie przekraczającym 1,5 miliona kilometrów. W proces rozwoju produktu zaangażowano wybranych klientów, co pozwoliło na ocenę silnika w najbardziej wymagających scenariuszach.
Wprowadzenie silnika Ecotorq GEN2 wiąże się z szeregiem usprawnień w ciągnikach siodłowych F-MAX. Poprawiono aerodynamikę kabiny, zastosowano przednie zawieszenie pneumatyczne, nowe opony o niskim oporze toczenia, system kamer zamiast lusterek oraz przekładnię z nadbiegiem. Dodatkowo, wprowadzono aktywne żaluzje wlotu powietrza i zaciski hamulcowe z technologią sprężyny powrotnej klocków, co ma przekładać się na większą wydajność i oszczędność paliwa.