Ford Transit z HDS. Zabudowa przygotowana przez polską firmę.

2 dni temu

Ford zaprezentował przykład konfiguracji swojego modelu Transit podwozie z pojedynczą kabiną, który został wyposażony w zabudowę hydraulicznym dźwigiem samochodowym (HDS). Rozwiązanie to, przygotowane przez Ford Auto-Boss z Bielska-Białej, ma stanowić uniwersalne narzędzie dla firm z branży budowlanej, logistycznej i technicznej, dla których kluczowa jest pełna mobilność sprzętu i szybkość pracy.

Szczegóły zabudowy HDS

Zabudowa przygotowana przez Ford Auto-Boss składa się z aluminiowej skrzyni o długości 4500 mm i szerokości 2250 mm, z burtami o wysokości 400 mm. Podłoga skrzyni została wykonana z wodoodpornej belki bakelizowanej o grubości 15 mm. Orientacyjna waga samej zabudowy bez dodatkowych opcji wynosi 360 kg. Skrzynia została wyposażona w uchwyty do mocowania ładunku, osłonę kabiny oraz schodek ułatwiający wejście na tylnej burcie.

Żuraw hydrauliczny, zamontowany za kabiną, pochodzi od włoskiego producenta Fassi i posiada podpory stabilizujące. Całość konstrukcji żurawia wykonano ze szwedzkiej, certyfikowanej stali STRENX, która charakteryzuje się dużą elastycznością, co zwiększa wytrzymałość strukturalną. Żuraw ma trzy wysuwy hydrauliczne z opcją dołożenia dodatkowych.

Zasilanie żurawia odbywa się dzięki agregatu elektrohydraulicznego typu Power Pack, podłączanego do akumulatora pojazdu. Sterowanie jest możliwe z ziemi dzięki panelu umieszczonego po lewej stronie pojazdu. System wyposażono w liczne zabezpieczenia, w tym system blokujący pracę w przypadku przeciążenia, zamki na wszystkich siłownikach, przycisk awaryjny STOP oraz panel informujący o poprawnym złożeniu żurawia do pozycji transportowej.

1/5Galeria
Previous Next

Ford Transit – warianty silnikowe

Ford Transit podwozie z pojedynczą kabiną oferowany jest z silnikami EcoBlue w dwóch wariantach mocy: 130 KM i 165 KM. Klienci mogą wybierać między 6-biegową skrzynią manualną a automatycznymi przekładniami 8- lub 10-przełożeniowymi. Dostępne są konfiguracje z napędem na koła przednie, tylne lub na wszystkie cztery koła.

W ofercie dostępna jest także wersja całkowicie elektryczna E-Transit, która oferuje moc 184 KM i akumulator o pojemności 68 kWh. Wprowadzenie zabudowy HDS na podwoziu Forda Transit ma być odpowiedzią na potrzeby firm, które oczekują, iż pojazd będzie nie tylko środkiem transportu, ale także wsparciem w trakcie załadunku i rozładunku.

Idź do oryginalnego materiału