Ford Tourneo Connect 2022

profiauto.pl 2 lat temu

Ford we współpracy z Volkswagenem zbudował kombivana Tourneo Connect. To adekwatnie przeprojektowany Volkswagen Caddy nowej generacji.

Samodzielny projekt auta jest kosztowny, dlaczego więc nie zrobić czegoś wspólnie?

Volkswagen z Fordem nawiązał współpracę ponad 2 lata temu i dziś mamy tego pierwsze efekty. Oto pierwszy pojazd użytkowy obydwu marek, który trafi do sprzedaży na początku 2022 roku.

Największą różnicę pomiędzy Caddy i Tourneo Connect dostrzeżemy z przodu

Ford ma większą osłonę chłodnicy, otoczoną reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED w kształcie litery C. Linia boczna i tył auta są w zasadzie takie same, jak w nowym Caddy.

Ford Tourneo Connect zadebiutuje w 4 wersjach wyposażenia: Sport, Titanium, Trend i Active

W tej ostatniej kombivan przypomina trochę SUV-a – ma dodatkowe zabezpieczenie nadwozia (m.in. plastikowe wykończenie nadkoli i progów) oraz wyróżnia się inaczej wyprofilowanym zderzakiem. Tourneo Connect będzie dostępny z dwoma rozstawami osi i standardowo z trzema rzędami siedzeń. W wersji Sport i Active można liczyć na interesujące kolory nadwozia.

Ford Tourneo Connect – jego wnętrze stworzono niemal na zasadzie kopiuj/wklej z Volkswagena Caddy

Kabina ma minimalistyczny układ z konsolą środkową i ekranem w podstawowym rozmiarze 8,25 cala. Wersje Titanium, Sport i Axtive mają większy 10-calowy wyświetlacz. Opcjonalnie dostępny jest zestaw cyfrowych wskaźników o przekątnej 10,25 cala. Ford stawia również na multimedia z Volkswagena.

Kierowca nie będzie narzekał w kwestii systemów wspomagających bezpieczną jazdę

Na pokładzie jest co najmniej 19 różnych technologii wspierających kierowcę. W standardzie m.in. tempomat, asystent utrzymania na pasie ruchu, czy system awaryjnego hamowania. Za dopłatą m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, czy aktywny asystent parkowania.

Ford Tourneo Connect – silniki

Pod maską pracują dzielone z Caddy jednostki napędowe. Mamy więc do wyboru 1,5-litrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 115 KM lub diesla o pojemności 2 l i mocy 102 i 122 KM. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w 6-biegową manualną przekładnię, a w opcji dostępna jest 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów. Po raz pierwszy w historii Ford Tourneo Connect wystąpi z napędem na wszystkie koła w przypadku najmocniejszego diesla.

Volkswagen Caddy w cenniku startuje od 91 881 zł w wersji Cargo i 103 787 zł w wersji osobowej. Ford Tourneo Connect powinien być trochę tańszy, ale oficjalną cenę dopiero poznamy.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału