Ford Ranger zaprezentowany

profiauto.pl 2 lat temu

Ford pokazał nową odmianę Rangera, która zastąpi będącą na rynku od 2011 generację. Najpopularniejszy pickup Europy zyskał masywniejszy wygląd, nowocześniejsze wnętrze i poprawę sprawności w terenie.

Z zewnątrz Ford Ranger upodobnił się do Mavericka i F-150

Poznamy go po dużym grillu i nowych reflektorach w kształcie litery C, które mogą być dostępne z technologią Matrix LED. Pickup ma bardziej muskularne nadwozie i pozbawiony jest delikatnych linii poprzednika. Jest też nieco większy, z rozstawem osi sięgającym 3276 mm (+50 mm).

Mniej zmian pojazd przeszedł z tyłu, gdzie przede wszystkim na klapie pojawił się napis Ranger. Dostęp do paki ma ułatwić teraz nowy zderzak z bocznym stopniem.

A propos paki

Wydłużenie rozstawu osi o 50 mm sprawiło, iż Ranger pomieści pełnowymiarową paletę. Oprócz większych wymiarów zmieniono też jej wyściółkę z tworzywa sztucznego, która, jak obiecuje Ford, jest znacznie bardziej solidniejsza od tej w starym modelu. Nowe punkty mocowania ładunku mają poprawić praktyczność i zapewnić jego bezpieczniejszy przewóz, a specjalne przygórki uporządkują złożony towar.

Ford Ranger – o starym wnętrzu można zapomnieć

W nowej generacji pickupa znajdziemy pionowy ekran multimediów o przekątnej choćby 12-cali z systemem łączności SYNC 4. Kierowca będzie miał do dyspozycji cyfrowy zestaw zegarów i kamery 360 stopni.

Kokpit zyskał też nowe materiały lepszej jakości i liczne schowki. I stał się bardziej komfortowy w środku. Masywną dźwignię zmiany biegów poprzednika zastąpiono wyszukaną dźwigienką e-shifter.

Ford Ranger – silniki

Pod maską pickupa mogą znaleźć się trzy jednostki wysokoprężne, z czego jeden jest nowością. Bazowym motorem jest 2.0 EcoBlue o mocy 170 lub 213 KM, dostępny z jedną turbosprężarką lub z podwójnym turbo. W gamie debiutuje 3-litrowy turbodiesel V6, ale póki co jego mocy nie ujawniono. Przewidziano także hybrydę, która dołączy do oferty w późniejszym terminie.

Napęd na 4 koła dostępny jest w dwóch konfiguracjach do wyboru – z elektronicznym systemem dołączania przedniej osi lub z trybem „ustaw i zapomnij”.

Na Forda Rangera przyjdzie europejskim klientom trochę poczekać. Sprzedaż ruszy na początku 2023 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału