Ford Ranger Plug-in Hybrid

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid to pierwszy w Europie pick-up z takim napędem. Samochód łączy mocny układ hybrydowy z pełnymi zdolnościami użytkowymi, a dodatkowo wyposażono go w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas jazdy z ciężkim ładunkiem. Oznacza to możliwość holowania przyczep o masie choćby do 3500 kg.

Ford Ranger w wersji hybrydowej plug-in jest dostępny w polskich salonach od kwietnia bieżącego roku. Model ten oferuje jeszcze lepsze osiągi oraz umiejętności pracy znane z modeli z napędem konwencjonalnym.

Nowy układ napędowy w tym modelu łączy sprawdzony 2,3-litrowy silnik EcoBoost z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW. Uzyskiwany przez zespół napędowy maksymalny moment obrotowy 697 Nm jest najwyższy wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera.

Zestaw napędowy współpracuje z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 11,8 kWh, który można ładować zarówno z zewnętrznego źródła energii, jak i poprzez silnik spalinowy pracujący pod maską. Energia odzyskiwana jest również podczas jazdy lub w trakcie hamowania rekuperacyjnego, co dodatkowo zwiększa efektywność całego układu.

Inteligentne wsparcie przy holowaniu — systemy bezpieczeństwa i komfortu

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid został zaprojektowany tak, aby mimo zastosowania zelektryfikowanego napędu zachował wszystkie walory użytkowe znane z konwencjonalnych wersji. Pick-up potrafi przewozić ładunek nieprzekraczający jednej tony oraz holować przyczepę o masie choćby do 3500 kg, co stawia go na równi z najmocniejszymi odmianami z silnikami spalinowymi.

Układ napędu e-4WD może automatycznie przekazywać moment obrotowy silnika benzynowego, elektrycznego lub hybrydowy na wszystkie cztery koła, co ułatwia pokonywanie trudnego terenu i dostosowanie się do konkretnych warunków jady. Dodatkowo kierowca może korzystać z różnych trybów jazdy.

Samochód został wyposażony w funkcję optymalizującą pracę silnika i skrzyni biegów podczas holowania przyczepy lub przewożenia ciężkiego ładunku. Zmienia on moment zmiany biegów, aby utrzymać moc i wykorzystuje silnik do hamowania, co zmniejsza obciążenia hamulców i poprawia kontrolę nad pojazdem i przyczepą, zwłaszcza na zjazdach.

Na liście elektronicznych asystentów wspomagających jazdę z przyczepą znalazł się również system, który aktywnie przeciwdziała jej kołysaniu. W przypadku wykrycia niestabilności zestawu zapala się ostrzegawcza kontrolka ostrzegająca kierowcę oraz wyświetlany jest komunikat. Następnie układ automatycznie uruchamia hamulce poszczególnych kół i zmniejsza moc silnika, aby pomóc kierowcy odzyskać kontrolę nad pojazdem.

Dużym wsparciem w codziennej eksploatacji Rangera Plug-in Hybrid jest funkcja Auto Hitch – występująca w standardzie w wersji Stormtrak. Jest to system ułatwiający podpięcie przyczepy. Dzięki wykorzystaniu kamer cofania kierowca może precyzyjnie ustawić samochód tak, aby hak holowniczy znalazł się dokładnie pod zaczepem. Rozwiązanie to oszczędza czas, eliminuje stres związany z manewrowaniem i sprawia, iż choćby mniej doświadczeni kierowcy mogą samodzielnie przygotować zestaw do jazdy.

W samochodzie znajduje się również system informacji o samochodach, które znajdują się w martwym polu widzenia lusterek. Obejmuje on również przyczepę. System można tak zaprogramować, aby zapewniał niestandardowy zasięg w zależności od długości przyczepy, która jest holowana. Podczas np. zmiany pasa ruchu lub wjazdu na autostradę kierowcę wspomaga „para oczu”. jeżeli szybciej poruszający się samochód wjedzie w strefę martwego pola widzenia w lusterkach Rangera, system BLIS – dostępny w wersji Stormtrak w standardzie, ostrzeże kierowcę dzięki niewielkiego światła w lusterku bocznym.

Ford Ranger Plug-in Hybrid łączy mocny układ hybrydowy z pełnią użytkowych zalet, a jego możliwości holowania – sięgające 3500 kg – stawiają go w czołówce pick-upów dostępnych na rynku. Dzięki nowoczesnym systemom wspierającym kierowcę, takim jak Auto Hitch czy Trailer Sway Control, przygotowanie zestawu i sama jazda z przyczepą stają się prostsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Ranger PHEV udowadnia tym samym, iż może być zarówno niezawodnym partnerem w pracy, jak i towarzyszem weekendowych wypraw z przyczepą kempingową czy łodzią.

Idź do oryginalnego materiału