Ford Puma ST – Puma staje się hot crossoverem

profiauto.pl 4 lat temu

Ford Puma doczekał się wersji ST. Ma wszystko to, z czego słynie Fiesta ST plus większy prześwit. Konkurencji na razie próżno szukać.

Forda Pumę można nazwać pośrednim następcą Pumy coupe z lat 1997-2002

To niewielkie auto słynęło z nieszablonowego designu, ale ostatecznie nie odniosło sukcesu na rynku.
W nowym wydaniu producent postawił na crossovera, z całej idei Pumy sprzed lat zachowując jedynie nazwę.

Pod maskę auta trafił 3-cylindrowy benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra, który połączono z 6-biegową manualną przekładnią. Oferta Pumy ograniczała się do tej pory do 4 odmian: 95 KM, 125 KM, 125 KM Hybrid i 155 KM Hybrid. Wariant ST stanowi ukoronowanie gamy.

Platforma i jednostka pochodzą z Forda Fiesty ST

To 3-cylindrowy 1,5-litrowy silnik EcoBoost z turbodoładowaniem. Odznacza się mocą 200 KM i momentem obrotowym równym 320 Nm. To o 30 Nm więcej od Fiesty ST, co wpływa na lepszą reakcję.

Ze względu na większą masę Ford Puma ST jest nieco wolniejszy od Fiesty ST

Ale i tak wstydu nie ma. Z tą samą manualną skrzynią biegów crossover osiąga setkę w 6,7 s (6,5 s Fiesta ST) i może pędzić z maksymalną prędkością 220 km/h (kontra 232 km/h Fiesy ST). Posiada też system dezaktywacji cylindrów. Pytanie tylko, czy ktoś w ogóle będzie w tym aucie zawracał sobie głowę spalaniem.

Crossover jest dostępny z opcjonalnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu Quaife oraz sprężynami nowej generacji (Force Vectoring SPrings) ze zmiennym kierunkiem działania. Tylne zawieszenie jest sztywniejsze o 40% niż w Fieście ST i jednocześnie 50% twardsze w porównaniu do klasycznej Pumy. Inżynierowie poprawili układ kierowniczy i zamontowali większe tarcze hamulcowe z przodu. Co do wydechu, podobno jest cichszy o 1 dB od Fiesty ST, dzięki czemu jazda ma być bardziej relaksująca.

Poprawki wizualne również nawiązują do Fiesty ST

Ford Puma ST otrzyma 19-calowe koła z oponami Michelin Pilot Sport 4S w standardzie i będzie dostępna
w 6-kolorach nadwozia, w tym w atrakcyjnym odcieniu Mean Green. Dodatkowo niezależnie od wybranego lakieru kratka z przodu, listwy boczne, osłony lusterek, tylny spojler oraz dach mają błyszczące czarne wykończenie.

We wnętrzu znajdziemy fotele Recaro, podciętą kierownicę i gałkę zmiany biegów ST

Ford Puma ST będzie zjeżdżał z taśmy produkcyjnej fabryki Forda w Craiova (Rumunia) obok zwykłej Pumy.
I przynajmniej na początku nie będzie miał bezpośredniego rywala. Volkswagen T-Cross nie jest dostępny w wersji GTI, a w gamie Cupry nie znajdziemy Cupry Arona. Teraz trzeba poczekać na oficjalną cenę.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału