Ford Polska. Podsumowania i plany

5 dni temu

W Warszawie odbyła się konferencja prasowa, podczas której przedstawiciele Forda Polska podsumowali miniony rok 2024, a także przedstawili plany na najbliższą przyszłość.

Rok 2024 Ford Polska zalicza do bardzo udanych – liczba rejestracji nowych samochodów osobowych i dostawczych wyniosła – zgodnie z raportem PZPM CEP – 23 652. Oznacza to wzrost sprzedaży rok do roku o 11,25 proc. W tym zestawieniu 14 114 szt. stanowią samochody osobowe, co oznacza wzrost o 16,54% w porównaniu z rokiem 2023. Tu największym wygranym jest Ford Focus, który zanotował liczbę rejestracji 5 765 (wzrost o 134,1% r/r) i znalazł się na 3. miejscu w segmencie C.

W minionym roku ważnym punktem strategii Forda była elektryfikacja. Pojawiły się w pełni elektryczne modele Explorer i Puma Gen-E, a odświeżona Kuga dostępna jest zarówno jako hybryda plug-in, jak i klasyczna. Co ciekawe, udział w sprzedaży Kugi full hybrid zwiększył się z niespełna 25% w 2023 r. do 56,9% w roku 2024.

W roku 2024 Ford Pro również utrzymał silną pozycję na rynku aut dostawczych, zajmując 2. miejsce z 9 537 rejestracjami, co oznacza wzrost o 4,18% r/r. Wpływ na te wyniki miało niewątpliwie odświeżenie gamy samochodów, w tym modeli Transit Courier i Transit Connect, a także wprowadzenie na rynek E-Transita, który był najlepiej sprzedającym się zeroemisyjnym samochodem użytkowym nie tylko w Polsce, ale i w Europie.

Jeśli chodzi o plany na bliższą i dalszą przyszłość, Ford zapowiada, iż od 2026 r. każdy nowy model osobowy oferowany w Europie będzie miał swój odpowiednik w wersji elektrycznej lub hybrydowej, a od roku 2030 amerykańska marka chce sprzedawać wyłącznie auta w 100% elektryczne. jeżeli chodzi o segment samochodów użytkowych, Ford zakłada, iż do 2030 r. modele zeroemisyjne będą stanowiły 2/3 sprzedaży, a od 2035 r. wszystkie nowe pojazdy użytkowe mają być bezemisyjne.

(JS)

Idź do oryginalnego materiału