Ford Mustang 2024 otrzyma hamulec dryfujący, który zachęca do akcji

2 lat temu

Ford ogłosił, iż Mustang 2024 otrzyma opcjonalny hamulec driftowy – w zasadzie hydrauliczny hamulec ręczny na tylne koła.Aby go otrzymać, nabywcy Mustanga będą musieli wybrać pakiet Performance z dołączonym elektronicznym hamulcem postojowym Performance.Wiemy, iż mistrz Formuły Drift, Vaughn Gittin Jr., był zaangażowany w tworzenie tej funkcji; nie wiemy jeszcze, ile to będzie dodatkowo kosztować.

Ponieważ siódma generacja Forda Mustanga zbliża się coraz bardziej do produkcji, strużka informacji z Forda została wznowiona. Marka z Dearborn właśnie zaprezentowała funkcję hamowania, która pomoże młodym niedoszłym drifterom doskonalić swoje umiejętności – oczywiście na zamkniętym torze. Ford nazywa to hamulcem driftowym, ale zasadniczo jest to hydrauliczny hamulec ręczny dla tylnych kół. (Wiemy, iż jest taki żart, iż Mustang traci kontrolę podczas driftu, który podoba się tłumowi; poczekaj.)

Hamulec dryfujący jest dostępny w Mustangach wyposażonych w pakiet Performance, który obejmuje również elektroniczny hamulec postojowy Performance (PEPB, odtąd). PEPB wygląda jak zwykła dźwignia ręczna hamulca postojowego, ale w rzeczywistości jest to przełącznik elektroniczny. Nie ma kabla podłączonego do tylnych hamulców, jak w większości późnych modeli samochodów. Zamiast tego jego normalne działanie aktywuje elektroniczny hamulec postojowy. Ale kiedy aktywujesz hamulec driftowy, przyjmuje on inną rolę.

Ford Motor Company

Po włączeniu hamulec dryfujący zastępuje kontroler kontroli stabilności — urządzenie, które steruje wszystkimi hamulcami, gdy aktywowany jest ABS lub kontrola stabilności — w celu zablokowania tylnych hamulców ciśnieniem w przewodzie hydraulicznym. Samochody profesjonalnego driftu mają podobny system, ale ich jest mechaniczna dźwignia.

Ford Motor Company

Dlaczego nie użyć hamulca manualnego, tak jak robiłeś to od lat 80. w nadwoziu Foxa? Cóż, możesz, ale stare hamulce postojowe uruchamiane linką używają albo szczęk w kapeluszu hamulca tarczowego, całkowicie oddzielnego i małego zacisku, albo używają układu mechanicznego na hydraulicznych tylnych zaciskach przesuwnych. Żaden z nich nie jest przeznaczony do wielokrotnego ciągnięcia z dużą prędkością.

Ford opublikował ten film, w którym profesjonalni drifterzy Vaughn Gittin, Jr. i Chelsea DeNofa omawiają tajniki strojenia hamulca driftowego. W pewnym momencie słychać wzmiankę o „100 barach”. Jest to bezpośrednie odniesienie do ciśnienia w przewodzie hydraulicznym, ale domyślamy się, iż jest to dalekie od maksymalnego dostępnego dla hamulca driftowego, ponieważ nie jest to pierwszy raz, kiedy Ford użył magii komputerów do emulacji hydraulicznego hamulca manualnego. Ford Performance wcześniej sprzedawał Drift Stick do Focusa RS (RIP). Jego podobna funkcja wykorzystywała oddzielną dźwignię, która była przykręcana do kabiny. Drift Stick, który nie jest już dostępny w firmie Ford, dostarczył około 180 barów do zacisków tylnych hamulców Focusa.

Uznanie dla Forda za opracowanie zabawnej funkcji skierowanej na rynek entuzjastów. Gwarantujemy, iż niektórzy na początku zrobią to bardzo źle, więc jeżeli kupisz Mustanga 2024, po prostu poćwicz, gdy nikogo nie ma w pobliżu, zanim spróbujesz popisać się przed tłumem. Tu jest.

Redaktor wykonawczy

KC Colwell jest redaktorem naczelnym Car and Driver, który zajmuje się nowymi samochodami i technologią z wyczuciem motoryzacyjnego nonsensu i tym, co uważa za wielki zmysł samochodowy, co jest pokorną przechwałką. Pierwszego dnia w C/D w 2004 roku dostał kluczyki do Porsche 911 od kogoś, kto choćby nie wiedział, czy ma prawo jazdy. Jest także jednym z kierowców, którzy pokonywali szybkie okrążenia w corocznym teście torowym Lightning Lap organizowanym przez C/D.

Idź do oryginalnego materiału