Dacia szykuje mocną odpowiedź na MG3. To przedsmak możliwości marki, która już wie, jak zyskać przewagę

4 godzin temu

Nie jest tajemnicą, iż Dacia pracuje nad odświeżeniem swojego portfolio. Zakamuflowany model, który wydaje się być nowym Sandero, przyłapano już na europejskich testach. Przeprojektowany bestseller to jednak przedsmak zmian, które obejmą też aktualizację oferty Joggera.

Budżetowa rumuńska celuje w MG3 nową odsłoną Dustera

Obecna w katalogu Dacii trzecia generacja Sandero zadebiutowała w 2023 r. Duster pojawił się wówczas w ofercie w 4 poziomach wyposażenia, ulepszonym wyglądem i bardziej zaawansowany technologicznie m.in. dzięki zaawansowanym systemom wspomagania kierowcy. Wyposażenie standardowe obejmuje m.in. system multimedialny Media Control, światła LED, system wspomagania parkowania tyłem i system ogrzewania z cyrkulacją powietrza. To poziom adekwatny do ceny, która zaczyna się od 61 300 zł.

Dla porównania najtańsza MG3 zaczyna się od 87 950 zł. W tej cenie oferuje m.in. elektrycznie regulowane i manualnie składane lusterka, kolorowy ekran dotykowy 10,25″, nawigację, Apple CarPlay/ Android Auto, 2x USB z przodu i 1x z tyłu, kamerę cofania z liniami prowadzącymi z tylnym czujnikiem parkowania, automatyczną klimatyzację i elektrycznie otwierane szyby przednie i tylne. Dacia Duster z najwyższym poziomem wyposażenia Expression zaczyna się od 65 300 zł i choć wyposażeniem sporo nadrabia do MG3, to przez cały czas przegrywa, jeżeli chodzi o mechanikę.

Nawet jeżeli silnik wspomoże instalacja LPG, to model Dacii ma do zaoferowania jedynie 101 KM (170 Nm) i na przyspieszenie do setki potrzebuje ponad 12 sekund. MG sięgając po połączenie jednostki benzynowej z technologią hybrydową zrobiło szach mat Dacii oferując za kilka wydajny, dobrze wyposażony już w standardzie samochód. Na dodatek idealny zarówno do szybkich wypadów na miasto, jak i do dalszych podróży. Zużycie paliwa w samochodzie o łącznej mocy 194 KM osiąga 4,4 l/100 km. Dacia jednak nieoczekiwanie wymierzy cios w bezkonkurencyjne MG3.

Obecna generacja Dustera doczeka się ważnych usprawnień, fot. Dacia

Dacia Duster 2026 r. doczeka się ważnych innowacji

Nowa Dacia Sandero, która trafi do oferty w 2026 roku, zada ostateczny cios modelowi MG3. Model oprócz tego, iż otrzyma aktualizację, dostanie mechanikę, która da mu nie tylko cenową przewagę nad rywalem od Morris Garage.

Dacia finalizuje szczegóły odnowienia swojego bestselleru i przed końcem roku pokaże światu nową wersję Dustera. Znacznie ulepszoną, choć to tylko lifting, w rezultacie atmosfera wokół modelu robi się gorąca. Nowych konkurentów przybywa, zwłaszcza tych z Azji więc Dacia planuje zmiany także w specyfikacji mechanicznej swojego modelu.

Proces testowania nowych rozwiązań jest w toku, o czym świadczą uchwycone na zdjęciach szpiegowskich testowe prototypy. istotną innowacją jest mechanika hybrydowa dla Dustera (MHEV). Ta oprócz w tej chwili dostępnej mechaniki łączącej silnik benzynowy z instalacją LPG pozwoli nosić etykietę eko modelowi Dacii.

Ostatecznym ciosem w oferty rywali będzie jednak hybrydowa wersja z automatycznym ładowaniem. Sandero Hybrid wykorzysta silnik 1.8 TCe , któremu będą towarzyszyć dwa silniki elektryczne i akumulator litowo-jonowy. Należy jednak oczekiwać, iż ta konfiguracja będzie miała mniejszą moc, niż modele Renault (160 KM).

Rumuński producent idąc w stronę elektryfikacji gamy silnikowej, już w styczniu br. informował, iż „wcześniej czy później” Sandero będzie hybrydowe. Nowoczesne rozwiązania mechaniczne to potwierdzenie tego, iż Dacia jest świadoma silnej konkurencji w segmencie B. To właśnie dlatego uruchomiła wszelkie możliwe środki, aby unowocześnić gwiazdę swojej oferty. Odnowiony Duster będzie nie tylko trudnym rywalem dla MG, ale także dla Toyoty.

Idź do oryginalnego materiału