W połowie cyklu produkcyjnego Ford zdecydował się na odświeżenie modelu Kuga. SUV z błękitnym owalem zyskał wiele usprawnień, nowe wnętrze i mocniejszą hybrydę plug-in. Nowością jest wersja Active.
Ford Kuga lifting – subtelne poprawki z zewnątrz
Ford nie zdecydował się na rewolucję w wyglądzie SUV-a, ale kilka zmian przede wszystkim z przodu jest zauważalnych. To nowa osłona chłodnicy, na którą przeniesiono logo marki oraz podświetlana listwa łącząca reflektory o nowym kształcie. Z tyłu zmiany są bardziej zachowawcze i sprowadzają się do nowych LED-ów.
Co ważne, auto różni się detalami w obrębie trzech dostępnych linii wyposażenia: Titanium, ST-Line i Active. Ta ostatnia jest nowością i wyróżnia się większym prześwitem (10 mm więcej z przodu i 5 mm z tyłu), plastikowymi osłonami nadwozia i dodatkowym zabezpieczeniem podwozia. Ma również tryb Trail, zapewniający lepszą przyczepność na błocie i piasku.
Nowe multimedia we wnętrzu
Ford Kuga 2024 otrzymał nowy system multimediów SYNC4 z 13,2-calowym ekranem dotykowym oraz 12,3-calowy zestaw cyfrowych zegarów. Niestety, z konsoli środkowej usunięto większość tradycyjnych przycisków i choćby sterowanie klimatyzacją odbywa się z pozycji ekranu. Dostępna jest łączność 5G, system nawigacji w chmurze i bezprzewodowy CarPlay i AndroidAuto.
Warto wspomnieć także o nowej tylnej kanapie z możliwością przesuwania w zakresie 150 mm. Ta nowa funkcjonalność poprawia komfort pasażerów w drugim rzędzie, może też przekładać się na dodatkową pakowność bagażnika (dodatkowe 140 l).
W gamie jednostek napędowych brak diesla
Podstawowym silnikiem jest turbodoładowana jednostka EcoBoost 1.5 o mocy 150 KM z napędem na przednią oś i manualną przekładnią. Kolejną propozycję stanowi klasyczna hybryda z 2,5-litrową benzynową jednostką, która będzie konkurentem dla RAV4. Do wyboru w wersji 180- lub 183-konnej (pierwsza z napędem na przód, druga z napędem na wszystkie koła).
Na szczycie gamy jest hybryda plug-in z tym samym silnikiem, ale o mocy 243 KM (+20 KM). W tym przypadku nowością jest również poprawiona przekładnia, co ma przełożenia na lepsze osiągi i zdolności holownicze. Kuga PHEV rozpędza się do setki w 7,3 s, a na hak może wziąć przyczepę o masie 2100 kg.
Dzięki baterii o pojemności 14,4 kWh na samym prądzie może pokonać do 69 kilometrów.
Producent uaktualnił także pakiet systemów wsparcia dla kierowcy, który obejmuje teraz nową generację adaptacyjnego tempomatu oraz kamerę 360 stopni.
Nowy Ford Kuga trafi do sprzedaży prawdopodobnie w drugiej połowie roku, ale zamówienia będzie można składać już w marcu.
Zdjęcia: Ford