Ford i Renault wspólnie budują niedrogie samochody elektryczne dla Europy

4 dni temu

Amerykański producent samochodów Ford nawiązał współpracę z francuskim producentem samochodów Renault, aby wyprodukować dwa niedrogie modele samochodów elektrycznych dla europejskich klientów. Oba samochody elektryczne marki Ford, zaprojektowane przez Forda i opracowane we współpracy z Renault, będą produkowane w fabryce Renault w Douai w północnej Francji, ogłosiły firmy. Akcje Forda notowały nieznaczne wzrosty w notowaniach przed sesją.

Pierwszy z dwóch modeli pojazdów ma trafić do sprzedaży na początku 2028 roku. Dwa nowe samochody elektryczne stanowią pierwszy krok w kompleksowej ofensywie produktowej Forda w Europie. Pomimo współpracy z Renault, obie marki pozostaną wyraźnie odrębne, oświadczono.

Współpraca w zakresie lekkich pojazdów użytkowych

Oprócz umowy o partnerstwie w obszarze pojazdów elektrycznych, Ford i Grupa Renault podpisały list intencyjny o współpracy w obszarze lekkich pojazdów użytkowych w Europie. W ramach współpracy zostaną przeanalizowane kwestie rozwoju i produkcji lekkich pojazdów użytkowych obu marek.

„Strategiczne partnerstwo z Grupą Renault to istotny krok dla Forda i wspiera naszą strategię budowania wysoce wydajnego i przyszłościowego biznesu w Europie” – powiedział Jim Farley (63), dyrektor generalny Forda. „Mamy wysokie oczekiwania wobec współpracy z Renault”.

Celem jest połączenie zasobów i zwiększenie szybkości i efektywności działania w obliczu konkurencji ze strony Chin – powiedział Farley podczas prezentacji współpracy w Paryżu. „Wiemy, iż musimy walczyć o przetrwanie w tej branży, dlatego tu jesteśmy”.

Apel o większą elastyczność w wycofywaniu silników spalinowych

W debacie na temat tzw. wycofywania silników spalinowych na poziomie europejskim od 2035 roku, Ford zaapelował o dostosowanie celów do rzeczywistości. Konsumenci muszą mieć możliwość dłuższej jazdy samochodami hybrydowymi – zamiast wymuszonej zmiany, na którą nie są gotowi – powiedział Jim Baumbick , dyrektor Forda na Europę .

„Celem jest uczynienie tej transformacji bardziej atrakcyjną i przystępną cenowo dla wszystkich konsumentów i firm, aby stymulować popyt, a nie go hamować”. Decydenci polityczni muszą stworzyć zachęty do zakupu pojazdów elektrycznych i zadbać o dostępność infrastruktury ładowania choćby poza centrami miast, na obszarach wiejskich.

W Niemczech Ford niedawno wprowadził drastyczny program redukcji kosztów: jesienią 2024 roku ogłoszono redukcję 2400 miejsc pracy w fabryce w Kolonii, a we wrześniu tego roku dodano choćby 1000 nowych miejsc pracy . Ponadto firma planuje przejście z obecnego systemu dwuzmianowego na jednozmianowy w styczniu 2026 roku.
Idź do oryginalnego materiału