Ford Fiesta po liftingu z cyfrowymi zegarami

profiauto.pl 3 lat temu

Ford przygotował mini lifting swojego najmniejszego modelu, czyli Fiesty. Zmiany są dyskretne, jak na połowę cyklu produkcyjnego przystało. Co się zmieniło?

W tym roku facelifting przeszły modele Polo i Ibiza z Grupy Volkswagena, a Skoda Fabia doczekała się nowej generacji. Chcąc dotrzymać kroku konkurencji, Ford nie mógł postąpić inaczej, jak również odświeżyć swojego malucha, który obecny jest na rynku w ósmej generacji od 2017 roku.

Ford Fiesta – lifting objął wszystkie wersje

Ford skupił się jednak na trzech wariantach: ST-Line, Active i ST. Najważniejszą zmianą, którą odczują nabywcy auta, są światła LED dostępne teraz w standardzie. Bogatsze wersje Fiesty mogą mieć choćby matrycowe reflektory.

Jeśli chodzi o design, Fiestę po liftingu poznamy po nowym grillu, który jest większy i szerszy od poprzednika i zawiera logo, wcześniej występujące na masce. Z tyłu lampy zyskały czarne obramowanie. Poza tym Fiesta różni się w obrębie poszczególnych wariantów takimi detalami, jak wykończenie grilla chromem (Titanium), osłoną podwozia (Active), czy sportowym wydechem (ST).

Zaglądając do wnętrza Fiesty, znajdziemy tam konfigurowalny cyfrowy wyświetlacz kierowcy w rozmiarze 12,3 cala

W zależności od wersji dostaniemy system multimedialny SYNC 3 z dotykowym ekranem i nawigacją, w pełni kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Producent zadbał również o bezpieczeństwo, doposażając auto w liczne systemy wspomagające kierowcę. Wśród nich są m.in. system ostrzegania przed wjechaniem pod prąd na autostradę, tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go, system martwego pola, czy funkcję przypominającą kierowcy o konieczności sprawdzenia sytuacji na fotelach z tyłu, jeżeli przed jazdą były otwierane tylne drzwi – system ten zapobiegnie pozostawieniu dziecka, czy zwierzęcia w pojeździe.

Najmocniejsza 200-konna wersja ST otrzymała nowe sportowe fotele z lepszym podparciem bocznym i zintegrowanymi zagłówkami

Mały hot hatch zyskał także 10% wzrost momentu obrotowego, co oznacza, iż turbodoładowany 1,5-litrowy silnik EcoBoost oferuje 320 Nm.

Wersja ST zamiast trybu Eco posiada też tryb Track, który po aktywacji wyłącza system kontroli trakcji, umożliwiając jazdę w poślizgu. Za dodatkową opłatą otrzymamy mechanizm różnicowy Quaife o ograniczonym poślizgu, czy nowe malowanie Mean Green.

Ford Fiesta – silniki

Zwykła odmiany Fiesty skrywa pod maską 1-litrową jednostkę dostępną w trzech wariantach mocy: 100, 125 i 155 KM. W przypadku dwóch mocniejszych odmian turbodoładowany, 3-cylindrowy silnik korzysta z technologii mild-hybrid. Może być sparowany z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią Powershift.

Sprzedaż odświeżonego Forda Fiesty rozpocznie się na początku 2022 roku.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału