Ford Explorer 2025 (lifting). Rewolucja we wnętrzu

1 rok temu

Amerykański SUV doczekał się kuracji odmładzającej, która wprowadziła kilka ciekawych nowości. Najwięcej zmieniło się w jego kabinie.

Ford Explorer 2025 na pewno trafi do Stanów Zjednoczonych. Czy odświeżona wersja pojawi się także na Starym Kontynencie? Przedstawiciele marki jeszcze nie ujawnili informacji na ten temat. Pozostaje trzymać za to kciuki, ponieważ modernizacja wydaje się naprawdę szeroka.

Front samochody zyskał nowe reflektory z ciemnym wypełnieniem, które prezentują się zdecydowanie nowocześniej. Sąsiaduje z nimi prostokątny grill o przeprojektowanej, bardziej eleganckiej fakturze. uzupełnia go listwa ozdobna.

Ford Explorer 2025

Z tyłu pojawiły się natomiast nowe klosze lamp – oczywiście w technologii LED. Co ciekawe, zostały uzupełnione dodatkowymi listwami świetlnymi, które zostały zamontowane na szerokiej klapie bagażnika. Dzięki temu motywowi, auto prezentuje się nieco nowocześniej. Zwieńczeniem całości są oczywiście cztery końcówki układu wydechowego.

Profil nie ujawnia żadnych istotnych zmian. Warto jednak zaznaczyć, iż Explorer posiada nową paletę lakierów oraz zaktualizowaną listę wzorów felg aluminiowych. Stylistycznych możliwości konfiguracyjnych będzie zatem nieco więcej, niż dotychczas.

Ford Explorer 2025

Należy zaznaczyć, iż to już drugi istotny lifting tego modelu i ponownie doszło do poważnych zmian we wnętrzu. Ekran multimedialny został umieszczony centralnie i wystaje poza obrys podszybia. To nowy instrument zapewniający usługi Google. Został zintegrowany z panelem klimatyzacji.

Zegary są oczywiście cyfrowe i pewnym stopniu można je personalizować. Przed nimi zagościła kierownica z grubym wieńcem i fizycznymi przyciskami na ramionach. Uwagę zwraca również szeroki tunel środkowy, który oferuje półki, uchwyty na napoje, gniazda ładowania, selektor skrzyni biegów i duży podłokietnik ze schowkiem. Wersja ST oferuje nie tylko czarny dach, ale także dedykowane fotele.

Ford Explorer 2025 – uproszczona gama

Oferta silnikowa została ograniczona do dwóch propozycji. Co ciekawe, wśród nich nie ma żadnej pełnoprawnej hybrydy, co nie spodoba się ekologom. Bazą jest jednostka Ecoboost o pojemności 2,3 litra. Oferuje 300 koni mechanicznych i 420 niutonometrów.

>Ford Bronger. Nie zadawaj pytań producentowi

Z kolei wspomniana wersja ST dysponuje silnikiem V6 o pojemności 3 litrów. Ta konstrukcja oddaje do dyspozycji aż 400 koni mechanicznych i 563 niutonometry. Oba benzyniaki występują seryjnie z dziesięciobiegową przekładnią automatyczną.

Napęd na tylne koła to standard dla obu wersji. Klient może zdecydować się na układ AWD za dopłatą. Ford Explorer 2025 ma trafić na amerykański rynek w drugim kwartale 2024 roku. Czy pojawi się w Europie? Target na ten model nie jest u nas duży, dlatego szanse są raczej niewielkie, a tym bardziej bez hybrydy w cenniku.

Idź do oryginalnego materiału