Ford Explorer to największy SUV w europejskiej gamie marki spod znaku błękitnego owalu. Ceny tego modelu zaczynają się od 424 300 zł. Poznaj szczegóły oferty.
Ford Explorer 6. generacji został zaprezentowany podczas salonu samochodowego w Detroit w 2019 roku, a w kwietniu 2020 roku trafił do sprzedaży w Polsce. Pomimo sporych rozmiarów i słusznej wagi (prawie 2,5 tony „na pusto”) ten hybrydowy SUV bardzo pewnie się prowadzi, a dzięki elektrycznemu wsparciu benzynowej jednostce V6 nigdy nie brakuje siły. Obszerne wnętrze bez trudu pomieści choćby 7 osób, a do tego zapewnia bogate wyposażenie i przyjazną obsługę.
Ford Explorer (2023) – wymiary, pojemność bagażnika
Ford Explorer mierzy 504,9 cm długości, 200,4 cm szerokości (228,5 cm z lusterkami) i 177,8 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 302,5 cm. Bazowa pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 635 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 2274 l. Gdy autem podróżuje komplet pasażerów, do dyspozycji pozostaje 240 l.
Ford Explorer (2023) – dane techniczne, moc, osiągi, zużycie paliwa
Ford Explorer korzysta z 457-konnego napędu hybrydowego typu plug-in. Moc jest przekazywana na cztery koła.
Napęd hybrydowy:
- 3.0 V6 EcoBoost Plug-In Hybrid AWD (457 KM, 825 Nm) z 10-biegową przekładnią automatyczną i napędem na wszystkie koła, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,0 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 3,1 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 42 km
Nowy Ford Explorer (2023) – wersje wyposażenia i ceny
Podane ceny dotyczą aut z silnikiem 3.0 V6 EcoBoost PHEV/457 KM, automatyczną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła. Ford Explorer jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
ST-Line – od 424 300 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, częściowo lakierowane w kolorze czarnym, z oponami 255/55 R20
- Koło zapasowe dojazdowe
- Zawieszenie sportowe
- Klimatyzacja trzystrefowa z automatyczną regulacją temperatury oraz dodatkowym panelem sterowania dla tylnej części kabiny
- Poduszki powietrzne czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
- Poduszka kolanowa dla pasażera z przodu
- Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń
- ISOFIX x4 – system bezpiecznego mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w drugim i trzecim rzędzie
- System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
- Układ wspomagania awaryjnego hamowania (EBA)
- Hamulec pokolizyjny
- Układ kontroli trakcji (TA)
- Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
- System zapobiegający wywróceniu pojazdu (RSC)
- Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
- System wspomagający zjazd ze wzniesienia (Hill Descent Control)
- Pre-Collision Assist – system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami lub pieszymi
- Lane Keeping Alert z Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
- Blind Spot Information (BLIS) z Cross Traffic Alert (CTA) – system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony, podczas manewru wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca parkingowego
- Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
- Speed Sign Recognition – system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
- Adaptive Cruise Control ze Stop & Go i Lane Centering Assist – tempomat adaptacyjny z funkcją automatycznego zatrzymania i ponownego rozpoczęcia jazdy oraz funkcją utrzymywania pośrodku pasa ruchu
- Terrain Management System – system wyboru trybu jazdy (do wyboru: Normalny, Sportowy, Eko, Śliska nawierzchnia, Droga nieutwardzona, Śnieg/Piasek, Holowanie)
- Active Noise Control – system aktywnej redukcji hałasu
- System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
- eCall – system automatycznego wzywania pomocy
- Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
- Elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- System kamer 360 stopni
- Active Park Assist 2 – system automatycznego parkowania równoległego i prostopadłego oraz wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego, z funkcją automatycznego hamowania podczas wyjazdu tyłem z miejsca parkowania prostopadłego
- Autoalarm obwodowy
- Centralny zamek sterowany pilotem
- Ford Power – przycisk rozrusznika
- Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, umożliwia otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu bez tradycyjnego kluczyka
- Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
- System elektrycznej blokady tylnych drzwi uniemożliwiający otwarcie tylnych drzwi od środka przez dzieci
- Klapa bagażnika otwierana i zamykana elektrycznie
- Wycieraczki przedniej szyby podgrzewane, sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
- Światła automatyczne z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi Auto High Beam
- Reflektory w technologii LED z funkcją samopoziomowania
- Światła do jazdy dziennej w technologii LED
- Przednie światła przeciwmgielne w technologii LED
- Tylne światła w technologii LED
- Obudowy lusterek bocznych lakierowane na czarno, z wbudowanymi kierunkowskazami LED
- Klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia, ze wstawkami w kolorze czarnym
- Górna krata wlotu powietrza w kolorze czarnym, w stylizacji ST-Line
- Dolne dokładki przedniego i tylnego zderzaka w kolorze czarnym
- Relingi bagażnika dachowego
- Przednia szyba podgrzewana (Quickclear)
- Szyby w przednich drzwiach z dodatkową warstwą akustyczną
- Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
- Dach panoramiczny otwierany, z roletą przeciwsłoneczną sterowaną elektrycznie, z funkcją otwierania przednich szyb bocznych dzięki przycisku na kluczyku
- Kolumna kierownicy z elektryczną regulacją pochylenia i odległości
- Kierownica podgrzewana, wykończona skórą, z czerwonymi przeszyciami, w stylizacji ST-Line
- Manetki do zmiany biegów przy kierownicy
- E-shifter – pokrętło do sterowania skrzynią biegów
- Tapicerka skórzana z czerwonymi przeszyciami
- Fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w 10 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego)
- Fotel pasażera z elektryczną regulacją położenia w 8 kierunkach (przód-tył, pochylenie oparcia, pochylenie siedziska, podparcie odcinka lędźwiowego)
- Przednie fotele podgrzewane oraz wentylowane, z regulacją temperatury
- Fotele w drugim rzędzie – zewnętrzne fotele podgrzewane, z podłokietnikiem na środku, składane na płasko i przesuwane niezależnie
- Fotele w trzecim rzędzie – składane i podnoszone elektrycznie (PowerFold), składane na płasko
- Fotele w drugim i trzecim rzędzie – z regulacją położenia zagłówków w 2 kierunkach
- Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST-Line
- Dywaniki podłogowe welurowe z czerwonymi przeszyciami, w pierwszym i drugim rzędzie foteli
- Konsola centralna z podłokietnikiem wykończonym skórą, schowkiem i uchwytami na kubki
- Konsola sufitowa ze schowkiem na okulary
- Roleta zasłaniająca przestrzeń bagażową
- Zaczepy do mocowania bagażu
- Oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetlenia
- Lampki do czytania w drugim i trzecim rzędzie foteli
- Osłony przeciwsłoneczne z lusterkiem i podświetleniem dla kierowcy i pasażera z przodu
- Lusterko wsteczne ściemniające się automatycznie
- Lusterka boczne sterowane, podgrzewane i składane elektrycznie z lampkami oświetlającymi podłoże oraz funkcja pamięci położenia
- Szyby elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi, opuszczane i podnoszone jednym naciśnięciem przycisku
- Rolety przeciwsłoneczne dla pasażerów drugiego rzędu foteli
- Gniazdo 12V w schowku pod deską rozdzielczą
- Gniazdo 12V w bagażniku
- Gniazdo 230V w tylnej części konsoli środkowej
- 2 złącza USB w tylnej części konsoli środkowej
- Bezprzewodowa ładowarka do telefonów
- 12,3-calowy kolorowy, konfigurowalny wyświetlacz na tablicy zegarów
- System multimedialny Ford SYNC 3 z 10-calowym kolorowym ekranem dotykowym, nawigacją satelitarną, MP3 i DAB+ oraz Apple CarPlay, Android Auto, zestawem głośnomówiącym z Bluetooth, rozbudowaną funkcją sterowania głosem w języku polskim, funkcją wzywania pomocy, systemem nagłośnienia B&O (wzmacniacz 980W, 13 głośników + subwoofer), 2 gniazdami USB, zdalnym sterowaniem na kierownicy, mapą Europy z widokiem 3D, menu tekstowym i komunikatami głosowymi nawigacji w języku polskim
- FordPass Connect z modemem GSM (zdalne zamykanie/otwieranie zamków drzwi, funkcję lokalizacji pojazdu, status systemów pokładowych, informacje o ruchu drogowym Live Traffic, Wi-Fi hotspot, aktualizację map nawigacji przez Wi-Fi)
Platinum – od 426 300 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:
- 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, w kolorze chromu, z oponami 255/55 R20
- Zawieszenie standardowe
- Obudowy lusterek bocznych z wykończeniem w stylizacji Platinum, z wbudowanymi kierunkowskazami LED
- Klamki drzwi lakierowane w kolorze nadwozia, ze wstawkami w kolorze satynowego aluminium
- Górna krata wlotu powietrza w kolorze satynowego aluminium
- Dolne dokładki przedniego i tylnego zderzaka w kolorze srebrnym
- Kierownica podgrzewana, wykończona skórą, w stylizacji Platinum
- Deska rozdzielcza wykończona częściowo skórą, ze wstawkami ozdobnymi z drewna jesionowego
- Tapicerka skórzana, perforowana z logo Platinum
- Nakładki na progi przednich drzwi podświetlane, w stylizacji Platinum
- Dywaniki podłogowe welurowe, w pierwszym i drugim rzędzie foteli
Więcej na temat Forda Explorera:
Ford Explorer Plug-In Hybrid – nasz test
Ford Explorer kontra Audi Q7 – porównanie
Ford Explorer kontra Volvo XC80 – porównanie