Ford Pro zaprezentował odświeżonego E-Transita Custom na rok modelowy 2026. Popularny elektryczny van otrzymał szereg usprawnień: większy akumulator 71 kWh, zasięg do 373 km (WLTP), szybsze ładowanie oraz – pierwszy raz w historii modelu – opcjonalny napęd na wszystkie koła (AWD). To kluczowa aktualizacja dla firm, które korzystają z miejskich i regionalnych tras, a także dla flot pracujących w trudniejszych warunkach pogodowych czy terenowych.
Większy akumulator: 71 kWh i zasięg do 373 km (WLTP)
E-Transit Custom MY2026 otrzymał nową baterię o użytecznej pojemności 71 kWh (poprzednio 64 kWh). Przekłada się to na zasięg do 373 km wg WLTP, czyli ponad 10% więcej niż w dotychczasowej wersji.
To poprawa, na którą czekały firmy obsługujące większy obszar działania – mniej postojów na ładowanie i większa elastyczność planowania tras.
Szybsze ładowanie: 10–80% w ok. 29 minut
Nowa specyfikacja przyspiesza również ładowanie prądem stałym.
Przy ładowarce DC 125 kW:
- 10–80% trwa około 29 minut
- 10 minut ładowania = ok. 111 km zasięgu
Co ważne – także dotychczasowe E-Transity Custom (z baterią 64 kWh) otrzymają przyspieszone ładowanie dzięki aktualizacjom OTA. Według Forda skróci to czas 10–80% do około 25 minut, czyli choćby o 14 minut szybciej.
Nowość: napęd AWD w elektrycznym vanie
Największą niespodzianką jest wprowadzenie opcji AWD. To rozwiązanie korzysta z dodatkowego silnika napędzającego oś przednią i działa w tandemie z tylnym układem napędowym.
Najważniejsze cechy AWD:
- analiza przyczepności aż 50 razy na sekundę,
- współpraca z systemami trakcji i stabilności,
- ok. 50% mocniejsze hamowanie rekuperacyjne przy niskich prędkościach,
- dedykowany tryb Trail do jazdy po luźnym podłożu.
W wersji 210 kW system oferuje aż 630 Nm, dostępne praktycznie od zera – ważne zwłaszcza przy pełnym obciążeniu lub na budowie.
Silniki, wersje i możliwości użytkowe E-Transita Custom 2026
Nowy E-Transit Custom pozostaje jedną z najbardziej wszechstronnych propozycji w segmencie elektrycznych vanów.
Dostępne warianty mocy:
- 100 kW
- 160 kW
- 210 kW (wyłącznie Sport oraz MS-RT)
Kluczowe cechy użytkowe:
- ładowność do 1 tony,
- holowanie przyczepy do 2300 kg,
- pokładowa „elektrownia” Pro Power Onboard,
- pompa ciepła zwiększająca efektywność zimą,
- duży 13-calowy ekran SYNC 4 i łączność 5G.
Dostępne wersje nadwozia:
- Van
- Van brygadowy
- Kombi
Wersje wyposażenia:
- Trend
- Limited
- Trail
- Sport
- MS-RT
E-Tourneo Custom też zyskuje modernizację
Analogiczne zmiany obejmą również E-Tourneo Custom.
Od 2026 roku otrzyma:
- akumulator 71 kWh,
- szybsze ładowanie (OTA),
- opcjonalny napęd AWD z jednostkami 160 lub 210 kW.
Kiedy pierwsze egzemplarze?
Ulepszenia trafią do samochodów produkowanych od początku 2026 roku. Aktualizacje OTA dla obecnych egzemplarzy będą wdrażane sukcesywnie.













