Ford Bronco w Europie

1 rok temu

Ford Bronco trafi na wybrane europejskie rynki, choć niestety w bardzo limitowanej liczbie egzemplarzy (czy także do Polski – nie wiemy). Kolejka będzie pewnie długa, bo oferowane będą warianty Outer Banks i czysto terenowy Badlands, z jednym tylko zespołem napędowym – V6 o mocy 355 KM i momencie obrotowym 563 Nm. Zaawansowany układ napędowy zyskał przydomek „GOAT”, czyli „Goes Over Any Terrain”. Charakterystyczną cechą terenowych wersji Bronco są wyjmowane drzwi i zdejmowany hardtop.

10 biegów

Standardowo dostępna jest 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów. Zapewnia ona płynną jazdę po utwardzonych drogach i w terenie ze zoptymalizowanym momentem obrotowym. Maksymalne przełożenie pełzania do 64,33:1 daje Bronco możliwość jazdy z prędkością 6 km/h przy prędkości obrotowej silnika 2400 obr./min. Zapewnia w ten sposób precyzyjną kontrolę w trudnym terenie.

Bronco Outer Banks jest wyposażony w dwubiegową elektroniczną skrzynię rozdzielczą. Umożliwia ona zmianę przełożenia między biegami wysokiego i niskiego zakresu dzięki przycisku także podczas jazdy.

Ford Bronco Badlands posiada blokowany przedni mechanizm różnicowy i system rozłączania przedniego stabilizatora, aby zapewnić maksymalne wychylenie w trudnym terenie. Ponadto dwubiegowa elektromechaniczna skrzynia rozdzielcza z trybem automatycznym może płynnie przełączać się między napędem na dwa a cztery koła. Odbywa się to w zależności od warunków, pozwalając kierowcy skoncentrować się na drodze.

Ford Bronco oferuje również Trail Toolbox, zestaw wyrafinowanych technologii terenowych, które wspierają kierowców i pozwalają im na pewne poznanie możliwości pojazdu. Trail Control działa w podobny sposób jak tempomat. Kierowca może wybrać prędkość do 31 km/h, a pojazd automatycznie steruje przyspieszaniem i hamowaniem. System utrzymuje wybraną prędkość, podczas gdy kierowca koncentruje się na kierowaniu pojazdem w trudnym terenie.

Wektorowanie momentu obrotowego

Trail Turn Assist wykorzystuje wektorowanie momentu obrotowego w oparciu o hamulce, zmniejszając promień skrętu choćby o 40 procent poprzez hamowanie wewnętrznym kołem podczas jazdy terenowej w ciasnych miejscach. Z kolei Trail One-Pedal Drive 3 pozwala kierowcy przyspieszać i hamować tylko dzięki pedału gazu. Ułatwia to dokładną kontrolę prędkości podczas jazdy w trudnych warunkach. Technologie wspomagające kierowcę obejmują AdvanceTrac z Roll Stability Control i Trailer Sway Control, które wspomagają holowanie przyczepy.

Informacja prasowa

Idź do oryginalnego materiału