Firma z Indii przerobiła stare BMW serii 7 na nowe. Jak wyszło?

1 dzień temu

Nie stać cię na najnowsze BMW serii 7? Żaden problem. Pewien zakład blacharski pokazał, jak przerobić „siódemkę” F01 z 2010 roku na aktualną generację tego auta. Całość wygląda dość przekonująco, choć…

Przerabianie starych modeli na nowsze wcielenia jest chlebem powszednim w biedniejszych krajach. Jakiś czas temu pisaliśmy o kazachskiej firmie, Forza Tuning, która oferuje choćby zestaw do przeróbek BMW serii 5 F10, za pomocą którego można je upodobnić do G60.

BMW 7 po przeróbkach firmy Autokrafte. Całość prezentuje się nieźle, ale koła wydają się przesadnie małe. screen: Autokrafte/YouTube

Ale Hindusi z warsztatu blacharskiego Autokrafte w Ahmedabadzie posunęli się znacznie dalej. Otóż, aby wizualnie zamienić BMW 7 serii F01, wytwarzane w latach 2008-2015, w najnowsze G70, musieli praktycznie odciąć część tyłu nadwozia i przerobić cały przód.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-bmw-serii-7-szeregu-e38-najlepsza-siodemka-w-historii-ciagle-robi-wrazenie-ale-wybor-sie-kurczy,aid,4329

Z podrobionych części

Co ciekawe, części do przeróbek nie pochodziły od innego BMW, co prawdopodobnie wynika z tego, iż byłyby za drogie. Użyto tutaj znacznie tańszych podróbek reflektorów, tylnych lamp, zderzaków oraz zewnętrznych paneli.

Operacja zmiany F01 w G70 była długa i czasochłonna. Z przodu i z tyłu pojawiło się smukłe oświetlenie LED-owe, do tego dodano czarne wstawki naśladujące pakiet sportowy M, a całość wykończono dwubarwnym malowaniem.

Autokrafte nie wspomina o żadnych zmianach pod „skórą”. Z Tego względu można przypuszczać, iż wnętrze, układ napędowy oraz zawieszenie zostały nietknięte. Cena przeróbek pozostaje tajemnicą. Na pewno jest jednak znacznie niższa niż koszt zakupu nowej generacji.

Niestety, o wiele niższa niż standardy BMW okazuje się również jakość wykończenia. O ile na pierwszy rzut oka całość sprawia dobre wrażenie, o tyle kuleją detale. To choćby zderzaki, których barwa odcina się do reszty nadwozia. Poza tym spasowanie nowych elementów pozostawia bardzo wiele do życzenia. Szczeliny są nierówne i gdzieniegdzie się rozchodzą.

https://magazynauto.pl/testy/bmw-750e-xdrive-konflikt-pokolen-test,aid,3554

Ile kosztuje BMW 7 F01?

BMW serii 7 F01 w Polsce można kupić już od kilkunastu tysięcy złotych. Najtańsze egzemplarze mają bardzo duży przebieg, są uszkodzone lub np. nie odpalają. Najlepsze „siódemki” tej generacji kosztują pod 100 tys. zł. To samochody z końca produkcji i ze stosunkowo niewielką liczbą przejechanych kilometrów.

BMW 7 generacji F01 wytwarzano od 2008 do 2015 roku. fot. BMW

Ceny używanej „siódemki” w aktualnym wcieleniu startują z pułapu około 400 000 zł. Różnica pomiędzy F01 a G70 jest więc ogromna. Nowe auto stanowi z kolei wydatek od 560 500 zł. Tyle trzeba zapłacić za egzemplarz wprawiany w ruch przez 299-konnego turbodiesla i zaopatrzony w napęd na obie osie.

Podstawowy, elektryczny wariant i7, oznaczony jako eDrive50, kosztuje nieco mniej, bo od 540 000 zł. Do jego napędu służy silnik o mocy 455 KM, czerpiący prąd z baterii o użytkowej pojemności 101,7 kWh. Zasięg? 574-611 km.

Idź do oryginalnego materiału