Fiat Topolino wraca z zaświatów. To Citroen Ami w przebraniu

1 rok temu

Oryginalny Fiat Topolino był wytwarzany w latach 1936-1955. Teraz to niewielkie autko powraca z zaświatów, ale nie jest samodzielnym projektem Włochów, ale Citroenem Ami w przebraniu.

Citroen Ami (i technicznie identyczny z nim Opel Rocks-e) to niewielki samochodzik o napędzie elektrycznym. Razem z akumulatorami waży jedyne 485 kg, co oznacza, iż w naszym kraju kwalifikuje się na prawo jazdy kategorii B1 (od 16 roku życia).

Citroen Ami debiutował w 2020 roku. Podobnie jak w przypadku Topolino, również wcześniej francuski producent oferował auto miejskie o takiej samej nazwie (od 1961 r.). citroen

Mierzące 241 cm długości Ami na swój pokład zabiera jedynie dwójkę pasażerów. Jego wnętrze jest mocno przeszklone i minimalistyczne. Ba, system multimedialny stanowi w nim telefon, dla którego przewidziano specjalną podstawkę.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/to-autko-elektryczne-ma-byc-lekiem-na-miejskie-korki-nazywa-sie-luvly-o-a-jego-baterie-mozna-ladowac-w-domu,aid,3076

Do napędu Citroena Ami służy niewielki silnik elektryczny, który rozpędza go do 45 km/h. Akumulator o pojemności 5,5 kWh wystarcza na pokonanie 70 km. Jego naładowanie z domowej instalacji elektrycznej trwa jedyne 3 godziny.

Minimalistyczny kokpit Citroena Ami. Fiat Topolino prawdopodobnie otrzyma taki sam. citroen

Drugi elektryk Fiata

Pod względem technicznym nowy Fiat Topolino to wypisz wymaluj Citroen Ami. Pokazany egzemplarz tego auta jest utrzymany w turkusowym kolorze, co stanowi bezpośrednie nawiązanie do „pięćsetki” z 1957 roku.

Autko ma składany dach z brązowej tkaniny i kremową skórzaną tapicerkę. Nadwozie Topolino jest otwarte (sznurki zamiast drzwi), czym z kolei nawiązuje do plażowego Fiat 500 Jolly.

Oryginalny Fiat Topolino: tutaj w wersji z otwieraną środkową częścią dachu. fiat
Nowy Fiat Topolino ma być wytwarzany w fabryce w Maroko. Powstają tam już Citroen Ami i Opel Rocks-e. Fiat

Jak piszą Włosi w swojej informacji prasowej – „Topolino wnosi nowe pojęcie la dolce vita na miejskie ulice. Zaprojektowano je z myślą o młodszych klientach, rodzinach i miłośnikach miast”. Jest to zresztą zgodne z misją marki Fiat, polegającą na dostarczaniu zrównoważonych rozwiązań w zakresie miejskiej mobilności.

Topolino to na razie drugi elektryczny model Fiata, który do 2027 roku w Europie chce mieć w pełni elektryczną gamę.

https://magazynauto.pl/testy/fiat-500e-3-1-test,aid,1780

„Zdecydowanie stawiamy na elektryczność w Europie. W każdym nowym samochodzie będziemy wprowadzać wersje elektryczne i w pewnym momencie dokonamy zmiany. Fiat powinien być Teslą dla ludzi: elektryczny dla wszystkich” – mówi Olivier Francois, dyrektor generalny marki Fiat.

Na razie Włosi pokazali wyłącznie jedno zdjęcie swojego nowego autka. Cena również pozostaje tajemnicą, ale według przedstawicieli Fiata ma być to jeden z najtańszych czterokołowców w Europie.

Idź do oryginalnego materiału