Nowa Toyota RAV4

9 godzin temu

Szósta generacja Toyoty RAV4 to zupełnie nowy model, który odwołuje się do wspaniałej historii swoich poprzedników. W samochodzie debiutują zaawansowane technologie, które sprawią, iż RAV4 będzie punktem odniesienia w dziedzinie osiągów i wydajności, a także wyznaczy standardy w kwestiach bezpieczeństwa.

Model RAV4 zyskał doskonałą reputację dzięki swojej niezawodności i wszechstronności. Samochód cieszy się niesłabnącą popularnością na europejskim rynku, gdzie od debiutu w 1994 roku sprzedano już ponad 2,5 miliona egzemplarzy. To także jeden z najczęściej kupowanych samochodów Toyoty na świecie – łączna sprzedaż we wszystkich regionach przekroczyła już 15 milionów aut.

Nowy rozdział dla Toyoty RAV4

Nowa Toyota RAV4 zachowała wymiary zbliżone do poprzednika. Stylistyka karoserii nadaje nowej generacji auta autentyczny charakter SUV-a, a uwagę zwraca nowy logotyp modelu. Solidny przód i dynamiczna sylwetka nawiązują do terenowych adekwatności, z których słynie RAV4. Kabina została zaprojektowana od nowa, dając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad samochodem, a pasażerom zapewniając komfort i swobodną przestrzeń.

Nowa Toyota RAV4 jest pierwszym modelem marki, który będzie korzystał z przełomowego systemu operacyjnego Arene. To krok w kierunku oferowania pojazdów definiowanych programowo (SDV), które umożliwią tworzenie i wprowadzenie bardzo zaawansowanych systemów bezpieczeństwa oraz funkcji związanych z rozrywką w cyfrowym środowisku. Dzięki systemowi Arene w RAV4 debiutują najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym układ wspomagający parkowanie. Najnowszy system multimedialny dzięki oprogramowaniu Arene działa zdecydowanie szybciej, ma ulepszoną łączność i system nawigacji, jest także bezpieczniejszy.

Toyota RAV4 otrzymała nowy, bardzo wydajny układ hybrydowy plug-in, który łączy zalety pojazdu elektrycznego oraz komfort i wszechstronność hybrydy. Samochód w bezesmisyjnym trybie elektrycznym ma zasięg do 100 km (cykl mieszany WLTP). Pozwoli to większości użytkowników na codziennie poruszanie się bez konieczności korzystania z silnika spalinowego. Nowa generacja układu otrzymała akumulator o zwiększonej o 30% pojemności. Zapewnia on większą moc, lepsze osiągi i wydajność, a także szybsze ładowanie.

W Europie nowa Toyota RAV4 będzie oferowana wyłącznie jako hybryda plug-in lub pełna hybryda. W ten sposób Toyota podkreśla swoje wielotorowe podejście do neutralności węglowej, dając klientom możliwość wyboru wersji dopasowanej do ich potrzeb.

Maksymalny potencjał najnowszej technologii hybrydowej

Sercem nowej Toyoty RAV4 jest udoskonalony układ hybrydowy najnowszej generacji, wykorzystujący najnowsze rozwiązania napędu hybrydowego plug-in. Dzięki zastosowaniu nowej litowo-jonowej baterii o większej pojemności 22,7 kWh, RAV4 Plug-in Hybrid umożliwia pokonanie w trybie elektrycznym choćby do 100 km (WLTP w cyklu mieszanym).

Nowy akumulator jest efektem zaawansowanych prac rozwojowych Toyoty nad samochodami elektrycznymi i umożliwia zdecydowanie szybsze ładowanie. Samochód otrzymał opcjonalną pokładową ładowarkę prądu stałego (DC) o mocy 50 KW, co jest rzadkością w SUV-ach segmentu D. W zależności od warunków można uzupełnić poziom naładowania akumulatora z 10% do 80% w zaledwie 30 minut. Ładowanie w domu lub dzięki standardowych ładowarek publicznych jest szybsze dzięki nowej ładowarce pokładowej prądu zmiennego (AC) o mocy 11 kW. Uzupełnienie baterii zajmuje zaledwie trzy godziny.

Nowa bateria wraz z mocniejszym przednim silnikiem elektrycznym, który generuje teraz moc 150 kW (o 16 kW więcej niż w poprzednim modelu), przekłada się na lepsze przyspieszenie samochodu. Nowa Toyota RAV4 z napędem na cztery koła AWD-i o mocy 304 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

Zastosowano udoskonalone systemy chłodzenia, które w zależności od temperatury i warunków pracy przełączają się między obwodami chłodzenia. Utrzymują w ten sposób akumulator w idealnej kondycji i zachowują optymalną efektywność. Umożliwia to także ładowanie baterii w niskich temperaturach przy maksymalnych parametrach.

Umieszczona pod podłogą bateria przyczynia się do poprawy adekwatności jezdnych RAV4 z napędem plug-in hybrid. Dzieje się to za sprawą obniżonego środka ciężkości oraz zwiększonej sztywności nadwozia. Pomogło także włączenie konwertera prądu stałego do jednostki sterującej zasilaniem (PCU), która została zmniejszona i zintegrowana z przekładnią.

Nowa Toyota RAV4 Plug-in Hybrid inteligentnie zarządza swoim zasięgiem elektrycznym, wynoszącym do 100 km (WLTP w cyklu mieszanym), dzięki technologii geofencingu. Wykorzystuje ona w czasie rzeczywistym dane o ruchu drogowym z nawigacji w chmurze. Bierze także pod uwagę także najczęściej pokonywane przez kierowcę trasy oraz jego styl jazdy. System może automatycznie przełączać się między trybem hybrydowym i elektrycznym, żeby zapewnić jak największy zasięg. jeżeli cel podróży znajduje się w strefie niskoemisyjnej lub wymaga przejazdu przez taką strefę, technologia geofencingu w razie potrzeby naładuje wcześniej akumulator, aby umożliwić poruszanie się w tym obszarze w trybie elektrycznym.

W gamie Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid zadebiutuje odmiana z napędem na przednie koła. Dzięki temu ten rodzaj napędu będzie dostępny dla większej liczby klientów. W tym wariancie łączna moc układu wyniesie 268 KM.

Nowa Toyota RAV4 będzie także oferowana z pełną hybrydą. Samochód otrzymał najnowszą generację układu z udoskonalonym układem przeniesienia napędu, ulepszoną jednostką sterującą mocą, akumulatorem i innymi podzespołami. Zwiększono także moc przedniego silnika elektrycznego, co poprawiło przyspieszanie i gwarantuje bardziej bezpośrednią reakcję na gaz. RAV4 Hybrid z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i ma 191 KM mocy. Wariant z napędem na przednie koła wytwarza 183 KM.

Nowa Toyota RAV4 GR SPORT

W gamie nowej Toyoty RAV4 znajdzie się inspirowana motorsportem wersja GR SPORT. Szerszy o 20 mm rozstaw kół w połączeniu z dopracowaną konstrukcją amortyzatorów, wzmocnionym tylnym zawieszeniem oraz specjalnie dostrojonym zawieszeniem, przekłada się na bardziej stabilne i angażujące prowadzenie. Lekkie 20-calowe czarne felgi aluminiowe o ekskluzywnym pięcioczęściowym, dwuramiennym wzorze GR SPORT przyczyniają się do optymalizacji przepływu powietrza.

We wnętrzu nowej Toyoty RAV4 GR SPORT nie brakuje rozwiązań nawiązujących do mistrzowskich tytułów zdobytych przez zespoły TOYOTA GAZOO Racing. W kabinie znajdziemy sportowe fotele, aluminiowe nakładki pedałów hamulca oraz gazu, a na konsoli środkowej umieszczono nakładki ochraniające kolana.

Toyotę RAV4 GR SPORT wyróżnia zarezerwowany dla tej wersji sześciokątny wzór kratki wlotu powietrza o trójwymiarowej strukturze. W stylowym, czarnym wnętrzu nie brakuje logotypów GR oraz czerwonych akcentów na kierownicy, poduszkach kolanowych. Znajdziemy je także na fotelach pokrytych skórzano-zamszową tapicerką, dostępną wyłącznie w wersji GR SPORT.

Zaawansowany system operacyjny to nowe technologie bezpieczeństwa

Debiut nowego systemu operacyjnego Arene w Toyocie RAV4 to początek ery pojazdów definiowanych programowo (SDV). Zaawansowane technologie cyfrowe dają nowe możliwości dla poprawy bezpieczeństwa oraz przyczyniają się do eliminacji wypadków drogowych, co jest celem Toyoty.

Zastosowanie systemu operacyjnego Arene umożliwiło wprowadzenie działających jeszcze szybciej najnowszych systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, w tym najnowszej generacji układu Toyota Safety Sense, który debiutuje w nowym RAV4.

Nowa Toyota RAV4 otrzymała system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA). Chroni ona pojazd przed najechaniem na przeszkodę na ruchliwym skrzyżowaniu, wykrywając pojazdy przejeżdżające z przodu i emitując ostrzeżenie wizualne przed aktywacją ostrzeżenia dźwiękowego, jeżeli przewidywane jest wysokie ryzyko kolizji. Uzupełnia on udoskonalony system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), który obejmuje teraz również wskaźnik zbliżania się do pojazdu z tyłu, którego celem jest zmniejszenie stresu podczas jazdy, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Włączony emituje ostrzeżenie dźwiękowe, gdy pojazd zbliża się z tyłu z dużą prędkością, dając kierowcy czas na bezpieczną reakcję.

Nowy i bardziej zaawansowany asystent zmiany pasa ruchu (LCA) pomaga kierowcom w bezpiecznej i wygodnym manewrze podczas jazdy po autostradzie. Po włączeniu kierunkowskazu, system upewnia się, iż można zmienić pas bezpiecznie i w martwym punkcie nie znajduje się inny pojazd. LCA działa, gdy włączony jest inteligentny tempomat adaptacyjny oraz asystent utrzymania pasa ruchu (LTA).

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) ma rozszerzony zakres wykrywania zagrożenia kolizją czołową. Ma również poprawioną identyfikacją przeszkód, rowerów i motocykli. Ostrzega on kierowcę przy pomocy komunikatów dźwiękowych i wizualnych, wspomaga także podczas hamowania. jeżeli uzna, iż kierowca nie zdąży zareagować, hamuje automatycznie, by uniknąć zderzenia lub ograniczyć jego skutki. W przypadku siły powodującej otwarcie się poduszek powietrznych, nowy drugi hamulec wypadkowy (Seconadry Collison Brake) wyhamuje pojazd, jeżeli kierowca nie jest w stanie tego zrobić.

Obsługiwany zdalnie układ Advanced Park umożliwia parkowanie samochodu z zewnątrz przy pomocy telefona. By zwiększyć bezpieczeństwo, gdy użytkownik zdejmie palec z ekranu, samochód natychmiast się zatrzyma. Parkowanie nowej Toyoty RAV4 jest łatwiejsze także dzięki ulepszonemu monitorowi panoramicznemu z systemem kamer 360 stopni. Zyskał on trójwymiarowy obraz, dający lepszą orientację w najbliższym otoczeniu samochodu.

Aktualizacje systemu metodą over-the-air pozwalają na ulepszanie dotychczasowych funkcji Toyota Safety Sense oraz dodawanie nowych.

Zupełnie nowy system multimedialny

W nowej Toyocie RAV4 zadebiutuje najnowszy system multimedialny. Dzięki systemowi operacyjnemu Arene pracuje on szybciej oraz jest bardziej kompaktowy.

12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników może teraz przy pomocy czytelnych wizualizacji wyświetlić jeszcze więcej informacji. Także lokalizację na mapach Google, dane w czasie rzeczywistym z systemu nawigacji o fotoradarach i ostrzeżenia o strefach niskiej emisji. Integracja mapy nawigacji z trójwymiarowym asystentem pasa ruchu zmniejsza potencjalne rozproszenie uwagi u kierowcy i ułatwia poruszanie się wyznaczoną trasą.

Nowy ekran główny o przekątnej 12,9 cala zapewnia kierowcom wszystkie istotne informacje w jednym miejscu. Został zaprojektowany, by był jak najbardziej przyjazny i intuicyjny, z konfigurowalnymi skrótami, menu szybkich ustawień i funkcjami prywatności danych. To sprawia, iż personalizacja i nawigacja po cyfrowych funkcjach auta jest łatwiejsza niż kiedykolwiek. Korzystanie z auta ułatwia także reagujący gwałtownie i precyzyjnie asystent głosowy. Może on obsługiwać nawigację, multimedia, ustawić temperaturę wewnątrz i sterować wybranymi funkcjami pojazdu. System będzie regularnie otrzymywał bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.

Toyota RAV4 dzięki nowej odsłonie aplikacji MyToyota pozwali na korzystanie z rozszerzonego katalogu usług dostępnych w subskrypcji, ulepszonego asystenta głosowego, rejestratora jazdy czy muzycznych serwisów streamingowych.

Informacja prasowa

Pozostałe wiadomości tutaj

Jeśli podoba Ci się Overdrive i to co robimy, to będzie nam miło jeżeli będziesz nas wspierać za pośrednictwem PATRONITE. Poza naszą wdzięcznością uzyskasz też dostęp do dodatkowych materiałów i atrakcji.

Idź do oryginalnego materiału