
Fiat Grande Panda nosi imię wielkich przebojów tej marki. Ale ma do zaoferowania dużo więcej niż zasłużoną nazwę.
Historia kołem się toczy… ale czasem przyjmuje kanciasty kształt. Duch legendarnej Pandy, której pełne prostych linii nadwozie na trwałe zapisało się w annałach motoryzacji, powraca jako Fiat Grande Panda. Włoska nowość w najlepszym stylu nawiązuje do designu lat 80., adaptując go do potrzeb współczesnych klientów.
Poza kanciastą linią do przeszłości nawiązują też światła LED PXL przypominające grafikę gier z lat 80., oznaczenia PANDA wytłoczone na drzwiach i słupki dachowe, na których pod jednym kątem widać napis FIAT, a pod innym – ukośne linie nawiązujące do logo marki z lat 90.
Fiat Grande Panda doskonale łączy przeszłość z przyszłością, by zapewnić wyjątkowe wrażenia z jazdy.
O detale zadbano też w środku, gdzie kanty łączą się z owalami przypominającymi kształt legendarnego toru na dachu fabryki Fiat Lingotto, na którym producent kiedyś testował wyprodukowane samochody. Swoistym pomostem między przeszłością i przyszłością jest miniatura pierwszej Pandy umieszczona przy 10,25-calowym ekranie systemu multimedialnego Uconnect.
Przy całym swoim stylowym designie Grande Panda jest jednak przede wszystkim bardzo użytecznym miejskim autem ze zwiększającym praktyczność podwyższonym prześwitem. Blisko 4-metrowe nadwozie wygodnie ugości 5 dorosłych osób, a za nimi zmieści się do 412 l bagażu.
O jak najlepsze samopoczucie kierowcy i pasażerów Grande Pandy dbają komfortowe zawieszenie pozwalające poczuć się jak w większym aucie, a także dynamiczne układy napędowe – hybrydowy lub w pełni elektryczny.


Fiat Grande Panda: pierwsze nagrody
Fiat Grande Panda ledwo zadebiutował, a już zdobywa pierwsze nagrody. W plebiscycie Auto Lider 2025 organizowanym przez tygodnik Motor i serwis magazynauto.pl czytelnicy przyznali mu pierwsze miejsce w kategorii Auta małe i miejskie.
W plebiscycie Moto Awards został wybrany przez czytelników portali Auto Świat i Onet najlepszym autem miejskim. Zdobył też tytuł Carwow of the Year Award 2025 w kategorii Car Anticipation.
Legendarny przodek
Pierwsza generacja Fiata Pandy z 1980 r. to dzisiaj samochód kultowy. Przez 23 lata produkcji jej niewielkie (3,4 m długości) i wyjątkowo kanciaste nadwozie pokochało ok. 4,5 mln nabywców.

Auto przechodziło modernizacje, ale niezmiennie wyróżniało się zaskakująco przestronnym wnętrzem i ograniczającą koszty eksploatacji prostą konstrukcją. Powstało mnóstwo wersji, np. Panda Italia 90 oferowana z okazji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej we Włoszech, ale na szczególną uwagę zasługują wyjątkowo dzielne Pandy 4x4.
Fiat Grande Panda Hybrid

Fiat Grande Panda w hybrydowym wydaniu wykorzystuje połączenie 100-konnego turbodoładowanego benzynowego silnika o pojemności 1,2 litra z układem mild hybrid (na który składają się elektryczna jednostka o mocy 21 kW, 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, falownik i elektroniczny moduł sterowania) oraz dwusprzęgłową automatyczną przekładnią eDCT o sześciu przełożeniach.
Wszystko to pozwala na poruszanie się najnowszym Fiatem w trybie w 100% elektrycznym przy prędkościach do 30 km/h, np. w korku czy podczas parkowania. Dzięki temu Grande Panda średnio zużywa zaledwie 5,1 l/100 km. A dodatkowy zastrzyk mocy dostarczany przez elektryczną jednostkę odczuwalnie poprawia dynamikę samochodu i jego reakcję na dodanie gazu. Fiat Grande Panda Hybrid oferowany jest w trzech wersjach: Pop, Icon oraz La Prima. Ceny startują już od 79 900 zł.
-
Wersja Pop
oferuje klimatyzację, tempomat, czujniki cofania i pełen zestaw systemów bezpieczeństwa.


-
Wersja Icon
dodaje m.in. światła LED PXL i tylne LED, system multimedialny z ekranem dotykowym 10,25" i szeroki wybór opcji.


-
Wersja La Prima
dokłada automatyczną „klimę”, kamerę cofania, nawigację, ładowarkę indukcyjną i wiele innych.


Fiat Grande Panda E

W pełni elektryczny Fiat Grande Panda E ma pod maską 113-konny silnik, który tak jak w hybrydowej wersji napędza koła przedniej osi i w każdej sytuacji gwarantuje autu więcej niż wystarczającą dynamikę. Akumulator o pojemności 44 kWh zapewnia 320 km zasięgu w realistycznym cyklu mieszanym WLTP. Można go ładować zarówno prądem stałym, z mocą do 100 kW (20-80% w 27 minut), jak i przemiennym do 7 kW (od 20 do 80% w 4 godziny i 20 minut) – przy pomocy zintegrowanego kabla spiralnego wysuwanego z przodu samochodu. Można też dokupić ładowarkę 11 kW, skracającą czas ładowania prądem przemiennym (20-80% w 2 godziny i 50 minut). Ceny zaczynające się już od 110 000 zł czynią Fiata Grande Panda E jednym z najtańszych aut elektrycznych na rynku.
-
Wersja (RED)
oferuje to, co hybrydowa odmiana Icon, plus np. regulację wysokości fotela pasażera.


-
Wersja La Prima
ma tak samo bogate seryjne wyposażenie jak najwyższe wydanie Grande Pandy Hybrid.


Fiat Pandina
Produkowany dotychczas Fiat Panda trzeciej generacji nie traci na popularności. Wręcz przeciwnie, producent właśnie zwiększył jego produkcję.

Dlatego auto pozostanie w ofercie co najmniej do 2027 roku jako Fiat Panda i Pandina (tak Włosi od zawsze pieszczotliwie nazywają ten model), wzbogacone m.in. o nową kierownicę, cyfrowe zegary i obfity zestaw systemów wspierających kierowcę podczas jazdy w trosce o bezpieczeństwo.