Fiat 238 Van z filmu "Indiana Jones i tarcza przeznaczenia" jest na sprzedaż

1 rok temu

Mówi się, iż jest to jeden z trzech samochodów dostawczych Fiata 238, które były używane podczas kręcenia filmu Indiana Jones i Tarcza Przeznaczenia, najnowszej części wieloletniej serii Stevena Spielberga, George’a Lucasa i Harrisona Forda, która rozpoczęła się jeszcze w 1981 z Poszukiwaczami zaginionej Arki.

Ponieważ film nie został jeszcze wydany, nie jesteśmy w stanie powiedzieć, jaką rolę odegrała ta furgonetka w filmie, jednak fakt, iż trzy z nich zostały nabyte i wszystkie pomalowane na pasujący niebieski kolor, sugeruje, iż dostanie przyzwoitą kwotę czas ekranowy.

Szybkie fakty – Fiat 238 Van

Fiat 238 Van został wprowadzony w 1967 roku jako zamiennik wcześniejszego vana Fiata 1100T. Został zaprojektowany jako bardziej nowoczesny i wydajny, z większą przestrzenią ładunkową i lepszymi adekwatnościami jezdnymi. Jedną z kluczowych innowacji Fiata 238 był silnik z przodu i napęd na przednie koła, co pozwoliło uzyskać większą przestrzeń ładunkową i lepszy rozkład masy. Silnik został zamontowany poprzecznie między przednimi kołami, a dostęp do niego można było uzyskać po zdjęciu osłony wewnątrz kabiny. Fiat 238 był dostępny w szerokiej gamie konfiguracji, w tym furgonów, pickupów, minibusów i wersji ambulansów. Był używany przez wiele różnych firm i organizacji, w tym pocztę, policję i straż pożarną. Furgon był napędzany przez szereg silników w całym cyklu produkcyjnym, w tym jednostki benzynowe i wysokoprężne o pojemności skokowej od 1,2 do 2,5 litra. Silniki te współpracowały z cztero- lub pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Fiat 238 został ostatecznie zastąpiony przez Fiata Ducato w 1983 roku. Jednak jego dziedzictwo wciąż żyje, ponieważ furgonetka pozostaje popularnym wyborem dla kolekcjonerów i entuzjastów, którzy cenią sobie klasyczny design, a wiele z nich zostało przerobionych na samochody kempingowe na całe życie w drodze.

Indiana Jones i tarcza przeznaczenia

Premiera Indiana Jones and the Dial of Destiny planowana jest na czerwiec 2023 r. Ma to być piąta i ostatnia część serii filmów Indiana Jones, jednak powszechnie uważa się, iż seria będzie kontynuowana ze względu na jej ogromną popularność, choć może z nowy główny aktor.

Powyżej wideo: Oto oficjalny zwiastun filmu „Indiana Jones and the Dial of Destiny”, w którym Harrison Ford powraca, by zagrać ulubionego archeologa świata – Indianę Jonesa.

W filmie Indiana Jones and the Dial of Destiny Harrison Ford ponownie wciela się w Indianę Jonesa, a George Lucas i Steven Spielberg zostają producentami wykonawczymi. Film wyreżyserował James Mangold, który napisał scenariusz wraz z Jezem Butterworthem, Johnem-Henrym Butterworthem i Davidem Koeppem.

Nie będę tu wchodził w szczegóły, żeby nie zepsuć filmu, ale akcja ma się dziać w 1969 roku. Wyścig kosmiczny trwa w najlepsze, a Indiana Jones jest zaniepokojony faktem, iż NASA zrekrutowała szereg byłych nazistów, aby pomogli im w rozwoju rakiet.

Fiata 238 Van

Fiat 238 to samochód dostawczy produkowany przez włoskiego producenta samochodów Fiat w latach 1967-1983. W okresie produkcji był popularnym pojazdem we Włoszech i innych częściach Europy i od tego czasu stał się klasycznym samochodem dostawczym, bardzo poszukiwanym przez kolekcjonerów i entuzjastów .

Fiat 238 był oferowany w szerokiej gamie wersji nadwozia, w tym dwóch wariantach pickupa, minibusa, furgonetki, i z czasem były one powszechnie przekształcane w samochody kempingowe.

Fiat 238 został wprowadzony jako zamiennik wcześniejszego furgonetki Fiata 1100T, który był produkowany od 1957 roku. Nowy van został zaprojektowany jako bardziej nowoczesny i wydajny, z większą przestrzenią ładunkową, niższą podłogą i lepszymi adekwatnościami jezdnymi. Był również dostępny w szerszym zakresie konfiguracji, w tym w wersji minibusa z maksymalnie dziewięcioma miejscami.

Jedną z kluczowych innowacji Fiata 238 był układ silnika z przodu, który pozwolił na uzyskanie większej przestrzeni ładunkowej. Układ z silnikiem z przodu i napędem na przednie koła również ułatwiał dostęp i serwisowanie silnika, ponieważ można było otworzyć całą tylną część pojazdu i obniżyć podłogę.

W okresie produkcyjnym Fiat 238 był napędzany szeregiem silników, w tym jednostkami benzynowymi i wysokoprężnymi o pojemności skokowej od 1,2 do 2,5 litra. Silniki te współpracowały z cztero- lub pięciobiegowymi manualnymi skrzyniami biegów, w zależności od rocznika i wariantu modelu.

Jedną z najbardziej zauważalnych cech Fiata 238 była jego wszechstronność. Furgonetka była dostępna w szerokiej gamie konfiguracji, w tym furgonów, pickupów, minibusów i wersji ambulansów. Był również używany przez wiele różnych firm i organizacji, w tym usługi pocztowe, wydziały policji i straży pożarnej we Włoszech i całej Europie.

Silnik z przodu i układ napędu na przednie koła pozwoliły na niską i płaską tylną podłogę, dzięki czemu idealnie nadaje się zarówno do samochodów dostawczych, jak i kamperów.

W trakcie swojej produkcji Fiat 238 przeszedł szereg aktualizacji i poprawek. W 1974 roku furgonetka przeszła lifting, który obejmował nową przednią osłonę chłodnicy i przeprojektowane reflektory. W 1976 roku wprowadzono nowy 2,5-litrowy silnik wysokoprężny, który zapewniał lepsze osiągi i oszczędność paliwa, co czyni go popularnym wyborem.

Fiat 238 został ostatecznie zastąpiony przez Fiata Ducato w 1983 roku. Jednak jego dziedzictwo żyje, ponieważ van pozostaje popularnym wyborem dla kolekcjonerów i często jest przerabiany na klasyczne samochody kempingowe na wakacje w Europie.

Pokazany tutaj Fiat 238 Van z 1971 r

Furgonetka, którą tu widzisz, to Fiat 238 z 1971 roku. Uważa się, iż pierwotnie był pomalowany na biało, choć później został przemalowany na czerwono Ferrari. Kiedy został kupiony wraz z dwoma innymi furgonetkami Fiata 238 do użytku w Indiana Jones i Dial of Destiny, został profesjonalnie przemalowany na adekwatny z epoki niebieski kolor, który zachowuje do dziś.

Ten Fiat 238 ma miejsce dla trzech osób z przodu na czarnej winylowej kanapie, a tył furgonetki jest w dużej mierze pusty, z drewnianymi ławkami po obu stronach.

Wewnątrz puszki znajdziesz przednią trzyosobową kanapę obita czarnym winylem, a tył furgonetki jest w dużej mierze pusty, z drewnianymi ławkami zainstalowanymi po obu stronach i gumową matą na podłodze.

Napęd zapewnia czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 litra, który przekazuje moc na przednie koła za pośrednictwem 4-biegowej manualnej skrzyni biegów – powszechny układ w tamtych czasach, ponieważ oferował dobrą oszczędność paliwa przy odpowiedniej mocy.

Tę furgonetkę prawdopodobnie kupi fan serii filmów o Indianie Jonesie. Byłoby wspaniale zobaczyć wygląd zewnętrzny zachowany bez zmian, ale z tyłu wykończono kampera z 1969 roku, najlepiej z kilkoma pamiątkami z Indiany Jonesa na wystawie.

Ten van jest w tej chwili oferowany do sprzedaży przez firmę Car & Classic z Londynu w Anglii. jeżeli chcesz przeczytać więcej na ten temat lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić listę tutaj.











Zdjęcia dzięki uprzejmości Car & Classic

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału