La Squadra zakończyła sezon wydarzeniem potwierdzającym jej status wizjonerskiego pioniera rynku najbardziej cenionych i pożądanych samochodów świata. 28 września na Silesia Ringu zgromadzono w jednym miejscu najbardziej spektakularną kolekcję hypercarów w historii Polski.
Ekskluzywne wydarzenie zarezerwowane wyłącznie dla Klientów i Przyjaciół La Squadry pozwoliło im zapoznać się z obecną ofertą założonego w 2013 r. konceptu oraz podnosić umiejętności za sterami własnych supersamochodów w profesjonalnych warunkach. W efekcie spotkanie to stało się jednym z największych zlotów właścicieli samochodów marki Ferrari w historii Polski: na torze pojawiło się aż 60 modeli legendarnej stajni z Maranello.
Przybyli goście stanęli przed unikatową szansą doświadczenia w bezpośredniej konfrontacji aktualnie najbardziej cenionych i pożądanych hypercarów na rynku. Zebrana kolekcja, godna czołowych konkursów elegancji i festiwali motoryzacyjnych z Wielkiej Brytanii, USA czy Włoch, potwierdza strategiczną, wizjonerską rolę La Squadry w rozwijaniu polskiego rynku oraz jej istotną, prestiżową pozycję na globalnej scenie.
Bugatti Bolide i Rimac Nevera: siła ekstremów
Każdy festiwal musi mieć swojego headlinera i w tym przypadku był nim Bugatti Bolide: bolid wyścigowy będący najbardziej ekstremalną konstrukcją w liczącej 116 lat historii owianego legendą producenta samochodów z Alzacji.
Obok niego alternatywną wizję motoryzacyjnego ekstremum reprezentował Rimac Nevera: hypercar o elektrycznym napędzie o mocy 1914 KM, który przesuwa granice tego, co możliwe choćby w tym segmencie motoryzacji. Dwa różne światy spotkały się na jednym torze w Polsce, by zaprezentować Klientom La Squadry jak różnorodne i fascynujące potrafią być konstrukcje stanowiące aktualny szczyt możliwości technicznych.
Pagani Utopia Roadster i AGTZ Twin Tail: Sztuka w ruchu
La Squadra powstała z inicjatywy Jakuba Pietrzaka z myślą o prezentacji wyjątkowych samochodów jak dzieł sztuki. Najdoskonalsze ucieleśnienie tej wizji było widoczne w dwóch kolejnych gwiazdach tego wydarzenia.
Pagani Utopia Roadster udowadnia, iż technologia i ujmująca estetyka mogą tworzyć jedno, spójne arcydzieło, w którym każdy detal, od pojedynczej śrubki po wyeksponowany mechanizm skrzyni biegów, powstał z obsesyjną dbałością o formę.
W podobnym duchu, choć z zupełnie inną narracją, zaprezentował się AGTZ Twin Tail: opracowany wspólnie przez La Squadrę i założone w 1919 r. włoskie studio projektowe Atelier Zagato model, który można postrzegać jako rzeźbę na kołach. Kreacja ta oddaje hołd francuskiej legendzie wyścigów A220 poprzez unikatowe rozwiązanie konstrukcyjne: zdejmowalną tylną część karoserii, co w kilka chwil pozwala właścicielowi dokonać transformacji aerodynamicznego bolidu w zwinny, zwarty samochód sportowy na kręte, techniczne odcinki.
Lamborghini Revuelto i Kimera EVO37 Martini 7: Dziedzictwo i nowa era motoryzacji
La Squadra oferuje swoim Klientom dostęp do najbardziej fascynujących samochodów, które reprezentują bardzo różne wizje emocji i stylu choćby w obrębie jednego kraju. Kimera EVO37 Martini 7 to jeden z najdoskonalszych restomodów na świecie, który poprzez połączenie oryginalnych podzespołów Lancii z najwyższej klasy inżynierią pozwala dziś znów poczuć emocje złotej ery rajdów z okresu Grupy B.
Z kolei Lamborghini Revuelto, jako pierwszy seryjnie produkowany samochód supersportowy z napędem hybrydowym typu plug-in z wykorzystaniem silnika V12, pokazał jak można wprowadzać markę z tak bogatą historią w przyszłość w sposób zgodny z jej DNA i oczekiwaniami Klientów.
Ferrari SF90 Stradale i Dallara Stradale: torowa technologia na drogi
Ostatni człon nazwy w modelach Ferrari SF90 Stradale oraz Dallara Stradale oznaczający po włosku ulicę pojawia się w nich nieprzypadkowo: fakt, iż samochody te uzyskały homologację drogową jest już osiągnięciem samym w sobie. Każdy z nich reprezentuje wszak esencję technologii wyścigowych, gdzie ekstremalne materiały gwarantujące wybitną lekkość i sztywność podwozi gwarantują niezrównane wyniki na torach – zostały stworzone dokładnie na takie chwile, jak spotkanie na Silesia Ringu.
Immersja w najbardziej pożądane samochodowe marki świata
Klienci i Przyjaciele La Squadry stanęli przed możliwością doświadczenia tych unikatowych w skali światowej konstrukcji na torze przy wsparciu topowych polskich instruktorów jazdy wyścigowej lub poprzez ekskluzywne prezentacje statyczne. Każda z reprezentowanych przez La Squadrę marek przygotowała dla gości dedykowaną ekspozycję, na której można było osobiście zrozumieć i doświadczyć DNA danego producenta.
La Squadra stworzyła coś więcej niż zakończenie sezonu: to wyjątkowe wydarzenie nawiązujące do najlepszych tradycji spotkań miłośników motoryzacji na najwyższym poziomie potwierdziło, iż polski rynek samochodów sportowych i kolekcjonerskich dziś nie tylko już dołączył do globalnej elity, ale i przyjął w niej kreującą, wiodącą rolę.