Najnowszy model w portfolio Volkswagena – Tayron – właśnie zaczął zjeżdżać z taśmy produkcyjnej fabryki w Wolfsburgu. W symbolicznym uruchomieniu produkcji seryjnej SUV-a, mieszczącego się w gamie Volkswagena między Tiguanem a Touaregiem, wzięli udział dyrektor zakładu, Uwe Schwartz, wiceprzewodniczący rady zakładowej Jürgen Mahnkopf oraz pracownicy niemal wszystkich działów.
Wszechstronny SUV, który jest opcjonalnie dostępny w wersji z siedmioma miejscami, jest czwartym modelem produkowanym w największej fabryce Grupy Volkswagen, obok Golfa, Tiguana i Tourana. Do tej pory w Wolfsburgu wyprodukowano ponad 48 milionów samochodów – więcej niż w jakiejkolwiek innej fabryce samochodów na świecie. „Wolfsburg zawsze był wzorem do naśladowania w naszej sieci produkcyjnej – i będzie przez cały czas pełnił tę rolę choćby w trudnych czasach” – powiedział Christian Vollmer, członek zarządu ds. produkcji i logistyki marki Volkswagen, a także członek rozszerzonego zarządu Grupy.
Dyrektor zakładu w Wolfsburgu Uwe Schwartz wykorzystał start produkcji Tayrona, aby podziękować specjalistom z różnych działów, którzy byli zaangażowani w projekt: „Wprowadzenie samochodu na rynek to zawsze wysiłek zespołowy, angażujący cały zespół produkcyjny. W przypadku Tayrona wiele trybików idealnie się zazębiło: od tłoczni po budowę nadwozia, lakierowanie, montaż i ukończenie pojazdu”. Według Schwartza kooperacja z takimi działami, jak zaopatrzenie czy rozwój techniczny, również przebiegała niezwykle sprawnie. Tylko w ten sposób możliwe było dotrzymanie precyzyjnego harmonogramu uruchomienia produkcji, zwłaszcza w obliczu wyzwania, jakim była integracja Tayrona z procesami trwającymi na linii montażowej, m.in. z trwającą produkcją Tiguana. „Nasi koledzy mogą być dumni ze swojego dzieła. W nadchodzących tygodniach zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby sukcesywnie zwiększać produkcję Tayrona” – dodał Schwartz.
„Start produkcji Tayrona to istotny kamień milowy dla zakładu w Wolfsburgu. Jestem pewien, iż nasz nowy SUV będzie bazował na sukcesie swojego poprzednika, Tiguana Allspace, i wniesie istotny wkład w bezpieczeństwo miejsc pracy. Klienci w Chinach są już podekscytowani tym samochodem, a jestem przekonany, iż Tayron znajdzie również wielu nabywców w Europie. Nasi koledzy z produkcji wykonali świetną robotę w trudnych warunkach. Równolegle z produkcją przedseryjną Tayrona, musieli zarządzać wprowadzeniem na rynek nowego Tiguana i modernizacją Golfa. Osiągnęli to razem, jako zespół, i chciałbym im podziękować w imieniu wszystkich pracujących w zakładzie” – skomentował Jürgen Mahnkopf, wiceprzewodniczący rady zakładowej Grupy Volkswagen.
Pierwszym Tayronem, który zjechał z linii produkcyjnej, był egzemplarz w kolorze Ultra Violet z dwulitrowym silnikiem TDI i panoramicznym dachem. W nadchodzących tygodniach w Wolfsburgu będą produkowane samochody pokazowe i demonstracyjne dla europejskich dealerów Volkswagena. Drugi co do wielkości SUV marki Volkswagen w Europie, po modelu Touareg, będzie prezentowany w salonach od marca, a pierwsze samochody zostaną dostarczone klientom niedługo potem. Klienci niedługo będą mogli wybierać spośród siedmiu wydajnych silników, w tym dwóch hybrydowych napędów plug-in nowej generacji. Oferują one zasięg elektryczny przekraczający 100 kilometrów i możliwość pokonania do 850 km między postojami na tankowanie.