Departament Energii USA ogłosił pożyczkę w wysokości 1,25 miliarda dolarów do firmy ładującej pojazdy elektryczne EVgo, podczas gdy administracja Bidena spieszy się z sfinalizowaniem wydatków na pojazdy elektryczne przed objęciem urzędu przez Donalda Trumpa. Pieniądze zostaną przeznaczone na finansowanie planów EVgo dotyczących zainstalowania około 7500 ładowarek w około 1100 stacjach ładowania w całych Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych pięciu lat, ze szczególnym naciskiem na stanowiska szybkiego ładowania o mocy 350 kW, które będą mogły ładować jednocześnie dwa pojazdy.
Ale co ważniejsze, pokazuje, jak prezydent Joe Biden zamierza przed opuszczeniem urzędu przeznaczyć jak najwięcej pieniędzy na projekty związane z pojazdami elektrycznymi. Trump obiecał odwrócić lub anulować większość wydatków Bidena na pojazdy elektryczne gdy już obejmie urząd. Powiedział, iż likwiduje ulgę podatkową w wysokości 7500 dolarów na zakup nowych pojazdów elektrycznych i usuwa resztę wydatków z ustawy o redukcji inflacji (IRA) na infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych.
Prezydent Joe Biden zamierza przed opuszczeniem urzędu przeznaczyć jak najwięcej pieniędzy na projekty pojazdów elektrycznych
Na nieco ponad miesiąc do końca kadencji Departament Energii Bidena wściekle zatwierdza pożyczki związane z pojazdami elektrycznymi. Stellantisa i Samsunga otrzymali wstępną zgodę na budowę fabryki akumulatorów w stanie Indiana o wartości 7,54 miliarda dolarów Rivian otrzyma 6,6 miliarda dolarów dla fabryki pojazdów elektrycznych w Gruzji.
Administracja twierdzi, iż pożyczki mają także tworzyć miejsca pracy. Na przykład spółka EVgo podała, iż jej projekt ekspansji umożliwi utworzenie 180 zewnętrznych stanowisk pracy w branży budowlanej oraz ponad 550 stanowisk pracy w zakresie konserwacji i wsparcia.
EVgo z siedzibą w Los Angeles współpracuje z General Motors przy instalacji tysięcy ładowarek pojazdów elektrycznych w całym kraju. Firmy niedawno świętowały aktywację ich 2000. stanowisko do ładowania.
Po wyborach Biden obiecał wybudować 500 000 ładowarek do 2030 r., aby pobudzić sprzedaż pojazdów elektrycznych, w tym 7,5 miliarda dolarów na rozbudowę stacji ładowania w ramach dwupartyjnej ustawy o infrastrukturze. Chociaż przez kilka pierwszych lat finansowanie przebiegało raczej powolnie, ostatnie aktualizacje pokazały, iż sytuacja w końcu nabiera tempa.
W swoim komunikacie Departament Energii stwierdził, iż „obecnie dostępnych jest ponad 204 000 publicznie dostępnych portów ładowania, przy czym w tym roku dodano już prawie 38 000 nowych publicznych ładowarek, a co tydzień dodaje się prawie 1000 nowych publicznych ładowarek dzięki połączeniu bezpośredniego finansowania federalnego , federalne zachęty podatkowe, finansowanie stanowe i lokalne oraz inwestycje prywatne”.
Dotyczy to zarówno ładowarek poziomu 2, jak i szybkich ładowarek DC. To mniej więcej dwukrotnie więcej niż liczba portów działających na początku 2021 r., kiedy Biden objął urząd.