Ekipa Simracing.school zdominowała piątkową sesję kwalifikacyjną do Endurance Tour: Le Mans. Zawodnicy wrocławskiej stajni zameldowali się na pole position w grupie hypercar, do podobnego sukcesu w GTE brakło… siedem setnych sekundy! Zmagania na Circuit de la Sarthe rozpoczną się już jutro – wyścig startuje o 13:00.
Punktualnie o 18:00 rozpoczęła się oficjalna sesja kwalifikacyjna, decydująca o pozycjach startowych do jutrzejszego maratonu. Jako pierwsi na nitkę Circuit de la Sarthe wyjechali zawodnicy kategorii GTE. Na „wykręcenie” idealnego okrążenia przeznaczono pół godziny.
Z pierwszego pola ruszy drużyna #776 775 Racing Black (Dawid Krutul, Adrian Piekarek, Gracjan Bubolc, Jakub Jaroszuk, Daniel Kensy). Ich Chevrolet Corvette C8.R przeciął linię mety z czasem 3:41:696. Kwalifikacyjne podium uzupełnili podopieczni Simracing.school. Tercet #301 (Marcin Rybaczuk, Szymon Piotrowski, Kuba Tarasiuk) stracili ledwie siedem setnych sekundy. #201 (Niewęgłowski, Radaj, Bogusz oraz Plutoń) byli wolniejsi o kolejne dwie dziesiąte. W najlepszej piątce znaleźli się jeszcze #99 Arbaz REL Sport i SimNation Vanish Airlines (#375). Do jutrzejszego maratonu ruszy ponad dwadzieścia maszyn GTE.
Emocji nie brakowało również w królewskiej kategorii hypercar. Simracing.school nie dało swoim oponentom najmniejszych szans – hybrydowe Ferrari 499P duetu #601 (Olejniczak, Bohm) pokonało Patryka Krutyja (który zdecydował się na samotną jazdę przez całą dobę) o blisko dwie dziesiąte sekundy. Co ciekawe, były, fabryczny kierowca Mercedesa w cyklu F1 Esports poprawił swój czas w ostatniej chwili, korzystając z potknięcia drużyny #701. We Francji pojawi się dwadzieścia pięć zespołów dysponujących prototypem z Maranello.
Endurance Tour: Le Mans wystartuje punktualnie o 13:00. Transmisja na żywo (od 12:00) dostępna będzie na oficjalnym kanale Twitch organizatorów wydarzenia – Wojol Racing.
Wirtualne 24h Le Mans, realne nagrody
Jednym z najmocniejszych punktów Endurance Tour: Le Mans są… zapowiedziane nagrody. Poza pięknymi, stalowymi pucharami wykonanymi przy współpracy z firmą BTH, zawodnicy powalczą o: kierownice Cammus C5, wyświetlacze oraz akcesoria simracingowe od Another Way, vouchery Go-Racing, SimFun, Hotel Dobczyce, sprzęt komputerowy, odzież i branżowe gadżety. Łakomym kąskiem będzie zwycięstwo w kwalifikacjach. Najszybsza ekipa hypercar uda się na Tor Poznań, biorąc udział w profesjonalnym treningu z Damianem Lempartem. Najlepsza drużyna GTE wskoczy zaś na prawy fotel rajdowej Fabii RS Rally2 Kuby Matulki.
Przeczytaj również: Lista zgłoszeń na Monte-Carlo. Alpejski klasyk bez Polaków
Warto nadmienić, iż równie interesujące nagrody czekają na… kibiców i widzów transmisji na żywo! Co dwie godziny losowane będą zaproszenia do centrum Overcrest, bony na zakup literatury w labotiga.pl, gadżety od partnerów czy akcesoria do simracingu. Organizatorzy zatroszczyli się o dwie nagrody specjalne – przejazd na prawym fotelu Skody Fabii Rally2 Adriana Chwietczuka (4.01, 12:30) i Audi S1 Grzegorza Olchawskiego (5,01, 12:00). Przyznajcie, to pewna nowość w świecie simracingu, Wojol i Overcrest wyznaczają trendy!
Endurance Tour: Le Mans – do boju!
Miło nam poinformować, iż Rally and Race obejmuje wydarzenie patronatem medialnym. Na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych znajdziecie zapowiedzi, relacje i podsumowanie zawodów. Pojawimy się także w Myślenicach, dołączając do grona komentatorów. Cieszymy się, iż znów przyczynimy się do promocji polskiego simracingu!
Wszystkie informacje o Endurance Tour: Le Mans dostępne są na stronie Wojol Racing. Po więcej emocji z wirtualnych odcinków i torów wyścigowych zapraszamy na rallyandrace.pl.
W Rally and Race cenimy sobie zdanie naszych czytelników. Zachęcamy Was do wyrażania własnych opinii i dyskusji w mediach społecznościowych. Jesteśmy też otwarci na wymianę argumentów. Wspólnie budujmy i wspierajmy społeczność kibiców oraz polski motorsport!