Można by pomyśleć, iż Elon Musk, dyrektor generalny Tesli i jej szeroko zakrojonej sieci stacji doładowania, wiedział już o funkcjonowaniu federalnego programu krajowej infrastruktury pojazdów elektrycznych (NEVI), w ramach którego przeznaczono 7,5 miliarda dolarów na budowę krajowej sieci ładowania. Jednak potrzebował do tego Sekretarza Transportu Pete’a Buttigiega zadzwoń wczoraj do X aby powstrzymać niektórych przywódców republikańskich od rozpowszechniania dezinformacji na temat programu.
„Proszę o opublikowanie sprzeciwu” Musk zapytał Buttigiega pod postem Donalda Trumpa Jr cytując kongresmena z Ohio Michaela Rulli, który oskarża Buttigiega o „marnowanie miliardów” na budowę „8 stacji ładowania pojazdów elektrycznych”. Buttigieg mówi Trumpowi, iż post jest „fałszywy”.
Jak wyjaśnił Buttigieg7,5 miliarda dolarów stanowi „cały budżet programu” NEVI i stanowi część dwupartyjnej ustawy o infrastrukturze przyjętej przez administrację Bidena. Działa to w ten sposób, iż państwa ubiegają się o część z 7,5 miliarda dolarów, która wbrew temu, co pisano w pierwszym poście, nie została jeszcze wydana. Po przyznaniu tej pomocy stany budują ładowarki do pojazdów elektrycznych za pieniądze, a nie rząd federalny.
„Warto to zrozumieć” – napisał Musk na końcu wątku.
Donald Trump Jr. cytujący Michaela RulliZrzut ekranu: Krawędź
Musk prosi Buttigiega o opublikowanie obalenia i wyjaśnienia finansowania NEVI.Zrzut ekranu: Krawędź
Po tym pojawiła się krytyka w związku z powolnym wprowadzaniem finansowanych przez rząd ładowarek do pojazdów elektrycznych „Washington Post”. zgłoszone na początku tego roku według stanu na marzec w czterech stanach zainstalowano tylko siedem stacji i 38 portów. Administracja w dalszym ciągu czyni postępy: Buttigieg zauważył, iż w dziewięciu stanach działają w tej chwili ładowarki finansowane przez NEVI, a stanowi to tylko pierwszą garść, a większość ma zostać zbudowana w „drugiej połowie dekady”. Połączył czytelników z mapę Google pokazującą stan ładowarek finansowanych przez NEVI.