EV3 to model Kia zbudowany w oparciu o architekturę E-GMP i wyposażony w napęd na przednie koła.
Po drażnieniu się z nim kilka tygodni temu, Kia na całym świecie zdjęła osłony z elektrycznego SUV-a EV3. Nadchodzący kompaktowy elektryczny SUV będzie plasował się poniżej modeli EV9 i EV5 w gamie całkowicie elektrycznych SUV-ów koreańskiej marki. EV3 ma trafić do sprzedaży na rodzimym rynku w Korei Południowej w przyszłym miesiącu, a w Europie zostanie wprowadzony pod koniec 2024 roku.
Prototyp koncepcyjny tych samych okładek pękł po raz pierwszy w październiku ubiegłego roku. Opiera się na platformie E-GMP Hyundai Group, która stanowi również podstawę takich modeli jak EV9, EV6 i EV5. EV3 będzie oferowany w dwóch wersjach: Standard i GT Line.
Kia EV3: Konstrukcja i wymiary
Podobnie jak flagowy EV9, EV3 opiera się na filozofii projektowania Kia Opposites United. Z przodu wyróżnia się kanciasty pas przedni z uszczelnioną osłoną chłodnicy w kształcie Tygrysiego Nosa, po bokach której znajduje się charakterystyczny dla Kia wzór oświetlenia LED w postaci „mapy gwiazd”, mieszczący diodowe światła do jazdy dziennej w kształcie litery L. Co więcej, przedni zderzak jest zintegrowany z całą deską rozdzielczą jako jeden element.

Premiera Mercedesa-Maybacha GLS 600 za 3,35 crore rupii

Jak uzyskać najlepszy w swojej klasie przebieg z Toyoty Hyryder?

Premiera Mercedes-Maybacha GLS 600 za 3,35 crore rupii — oto inne alternatywy

Toyota Fortuner nowej generacji po raz pierwszy szpiegowała w Indiach – rywal Forda Endeavour

Profil boczny ma rozszerzone nadkola, które są wzmocnione grubymi czarnymi okładzinami. Nadkola są wypełnione unikalnymi geometrycznymi, aerodynamicznie zaprojektowanymi felgami aluminiowymi, które nadają SUV-owi modny wygląd. Klamki tylnych drzwi są zlicowane ze słupkami C. Długa, opadająca i elegancka linia dachu płynnie przechodzi w tylną klapę w stylu hatchbacka, nadając mu wygląd crossovera.
Z tyłu EV3 posiada tylne światła LED w kształcie litery L, rozciągające się na obu końcach, połączone eleganckim plastikowym elementem pośrodku. Inne detale wizualne z tyłu obejmują rzeźbioną tylną klapę, pochyloną przednią szybę, masywną srebrną osłonę podwozia w zderzaku i plakietki GT w wersji GT. EV3 jest dostępny aż w dziewięciu wersjach kolorystycznych, w tym w dwóch ekskluzywnych odcieniach, a mianowicie – Aventurine Green i Terracotta.
Jeśli chodzi o rozmiary, EV3 ma 4300 mm długości, 1850 mm szerokości, 1560 mm wysokości i rozstaw osi 2680 mm. To sprawia, iż jest to zasadniczo całkowicie elektryczna pochodna Seltos, chociaż oba różnią się znacznie pod względem konstrukcji i innych adekwatności.

Kia EV3: Wnętrza i funkcje
Wewnątrz kabiny EV3 zastosowano minimalistyczny układ, którego najważniejszym elementem jest ogromny 30-calowy ekran z podwójnym 12,3-calowym ekranem do obsługi systemu multimedialnego i cyfrowego zestawu wskaźników oraz 5-calowym wyświetlaczem do klimatyzacji. Kabina wygląda bardzo praktycznie i ma mnóstwo schowków, w tym rozkładany stolik pod konsolą środkową. Elegancki nawiew klimatyzacji jest ładnie ukryty i biegnie równolegle wzdłuż szerokości deski rozdzielczej.
Wnętrza są dostępne w wykończeniach Subtelna szarość, Ciepła szarość i Niebieski, natomiast wykończenie GT jest dostępne w kolorze Onyx Black. Inne nowości w ofercie obejmują tapicerkę wykonaną z ekologicznych materiałów, konfigurowalne oświetlenie otoczenia, osobistego asystenta głosowego AI, opcjonalny 12-calowy wyświetlacz przezierny, dwuramienną wielofunkcyjną kierownicę (3-ramienna w wersji GT), Harman Kardon nagłośnienie i pakiet ADAS.

Kia EV3: Dane techniczne układu napędowego
Kia oferuje standardowy model EV3 z dwoma opcjami akumulatorów – 58,3 kWh i 81,4 kWh – przy czym ten ostatni oferuje maksymalny zasięg 600 km (WLTP). Obydwa akumulatory mogą naładować się od 10 do 80 procent w zaledwie 31 minut. Pierwszą z nich można gwałtownie ładować z mocą do 102 kW, a drugą z szybką ładowarką o mocy do 128 kW. Co więcej, obie wersje wykorzystują ten sam silnik, który generuje 201 KM i 283 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Opcje baterii | 58,3 kWh | 81,4 kWh |
Docelowy zasięg | Do ustalenia | 600 km |
Moc | 150 kW/204 KM | |
Moment obrotowy | 283Nm | |
Moc ładowania DC | 102 kW | 128 kW |
Czas ładowania DC | ~31 minut |
W rzeczywistości EV3 jest pierwszym modelem Kia w architekturze E-GMP wyposażonym w napęd na przednie koła. jeżeli chodzi o osiągi, EV3 może osiągnąć prędkość maksymalną 180 km/h i przyspieszyć do 100 km/h ze startu zatrzymanego w 7,5 sekundy. Podobnie jak inne pojazdy elektryczne zbudowane na platformie E-GMP, EV3 obsługuje również ładowanie pojazdu do ładunku (V2L). EV3 jest również wyposażony w wersję i-Pedal 3.0, która umożliwia jazdę jednym pedałem.
Kia EV3: Rywale i oczekiwana premiera w Indiach
Kia EV3 zmierzy się z innymi elektrycznymi SUV-ami i crossoverami, takimi jak Hyundai Ioniq 5, BYD Atto 3, MG ZS EV i Volvo XC40 Recharge. Kia nie potwierdziła wprowadzenia EV3 na rynek Indii, ale możemy spodziewać się, iż w przyszłości EV3 będzie montowany w zakładzie firmy w Anantapur w Andhra Pradesh, ponieważ Indie są jednym z globalnych ośrodków produkcyjnych południowokoreańskiego producenta samochodów.