Elektryczny SUV do 200 000 zł – przegląd rynku 2023 r.

1 rok temu

Rynkowe trendy są nieubłagane i wiele wskazuje na to, iż przyszłość motoryzacji w Europie należy do SUV-ów z napędem elektrycznym. Już teraz oferta tego typu aut jest bardzo szeroka. Oto zestawienie 9 najtańszych elektrycznych SUV-ów w polskich salonach.

Miejskie crossovery cieszą się rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów, a oferta rynkowa z roku na rok się powiększa. Tak naprawdę trudno się temu dziwić, wszakże samochody z tego segmentu oferują całkiem przestronne wnętrze, do którego łatwo się wsiada, wysoką pozycję za kierownicą, nowoczesne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, a także atrakcyjny wygląd. Ponadto ceny tego typu aut przez cały czas utrzymują się na dość rozsądnym poziomie. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie 13 miejskich crossoverów, które są aktualnie dostępne w polskich salonach i kosztują poniżej 100 000 zł.

Nowe elektryczne SUV-y do 200 000 zł

Citroen e-C4 – od 176 900 zł

Citroen e-C4 został przedstawiony w 2020 roku. Napędza go 136-konny silnik elektryczny, a akumulator o pojemności 50 kWh pozwala na przejechanie do 355 km na pełnym ładowaniu. Zakładany budżet wystarczy na zakup najbogatszej wersji Shine, która jest wyceniona na 196 850 zł. Francuski crossover w tej specyfikacji posiada m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, układ monitorowania martwego pola, przyciemniane szyby tylne, wyświetlacz head-up oraz system multimedialny z 10-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Citroen e-C4 – opis wersji i cennik

Hyundai Kona Electric – od 166 900 zł

W sprzedaży przez cały czas pozostaje pierwsza generacja Hyundaia Kona Electric (debiut 2018 r., lifting 2020 r.), mimo iż pod koniec zeszłego roku przedstawiono już jej następcę. Dysponując kwotą zbliżoną do 200 000 zł, można wybierać między dwiema konfiguracjami. Pierwsza to mocniejszy wariant (204 KM, bateria 64 kWh, zasięg do 484 km) w środkowej wersji wyposażenia Smart w cenie 198 900 zł. W standardzie oferuje ona m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, światła LED, system inforozrywki z 10,25-calowym ekranem dotykowym oraz nagłośnienie Premium Audio KRELL. Druga obejmuje z kolei słabszą wersję silnikową (136 KM, bateria 39,2 kWh, zasięg do 305 km) w najbogatszej odmianie Executive za 195 900 zł, która do listy wyposażenia dodaje m.in. pompę ciepła, inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go, elektrycznie sterowane i podgrzewane fotele przednie oraz wyświetlacz head-up.

Hyundai Kona Electric – opis wersji i cennik

Jeep Avenger – od 185 700 zł

Jeep Avenger został oficjalnie pokazany w ubiegłym roku i jest produkowany w Tychach. Model ten w wersji elektrycznej dysponuje mocą 156 KM i może przejechać do 404 km w cyklu mieszanym dzięki baterii o pojemności 51 kWh. Oferta obejmuje cztery poziomy wyposażenia, a przyjęty przez nas budżet wystarczy na drugi w kolejności wariant Longitude wyceniony na 190 700 zł. Tak skonfigurowany Avenger zapewnia seryjnie m.in. 16-calowe aluminiowe obręcze kół, automatyczną klimatyzację, tempomat, czujniki parkowania z tyłu, reflektory LED, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz multimedia z 10,1-calowym ekranem dotykowym.

Jeep Avenger – opis wersji i cennik

Kia Niro EV – od 191 900 zł

Elektryczna Kia Niro 2. generacji została oficjalnie pokazana pod koniec 2021 roku. Koreańskie auto występuje wyłącznie z 204-konnym silnikiem i akumulatorem o pojemności 64,8 kWh. Taka konfiguracja przekłada się na 460 km zasięgu w cyklu mieszanym. Za kwotę nieprzekraczającą 200 000 zł otrzymamy samochód w bazowej wersji M, którą wyceniona na 191 900 zł. Lista wyposażenia seryjnego tej odmiany obejmuje m.in. 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, dostęp bezkluczykowy, czujniki parkowania z tyłu z kamerą cofania, światła LED, cyfrowy zestaw wskaźników z 10,25-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym.

Kia Niro EV – opis wersji i cennik

Mazda MX-30 – od 161 100 zł

Mazda MX-30 została po raz pierwszy pokazana w 2019 roku podczas salonu samochodu w Tokio. Japoński crossover w wersji w pełni elektrycznej jest napędzany przez 145-konną jednostkę napędową, a bateria o pojemności 35,5 kWh pozwala przejechać do 200 km na pełnym ładowaniu. Rozważany przez nas budżet wystarczy na kupno topowej odmiany Makoto, która kosztuje 172 100 zł. Została ona wyposażona w m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację, dostęp bezkluczykowy, matrycowe reflektory LED, elementy wnętrza wykonane z korka, podgrzewane fotele przednie i kierownicę, cyfrowe zegary z 7-calowym wyświetlaczem oraz system inforozrywki Mazda Connect z 8,8-calowym ekranem.

Mazda MX-30 – opis wersji i cennik

Opel Mokka-e – od 184 300 zł

Opel Mokka-e ujrzał światło dzienne w 2020 roku. Pod maską tego auta znajdziemy 136-konny silnik elektryczny, który w parze z akumulatorem 50 kWh zapewnia do 338 km zasięgu. Kwota w wysokości 200 000 zł pozwoli na zakup najbogatszej odmiany Ultimate (192 000 zł). Na liście wyposażenia tej topowej wersji znajdziemy m.in. 18-calowe felgi ze stopów lekkich w kolorze srebrno-czarnym, dostęp bezkluczykowy, fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego i funkcją masażu, ruchomą podłogę bagażnika FlexFloor, cyfrowy zestaw wskaźników z 12-calowym wyświetlaczem oraz system Multimedia Pro z 10-calowym ekranem dotykowym HD i 6 głośnikami.

Opel Mokka-e – opis wersji i cennik

Peugeot e-2008 – od 189 350 zł

Peugeot e-2008 zadebiutował w 2019 roku, a kilka miesięcy temu doczekał się odświeżenia. Francuski crossover po liftingu został wyposażony w 156-konny silnik elektryczny i większą baterię o pojemności 51 kWh, co przekłada się na zasięg do 406 km. W zakładanym przez nas budżecie można kupić środkową wersję Allure, która jest wyceniona na 195 750 zł. Peugeot 2008 w takiej konfiguracji ma na wyposażeniu m.in. 17-calowe aluminiowe obręcze kół, klimatyzację automatyczną, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, bezkluczykowe uruchamianie, cyfrowe zegary Peugeot i-Cockpit z 10 -calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny Peugeot i-Connect z 10-calowym ekranem dotykowym HD.

Peugeot e-2008 – opis wersji i cennik

Seres 3 – od 187 500 zł

Seres 3 to elektryczny SUV z Chin, który trafił na polski rynek w zeszłym roku. Model ten jest dostępny tylko w jednej wersji silnikowej i wyposażeniowej. Do jego napędu służy 162-konny silnik elektryczny, który dzięki akumulatorowi o pojemności 52,5 kWh umożliwia przejechanie do 329 km na jednym ładowaniu. Decydując się na zakup auta za 187 500 zł, w standardzie otrzymujemy m.in. 18-calowe felgi aluminiowe, klimatyzację automatyczną, zintegrowany rejestrator jazdy z kartą pamięci, tempomat, dostęp bezkluczykowy, system kamer 360 stopni, tapicerkę ze skóry ekologicznej, podgrzewane fotele przednie oraz system infotainment z 10,25-calowym ekranem dotykowym.

Seres 3 – elektryczny crossover z Chin

Volvo EX30 – od 169 900 zł

Volvo EX30 to najświeższe auto w tym zestawieniu – jego światowa premiera miała miejsce na początku czerwca, a pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na przełomie roku. Podobnie jak w przypadku opisywanej wcześniej Kony Electric, mając do dyspozycji 200 000 zł, można wybierać między dwiema konfiguracjami. Pierwsza obejmuje wydajniejszy wariant Single Motor Extended Range (272 KM, bateria 64 kWh, zasięg do 480 km) w podstawowej wersji Core (194 900 zł), która zawiera m.in. 18-calowe felgi ze stopów lekkich, jednostrefową klimatyzację, tempomat adaptacyjny, tylne czujniki parkowania z kamerą cofania, światła LED oraz 12,3-calowy wyświetlacz centralny. Druga propozycja to bazowa wersja silnikowa Single Motor (272 KM, bateria 49 kWh, zasięg do 344 km) w środkowej odmianie Plus (184 900 zł), która dodatkowo ma na wyposażeniu m.in. dwustrefową klimatyzację, asystenta zmiany pasa ruchu, przednie i tylne czujniki parkowania oraz nagłośnienie Harman Kardon.

Volvo EX30 – opis wersji i cennik

Idź do oryginalnego materiału