Ford wprowadza do oferty E-Transita Custom nowy, elektryczny system napędu na wszystkie koła (AWD). To idealne rozwiązanie dla firm działających w trudnych warunkach drogowych – od oblodzonych dróg Skandynawii po żwirowe placu budowy w Alpach.
Napęd AWD – jak działa
E-Transit Custom AWD wykorzystuje dwie niezależne jednostki elektryczne – tylną i przednią – które mogą dostarczać pełną moc niezależnie od siebie. System automatycznie rozdziela moment obrotowy, zapewniając lepszą przyczepność i stabilność, choćby przy holowaniu przyczepy do 2,3 tony. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech wariantów mocy: 100 kW, 160 kW i 210 kW.
Technologia i bezpieczeństwo
Nowy napęd AWD współpracuje z systemami kontroli trakcji i elektronicznej kontroli stabilności, a także monitoruje ruchy kierownicy i przyczepność każdego koła. Dzięki logice rozmytej („fuzzy logic”) system optymalizuje moc i hamowanie, co pozwala uniknąć poślizgów na mokrych, oblodzonych lub sypkich nawierzchniach.
Tryby jazdy dopasowane do warunków
Ford wyposażył E-Transita Custom AWD w dwa dedykowane tryby jazdy:
- Slippery – ogranicza poślizg kół na mokrej, oblodzonej lub błotnistej nawierzchni.
- Trail – umożliwia „kontrolowane poślizgi” na żwirze, piasku lub innych trudnych nawierzchniach, zwiększając stabilność i przewidywalność jazdy.
Testy i przygotowanie do wyzwań
System przeszedł intensywne testy w Belgii, Niemczech, Finlandii, Szwecji i włoskich Alpach. Ford dopracował parametry AWD, aby zapewnić efektywność energetyczną, większą przyczepność i komfort pracy w realnych warunkach.
Dostępność i warianty
Napęd AWD będzie dostępny w E-Transicie Custom w nadwoziach Van, Van brygadowy i Kombi M1, a także w E-Tourneo Custom. Mocniejsze jednostki 210 kW oferowane będą w wybranych wersjach, takich jak Sport i MS-RT. System AWD wspiera wszystkie tryby wyposażenia, zwiększając wszechstronność dla firm, od jednoosobowych działalności po floty korporacyjne.












