Elektryczne MAN-y na drogach Bawarii

6 godzin temu

MAN zorganizował testy drogowe gamy elektrycznych modeli eTGS oraz eTGX. Była okazja sprawdzić m.in. zwrotność pojazdów, dynamikę oraz zużycie energii elektrycznej w różnych trybach sterowania układami napędowymi. Najnowsze modele produkowane seryjnie od tego roku wyposażane są m.in. w układ rekuperacji sterowy drążkiem zwalniacza lub stosując tzw. One Pedal Driving, czyli stopniowe zmniejszanie stopnia wciśnięcia pedału przyspiesznika. W pierwszej fazie uwalniania przyspiesznika napęd przechodzi do trybu pracy „na luzie”, który pozwala wykorzystać pęd pojazdu. Kontynuowanie uwalniania powoduje włączenie rekuperacji z mocą odpowiadającą drugiemu lub trzeciemu stopniowi mocy sterowanej manualnie drążkiem zwalniacza. One Pedal Driving umożliwia niemal całkowite wyeliminowanie użycia hamulca zasadniczego, przynosząc duże oszczędności energii elektrycznej, szczególnie w ruchu miejskim, a także polepszając komfort prowadzenia pojazdu. Więcej na ten temat przeczytanie na łamach „Polskiego Trakera” 4/2025, natomiast na filmie zarejestrowanym w trakcie testów prezentujemy pierwsze wyniki zużycia energii, próbkę techniki prowadzenia elektrycznego MAN-a oraz poziom natężenia dźwięku we wnętrzu jego kabiny.

Idź do oryginalnego materiału