Elektroniczny gigant ujawnia kolejne szczegóły na temat Xiaomi SU7. Publikuje także nagrania z zimowych testów

10 miesięcy temu

Pierwszy samochód elektryczny od Xiaomi pokazano światu w grudniu 2023 r. Do tej pory chiński gigant telefonów nie ujawnił ceny swojego SU7, ale odsłania coraz więcej szczegółów. W związku z tym, iż pojazd ma być królem zasięgu także zimą, Xiaomi udostępniło nagranie z zimowych testów.

Z dnia na dzień znamy coraz więcej szczegółów na temat Xiaomi SU7

Wiadomo, iż pojawienie się pierwszego długo oczekiwanego samochodu od giganta telefonów Xiaomi poruszyło branżę i było ważnym wydarzeniem dla tysięcy fanów marki. SU7 to z pewnością najbardziej oczekiwany samochód w Chinach w 2024 r. Dyrektor generalny chińskiego giganta Lei Jun obiecał, iż SU7 trafi do klientów w pierwszej połowie 2024 r. Elektryczny SU7 wcześniej będzie gwiazdą kwietniowego salonu samochodowego w Pekinie.

Z dnia na dzień producent ujawnia więcej szczegółów na temat swojego pierwszego elektrycznego pojazdu. Oficjalne zdjęcia wnętrza samochodu dają lepszy obraz na to, czego można się spodziewać. Więcej wiemy też na temat źródła inspiracji projektowych stojących za wyglądem wnętrza SU7.

Największą niespodzianką wydaje się obecność wielu przycisków. Firma będąca elektronicznym gigantem pod tym względem zaskakuje. Zwłaszcza jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, iż dzisiejsze pojazdy, jeżeli mają jakiekolwiek przyciski, to ogranicza się je do minimum.

technologiczne rozwiazania projektu wnętrza Xiaomi SU7

Wszystkie funkcje SU7 w zasięgu ręki pasażerów samochodu

Podstawowe koncepcje projektowe wnętrza SU7 obejmują atrakcyjny wygląd, intuicyjność oraz integrację człowieka z pojazdem. Wnętrze pojazdu to skoncentrowany na człowieku wewnętrzny łuk wokół pasażerów przednich foteli. Taka konstrukcja zapewnia możliwość korzystania ze wszystkich funkcji SU7 w najbardziej wygodnej i komfortowej pozycji. Ponadto optycznie daje poczucie większej przestrzeni.

Łuk biegnie od drzwi do drzwi, przez kierownicę i wzdłuż deski rozdzielczej. Pozycjonowanie ma na celu zapewnienie pasażerom najwygodniejszej statycznej pozycji ramion. Utworzona przez Xiaomi technologiczna oś przebiega przez środek trójramiennej kierownicy z płaskim dnem i rozciąga się w górę poprzez cyfrowy odczyt prędkości zarówno na desce rozdzielczej, jak i na szerokokątnym wyświetlaczu przeziernym.

Według Xiaomi, gdy kierowca siedzi w SU7, centralna oś kierowcy pokrywa się z osią jazdy technologicznej. W rezultacie zarówno ruch wzroku, jak i prowadzenie pojazdu są zgodne z intuicją i nawykami ciała.

Cztery przełączniki we wnętrzu Xiaomi SU7 , jakie pełnią funkcje?

Xiaomi pokazuje pływającą deskę rozdzielczą i wyjaśnia zastosowanie przełączników

We wnętrzu Xiaomi SU7 widzimy także pływającą deskę rozdzielczą zintegrowaną z HUD, odchylany ekran przyrządów i otwory wentylacyjne w unoszącej się konstrukcji, która zmniejsza masę deski rozdzielczej. Inteligentne rozwiązania zastosowano także w projekcie foteli.

Ergonomiczny sportowy fotel Xiaomi SU7 zaprojektowany przez Chińczyków opiera się na cechach ludzkiego ciała. Wysokość podparcia lędźwiowego ustawiono na 135 mm. To pozwala dopasować siedzisko do krzywizny ludzkiego ciała, a tym samym zapewnić dobre podparcie.

Na konsoli środkowej znajduje się przycisk Start/Stop oraz cztery przełączniki. Funkcje, jakie dzięki nim podlegają kontroli to: temperatura, moc wentylatora, elektryczne tylne skrzydło i zawieszenie pneumatyczne. Xiaomi Auto twierdzi, iż takie fizyczne przyciski to najbardziej naturalny sposób interakcji człowieka z maszyną. Dlatego to nie są jedyne przyciski we wnętrzu SU7. Cały rząd fizycznych przycisków znajdzie się pod ekranem dotykowym jeżeli kierowca skorzysta ze stacji dokującej.

W związku z tym, iż Xiaomi SU7 ma być królem niskich temperatur, to producent nie ustaje w testach zimowego zasięgu samochodu. Utrata cennych kilometrów zimą to częsty problem pojazdów elektrycznych. SU7 posiada pompę ciepła, by zniwelować działanie ujemnych temperatur. Xiaomi pokazało, jak ślizga się w temperaturze minus 33 stopni podczas testów przeprowadzanych w pobliżu miasta Heihe w północnych Chinach. Nagranie udostępniamy poniżej. Czytaj także: Xiaomi odpowiada na 100 pytań na temat elektrycznego SU7. Także na to, o cenie zakupu samochodu

Gdy kierowca siedzi, centralna oś kierowcy pokrywa się z osią jazdy technologicznej Xiaomi

Idź do oryginalnego materiału