Ekskluzywne pokazy nowej Serii 5 w trójmiejskich salonach BMW

1 rok temu

W tym tygodniu obaj gdańscy przedstawiciele marki BMW, dealerzy BMW Bawaria Motors oraz BMW Zdunek, zorganizowali ekskluzywne pokazy nowej Serii 5. Objazdowe Road Show, które odbywa się w całym kraju, to pierwsza prezentacja nowego wcielenia “piątki” w Trójmieście. W gamie BMW ten model zajmuje szczególne miejsce, bowiem prestiżowa, biznesowa limuzyna jest jednym z kluczowych samochodów w ofercie tego producenta na naszym kontynencie. Ceny samochodu w wersji spalinowej rozpoczynają się od 255 000 zł, a wersji elektrycznej od 345 000 zł.

Nowe BMW serii 5 w wersji limuzyny zadebiutuje oficjalnie na rynku w październiku 2023 roku. Nowa generacja będzie oferowana z napędem w pełni elektrycznym oraz z napędami hybrydowymi plug-in, a także z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi z 48-woltową technologią mild hybrid.

Więcej centymetrów z każdej strony!

W porównaniu z poprzednim modelem Serii5, długość nowej generacji wzrosła o 97 mm do aż 5060 mm, szerokość o 32 mm do 1900 mm, a wysokość o 36 mm do 1515 mm. Rozstaw osi został zwiększony o 20 mm do 2995 mm.

Widok z przodu wyróżnia się nowoczesną interpretacją typowych dla marki podwójnych reflektorów i atrapy chłodnicy BMW. Ułożone niemal pionowo elementy diodowe pełnią funkcję kierunkowskazów i świateł dziennych. Wysunięta mocno do przodu atrapa chłodnicy ma szerokie obramowanie i opcjonalnie oświetlenie konturowe BMW Iconic Glow.

W widoku bocznym dominuje wysoka linia barkowa karoserii oraz elementy przyciągające wzrok: czarne progi, ukryte w powierzchni drzwi klamki i wytłoczona cyfra 5 u podstawy słupka C. Płaskie lampy tylne przedzielone chromowaną listwą są wyrazistą interpretacją typowego dla BMW kształtu litery L.

Prezentowany na zdjęciach egzemplarz wzbogacony został w usportowiony pakiet M.

Cyfryzacja wnętrza

W porównaniu z poprzednim modelem deska rozdzielcza nowego BMW serii 5 ma znacznie mniej przycisków i elementów obsługi. Zakrzywiony wyświetlacz BMW stanowi nową interpretację typowej dla BMW orientacji na kierowcę. W pełni cyfrowy zestaw ekranów obejmuje wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala. Nowa jest również kierownica ze spłaszczoną dolną częścią i panelami obsługi dostarczającymi teraz dotykowego “odzewu” oraz dźwignia biegów na konsoli środkowej. Kolejnym ciekawym elementem jest panel interakcji BMW. Efektownie podświetlony panel funkcyjny o krystalicznej strukturze powierzchni rozciąga się na całej szerokości deski rozdzielczej aż po boczki drzwi i zawiera dotykowe panele obsługi.

Nowe silniki benzynowe i wysokoprężne z 48-woltową technologią mild hybrid.

Paleta oferowanych silników benzynowych i wysokoprężnych z nowej modułowej generacji silników BMW Group Efficient Dynamics zależy od rynku. Są one teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid i oferowane standardowo w połączeniu z nową 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic.

W Europie na początku sprzedaży oferowane będą czterocylindrowe modele BMW 520i Limuzyna o mocy 208 KM oraz BMW 520d Limuzyna i BMW 520d xDrive Limuzyna, oba o mocy 197 KM. Poza Europą oferowane będą jeszcze inne 4- i 6-cylindrowe silniki benzynowe. Gamę modelową uzupełnią wiosną 2024 r. dwa warianty z napędem hybrydowym plug-in najnowszej generacji. W roku 2024 w BMW serii 5 Limuzyna oferowany będzie nowy 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny. Również w 2024 roku pojawi się kolejny wariant BMW i5 z elektrycznym napędem na wszystkie koła.

W pełni elektryczne BMW i5 jest wyposażone w szeroko zmodernizowany napęd BMW eDrive piątej generacji i pojawi się na rynku w dwóch wariantach. Najwyższym modelem będzie BMW i5 M60 xDrive, które łączy silnik o mocy 601 KM z typowymi osiągami i cechami stylistycznymi M. Dwie wysoko zintegrowane jednostki napędowe na przedniej i tylnej osi tworzą elektryczny napęd na wszystkie koła. Systemowy moment obrotowy wynosi do 820 Nm, dzięki czemu BMW i5 M60 xDrive przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 230 km/h.

Oprócz tego dostępne będzie również BMW i5 eDrive40. Jego silnik elektryczny napędza tylne koła i generuje maksymalną moc 340 KM oraz maksymalny moment obrotowy do 430 Nm z funkcją Sport Boost lub Launch Control. BMW i5 eDrive40 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,0 s i rozwija prędkość maksymalną 193 km/h.

Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony w podłodze i dostarcza 81,2 kWh energii użytkowej. Wartości zasięgu wg norm WLTP wynoszą 455–516 km w BMW i5 M60 xDrive oraz 477–582 km w BMW i5 eDrive40. Nowa funkcja MAX RANGE pozwala zwiększyć zasięg choćby o 25 procent poprzez ograniczenie mocy i prędkości oraz wyłączenie funkcji komfortowych.

Cennik nowej Serii 5 otwiera kwota 255 000 zł. Samochód powróci do Trójmiasta prawdopodobnie dopiero pod koniec tego roku.

Idź do oryginalnego materiału