
To jeden z najmniej popularnych modeli w swoim segmencie. Dlaczego? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Łączy cechy pożądane przez klientów, ale nie ustawiają się po niego kolejki. Małe zainteresowanie sprawia, iż cena jest teraz korzystniejsza. Duży sedan w promocji stanowi naprawdę ciekawą ofertę, którą warto się zainteresować.
Nadwoziowa kompilacja
Jego sylwetka jest na tyle nietypowa, iż trudno wskazać bezpośredniego konkurenta. Teoretycznie, jednym z rywali może być Renault Megane GrandCoupe. Gabaryty mają podobne, ale prezentowany model dysponuje atrybutami crossovera – jakkolwiek.
Duży sedan z plastikowymi nakładkami i zwiększonym prześwitem przywodzi na myśl Volvo S60 Cross Country. Historia szwedzkiego auta w takim wydaniu została jednak już dawno zakończona. Francuzi postanowili jednak przywrócić tę koncepcję.
Citroen C4 X You – przód, fot. CitroenI tak powstał Citroen C4 X. Jak sama nazwa wskazuje, to bliski krewny kompaktowego hatchbacka, który również jest dostępny w Polsce. Różnice pomiędzy tymi samochodami zaczynają się od środkowego słupka.
Inaczej poprowadzona linia dachu i wydłużona karoseria ma w sobie więcej elegancji. Po liftingu pojawiły się również nowe elementy oświetlenia, które tworzą elegantszą całość. Summa summarum, to ładny samochód.
Duży sedan z benzynowym silnikiem
Citroen C4 X jest dostępny z trzema koncepcjami napędowymi: benzynową, hybrydową mHEV i elektryczną. Podstawę stanowi ta pierwsza. Oparto ją na doładowanym silniku o pojemności 1,2 litra. To konstrukcja trzycylindrowa.
Ten silnik nie cieszy się dobrą sławą, co ma związek z początkowymi problemami rozrządu. Pierwotnie posiadał pasek w kąpieli olejowej, który ulegał łuszczeniu i doprowadzał do awarii. Inżynierowie zaktualizowali podzespół stosując łańcuch rozrządu, co wyeliminowało kluczową bolączkę. Nie ma już mowy o tym samym ryzyku usterkowości. Niemniej jednak opinia poszła w świat.
Citroen C4 X You – tył, fot. CitroenDuży sedan Citroena w takim wydaniu oferuje 131 koni mechanicznych i i 230 niutonometrów. Standardowo współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, która przekazuje moc na przednią oś.
Osiągi są przyzwoite. Rozpędzanie do 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 210 km/h. Zużycie paliwa też nie budzi zastrzeżeń. Średnie spalanie w cyklu mieszanym WLTP to 5,9 litra.
Co oferuje duży sedan Citroena?
Modna sylwetka z atrybutami crossovera oraz przestronne wnętrze jest standardem, podobnie jak 130-konny silnik i automat. W cenie 103 300 zł jest o bardzo atrakcyjna konfiguracja na tle kompaktów Peugeota czy Forda.
Citroen C4 X You – kokpit, fot. CitroenJeżeli chodzi o wyposażenie, to również jest lepsze, niż można oczekiwać. Pierwszy poziom (mieszczący się we wspomnianej kwocie) nosi nazwę You. Jak ujawnia konfigurator, C4 X w takim wydaniu oddaje do dyspozycji m.in.:
- czarny lakier
- reflektory LED
- dotykowy ekran multimedialny
- skórzaną kierownicę
- cyfrowe wskaźniki
- tylne czujniki parkowania
- automatyczną klimatyzację
- elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
- dwukolorową tapicerkę
Duży sedan francuskiej marki ma wszystko, co trzeba, by oferować komfortową jazdę i bezstresową eksploatację. Podejrzewamy, iż nie doczeka się następcy, dlatego może mieć potencjał choćby na youngtimera. W bliższej perspektywie stanowi także ciekawą propozycję dla fanów promocji. Przez niewielką popularność można wynegocjować korzystne rabaty.

3 dni temu















