Duma! Polak objął prestiżową funkcję w Toyocie. To zupełnie nowe stanowisko

5 godzin temu
Piotr Pawlak obejmie stanowisko prezesa nowego klastra Toyota Northern Europe (TNE). Jednocześnie będzie kontynuował pełnienie swojej obecnej funkcji dyrektora generalnego Toyota Norge, którą sprawuje od 1 stycznia 2023 roku.


Toyota Northern Europe połączy działalność koncernu w czterech krajach nordyckich: Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii, a także w trzech krajach bałtyckich: na Litwie, Łotwie i w Estonii. Nowa struktura będzie odpowiedzialna za sprzedaż pojazdów marek Toyota i Lexus na wspomnianych rynkach.

Jak informuje koncern, głównym celem tej strategicznej zmiany jest ustanowienie zrównoważonego modelu biznesowego w regionie o jednym z najwyższych wskaźników elektryfikacji na świecie. Ponadto TNE ma stanowić wzorcowy model organizacji w zakresie marketingu i sprzedaży pojazdów z napędem elektrycznym.

Warto przypomnieć, iż w Europie Środkowej od 2015 roku z sukcesem funkcjonuje podobny klaster – Toyota Central Europe (TCE). w tej chwili TCE obejmuje Polskę, Węgry, Czechy i Słowację. Dziesięć lat działalności TCE potwierdziło jego znaczący potencjał organizacyjny i dystrybucyjny.

W 2024 roku klaster odnotował rekordową sprzedaż 156 tysięcy samochodów marki Toyota, przy czym Polska odegrała kluczową rolę, osiągając ponad 104 tys. sprzedanych egzemplarzy. Ten wynik zapewnił TCE pierwsze miejsce wśród wszystkich europejskich przedstawicielstw narodowych Toyoty.

Nowo powołany klaster Toyota Northern Europe będzie mógł korzystać z bogatego doświadczenia i sprawdzonych rozwiązań wypracowanych przez TCE w ciągu dekady jego istnienia.

Warto dodać, iż w latach 2020-2022 Piotr Pawlak sprawował funkcję prezesa i dyrektora zarządzającego w firmie Ford Polska.

Przypomnijmy, iż pierwszy kwartał 2025 roku Toyota zakończyła na pozycji lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. W okresie od stycznia do marca w naszym kraju zarejestrowano 26 817 samochodów osobowych i dostawczych tej marki. Przełożyło się to na 16,9 proc. udziału w rynku, co jest wynikiem blisko dwukrotnie lepszym niż marki, która zajęła pozycję numer dwa.

Idź do oryginalnego materiału