Ducati Hypermotard 698 Mono 2024 – mocarne supermoto na drogę i tor [nowość, opis, zdjęcia, film]

1 rok temu

Ducati Hypermotard 698 Mono jest motocyklem supermoto do użytku codziennego oraz do zastosowań torowych. Waży 151 kg bez paliwa i ma 77,5 KM mocy.

  • Hypermotard 698 Mono to motocykl stworzony do zabawy – zaawansowany, dynamiczny i lekki. Dodatkowo piękny, wyrafinowany i wydajny, jak każdy inny model Ducati.
  • Pierwsze jednocylindrowe supermoto Ducati jest wyposażone w nowy silnik Superquadro Mono – najbardziej zaawansowany i wydajny w swojej kategorii.
  • Ducati Hypermotard 698 Mono jest standardowo wyposażony w najbardziej zaawansowaną elektronikę, która pozwala nauczyć się jeździć jak wyścigowy kierowca Supermoto.
  • Dzięki rozwiązaniom technicznym zaczerpniętym ze świata Panigale, model Hypermotard 698 Mono wyróżnia się sportową precyzją jazdy i niezrównanym poziomem emocji.

W piątym odcinku serii Ducati World Première 2024 producent z Borgo Panigale zaprezentował nowego Hypermotarda 698 Mono, który napędzany jest jednocylindrowym silnikiem. Motocykl został stworzony z myślą o ekscytującym pokonywaniu zakrętów, korzystaniem z całej szerokości nitki toru, ale także czerpaniu frajdy z jazdy w mieście. Cel ten został osiągnięty poprzez zastosowanie rozwiązań technicznych zaczerpniętych ze świata Panigale, które trafiły do silnika, elektroniki i podwozia, tworząc w ten sposób motocykl zdolny do dostarczania niezapomnianych emocji.

Hypermotard 698 Mono – najważniejsze cechy:

  • Silnik Superquadro Mono o pojemności 659 cm3, z rozrządem desmodromicznym
  • Tłok typu „box in box” o średnicy 116 mm i skoku 62,4 mm
  • Stalowa rama kratownicowa z rurami o różnych przekrojach i grubościach, aluminiowy wahacz dwustronny
  • Przedni widelec upside-down Marzocchi 45 mm, w pełni regulowany, skok 215 mm
  • Tylny regulowany monoshock Sachs, skok 240 mm
  • Pięcioramienne felgi aluminiowe 120/70-17″ i 160/60-17″ z oponami Pirelli Diablo Rosso IV
  • Cornering ABS Bosch-Brembo 10.3ME
  • Przednia tarcza hamulcowa o średnicy 330 mm i 4-tłoczkowy zacisk radialny Brembo M4.32
  • Podnóżki zoptymalizowane pod kątem jazdy sportowej ze zdejmowaną gumową osłoną
  • Przedni reflektor Full LED z DRL, tylne światło Full LED
  • 3,8-calowy ekran LCD IBN (Improved Black Nematic) z diodą LED sygnalizującą zmianę biegów
  • Akumulator litowo-jonowy
  • Inercyjny moduł pomiarowy Bosch (IMU)
  • 4 tryby jazdy (Sport, Road, Urban, Wet)
  • 3 tryby mocy (Low, Mid, High)
  • Ducati Wheelie Control (DWC)
  • Kontrola trakcji Ducati (DTC)
  • Kontrola hamowania silnikiem (EBC)
  • Ducati Power Launch (DPL)
  • Ducati Link Ready z aplikacjami infotainment
  • Ducati Quick Shift (DQS) w górę i w dół

Hypermotard 698 Mono 2024 – zdjęcia i film:

Silnik w Hypermotard 698 Mono

Ducati Hypermotard 698 Mono debiutuje z jednostką Superquadro Mono, która stanowi zupełnie nowy punkt odniesienia w kategorii osiągów drogowych silników jednocylindrowych. Jest mocna, lekka i kompaktowa, a dodatkowo pochodzi z najpotężniejszego i najbardziej wyrafinowanego dwucylindrowego silnika, jaki kiedykolwiek został stworzony przez Ducati, czyli Superquadro z Panigale 1299 o pojemności 1285 cm3.

Tłok o średnicy 116 mm charakteryzujący się układem „box in box”, tytanowe zawory dolotowe, aluminiowa tuleja cylindra, sworzeń tłoka z powłoką DLC i rozrząd desmodromiczny sprawiają, iż Superquadro Mono jest w stanie osiągać prędkości obrotowe, które dotychczas były zarezerwowane wyłącznie dla silników wyścigowych. Jednostka generuje maksymalną moc 77,5 KM przy 9 750 obr./min, natomiast krzywa momentu obrotowego jest rozłożona w szczególnie korzystny sposób. Dzięki wyścigowemu wydechowi Termignoni, w torowej konfiguracji motocykla, moc wzrasta o 7 KM, osiągając niewiarygodną wartość 84,5 KM, co jest kolejnym rekordem dla seryjnie produkowanych jednocylindrowców.

Hypermotard 698 Mono 2024 – elektronika:

Pakiet najnowocześniejszej elektroniki, bezkonkurencyjny w tej kategorii, pozwala mniej doświadczonym motocyklistom nauczyć się jeździć jak profesjonalny kierowca supermoto. Standardowe wyposażenie elektroniczne modelu Hypermotard 698 Mono jest najbardziej kompletne w swojej kategorii i obejmuje wiele rozwiązań obecnych w Panigale V4. Dostępne są systemy ABS Cornering, Ducati Traction Control, Ducati Wheelie Control, Engine Brake Control, Ducati Power Launch i Ducati Quick Shift Up/Down. Quickshifter można dokupić jako akcesorium do wersji standardowej i znajduje się na liście wyposażenia standardowego wersji RVE. Cel ich działania jest zawsze ten sam – zmaksymalizować przyjemność z jazdy.

Hypermotard 698 Mono ma cztery tryby jazdy (Sport, Road, Urban i Wet), do których przypisane są różne tryby mocy silnika (High, Medium oraz Low). Poziomy DTC, EBC i ABS są przypisane domyślnie, jednakże mogą być również modyfikowane przez prowadzącego. Wszystkie informacje są wyświetlane na czytelnym ekranie LCD o przekątnej 3,8 cala.

Przy ABS ustawionym na poziomie 3 i używaniu tylnego hamulca podczas agresywnego hamowania na torze, aktywuje się funkcja Slide-by-Brake. System został opracowany dla mniej doświadczonych kierowców, którzy chcą rozpocząć swoją przygodę z jazdą w uślizgu tylnego koła podczas wchodzenia w zakręty. Poślizgi stają się łatwiejsze do kontrolowania, ale elektronika przez cały czas pozostawia sporo przestrzeni na zabawę. Gdy ABS jest ustawiony na poziom 2, system Slide-by-Brake pozwala na większy kąt wychylenia i bardziej wyraźne poślizgi w zakręcie. Ten poziom został opracowany do użytku sportowego na torze dla tych, którzy mają już doświadczenie z powerslide’ami, ale nie chcą rezygnować z bezpieczeństwa oferowanego przez system ABS. Dla najbardziej doświadczonych kierowców, którzy chcą samodzielnie zarządzać uślizgiem podczas wchodzenia w zakręty na torze, dostępny jest poziom 1, w którym ABS jest aktywny tylko w przednim układzie hamulcowym. Dodatkowo ustawienia ABS oferują również poziom 4, opracowany z myślą o sytuacjach wyjątkowo niskiej przyczepności, aby zagwarantować maksymalną stabilność i bezpieczeństwo. Jest on domyślnie powiązany z trybem jazdy Wet.

Motocykl oferuje również 4 poziomy Wheelie Control – 4, 3 i 2 zapewniają maksymalne przyspieszenie przy wychodzeniu z zakrętów, minimalizując jednocześnie unoszenie przedniego koła. Poziom 1 został opracowany do użytku na torze i umożliwia kontrolowane, a zarazem bezpieczne unoszenie przedniego koła, maksymalizując zarówno osiągi, jak i przyjemność z jazdy.

Ponadto, wyłącznie do użytku na torze, jako akcesorium dostępne jest oprogramowanie Ducati Performance dla Ducati Wheelie Control. Ta funkcja może być aktywowana tylko w połączeniu z wyścigowym układem wydechowym Termignoni, gdyż zapewnia on dodatkową strategię o nazwie Wheelie Assist, która pomaga kierowcy w wykonywaniu i utrzymywaniu wheelie, regulując kąt podniesionego koła dzięki dostarczanego momentu obrotowego silnika.

Zawieszenie, hamulce, waga – Ducati Hypermotard 698 Mono 2024

Hypermotard 698 Mono jest lekki i waży jedynie 151 kg bez paliwa. Wynik ten uzyskano dzięki ramie kratownicowej o zróżnicowanych przekrojach i grubościach, która waży zaledwie 7,2 kg i łączy dużą wytrzymałość ze sztywnością i lekkością. Z kolei odlewane obręcze kół są o 0,5 kg lżejsze w porównaniu z podobnymi kołami szprychowymi, a tarcze hamulcowe są o 17% lżejsze w porównaniu do stalowych odpowiedników. W pełni regulowany, lekki widelec Marzocchi typu upside-down o średnicy 45 mm waży zaledwie 8,1 kg.

Dwustronny wahacz współpracuje z regulowanym tylnym amortyzatorem. Obręcze obute zostały w opony Pirelli Diablo Rosso IV w rozmiarze 120/70 ZR 17 z przodu i 160/60 ZR 17 z tyłu.

Przedni układ hamulcowy opiera się na pojedynczej tarczy 330 mm z radialnym zaciskiem Brembo M4.32 opracowanym specjalnie do tego modelu. Z tyłu znajduje się tarcza o średnicy 240 mm, która również ma dedykowaną konstrukcję. Pozycja jazdy została zaprojektowana tak, aby zagwarantować maksymalną kontrolę podczas jazdy sportowej, wspierając zarówno tradycyjną jazdę z wyciągniętą nogą, jak i z kolanem przy ziemi.

Konstrukcja podnóżków jest opracowana z myślą o maksymalizacji kąta pochylenia. Ponadto, poprzez usunięcie gumowych wkładek możliwe jest uzyskanie lepszej przyczepności w obuwiu wyścigowym. Niezwykle smukła górna konstrukcja motocykla i płaskie siodełko ułatwiają ruchy ciała i nóg.

Ducati Hypermotard 698 Mono 2024 – styl i akcesoria

Nowy Hypermotard 698 Mono łączy w sobie typowo wyścigową estetykę Supermotarda z nowoczesnymi liniami i dbałością o detale, typową dla designu Ducati. Rezultatem takiego połączenia jest smukły i elegancki motocykl, który posiada wysokie i płaskie siedzenie, wysoko poprowadzony przedni błotnik oraz ostry ogon. Konstrukcja podkreśla obecność nowego silnika, pięcioramienne felgi aluminiowe łączą sportowy wygląd z niebywałą lekkością, a podwójne tłumiki są charakterystycznym elementem rodziny Hypermotard.

Przedni reflektor LED sprawia, iż Hypermotard 698 Mono nie pozostaje niezauważony. Osobowość fun-bike’a wyłania się wyraźnie w wersji RVE, która charakteryzuje się dedykowanym malowaniem „Graffiti”, inspirowanym dziełami sztuki ulicznej.

Entuzjaści, którzy chcą wykorzystać wysokie osiągi Hypermotarda 698 Mono na torze znajdą różne propozycje w katalogu akcesoriów Ducati Performance – wyścigowy układ wydechowy Termignoni, sportową kanapę i podnóżki, czy osłony silnika. Dostępne są również różne elementy z włókna węglowego, które pomagają zmniejszyć wagę motocykla, a także akcesoria poprawiające estetykę – dźwignie hamulca i sprzęgła, korek wlewu paliwa, czy dynamiczne kierunkowskazy.

Hypermotard 698 Mono to prawdziwy generator frajdy. Łatwy w prowadzeniu, dynamiczny i pięknie wyglądający. Z tego powodu Ducati stworzyło dedykowaną linię odzieży – kurtka Overlay Yo jest głównym elementem kolekcji, z nowoczesnym i oryginalnym designem stworzonym we współpracy z Drudi Performance. Kolekcję wzbogaca bluza z technicznymi wzmocnieniami i ochraniaczami CE na ramionach i łokciach. Idealnie pasuje do dedykowanego kasku o agresywnym wyglądzie Supermotard. Kolekcja obejmuje również dwa rodzaje butów – pierwsze z nich przeznaczone są do jazdy sportowej, natomiast drugie do użytku codziennego.

Hypermotard 698 Mono – dostępność w Polsce

Nowy Hypermotard 698 Mono będzie dostępny w sieci dealerskiej Ducati począwszy od stycznia 2024 roku. Zamówienia można składać na wersję w klasycznej czerwieni Ducati i wersję RVE z dedykowaną grafiką, czarną ramą i quickshifterem w standardzie. Dla młodszych kierowców, posiadających prawo jazdy kategorii A2, Ducati oferuje odmianę z ograniczoną mocą do 43,5 KM przy 6 250 obr./min.

Wyłącznym dystrybutorem marki Ducati w Polsce jest Liberty Corp 2 Sp. z o. o.

Idź do oryginalnego materiału