W Warszawie uczestniczyliśmy w pierwszych jazdach nowym modelem DS N°8. Ten w 100% elektryczny flagowy model francuskiej marki z powodzeniem łączy elegancję, zaawansowaną technologię i bardzo dobrą aerodynamikę.
DS N°8 charakteryzuje się smukłą linią nadwozia, dbałością o detale i oczywiście komfortem jazdy. Wąskie reflektory LED-owe z przodu uzupełniono pionowymi światłami do jazdy dziennej, przypominającym sople lodu. Klasyczny grill zastąpiono panelem, który w bogatszej wersji wyposażenia Étoile jest podświetlony. Z boku samochodu widzimy dość nietypową linię i zwężające się przeszklenia, uzupełnione opadającym dachem. Ciekawie wygląda też spojler umieszczony pod krawędzią szyby. o ile chodzi o wymiary, flagowy DS ma 4820 mm długości, 1900 mm szerokości, 1580 mm wysokości, a rozstaw osi to 2900 mm.
Nadwozie DS-a N°8 zoptymalizowano pod względem aerodynamiki, co oczywiście przekłada się na efektywność energetyczną oraz osiągi auta – współczynnik oporu powietrza Cx jest tu na poziomie 0,24. Dzięki temu zasięg wersji FWD Long Range to aż 750 km (wg WLTP), a w mieście może to być choćby do 909 km.
„Seamless Design”
Wnętrze samochodu zaprojektowano zgodnie z filozofią „Seamless Design”, łączącą minimalizm, wysokiej jakości materiały oraz nowoczesne technologie. Centrale miejsce na kokpicie zajmuje 16-calowy ekran dotykowy. Klient może wybrać tapicerkę wykonaną z miękkiej skóry Nappa, natomiast alternatywnie dostępne są warianty „animal-free” z materiałów pochodzących z recyklingu, co podkreśla proekologiczne podejście marki.

Ekskluzywny charakter wnętrza podkreślają detale, takie jak tłoczenia Clous de Paris, perłowe przeszycia oraz panoramiczny dach ze specjalną powłoką termoizolacyjną. Dzięki dobrej izolacji akustycznej i laminowanym szybom w kabinie panuje komfortowa cisza. Jak przystało na flagowy model, samochód wyposażono w najnowocześniejsze technologie zwiększające bezpieczeństwo oraz wspierające pracę kierowcy.
Napęd
DS N°8 oferuje trzy warianty napędu. Podstawowa wersja FWD dysponuje mocą 230 KM, natomiast wariant FWD Long Range generuje 245 KM. Najmocniejszy model z napędem na 4 koła Long Range wyposażono w dwa silniki elektryczne, co daje 350 KM. Dodatkowo każda wersja wyposażona została w tryb chwilowego „boosta”, co zwiększa moc odpowiednio do 260, 280 i 375 KM.
Dla tego modelu dostępne są dwie wersje akumulatorów. Mniejszy ma pojemność 74 kWh i zasila podstawową wersję FWD, natomiast w większy, o pojemności 97,2 kWh, wyposażono wersję Long Range.
Dzięki technologii ładowania prądem stałym o mocy 160 kW można naładować baterię od 20% do 80% w zaledwie 27 minut, co przekłada się na 450 km zasięgu. Z domowej ładowarki 11 kW (trójfazowego Wallboxa) naładujemy akumulator w około 6 godz.
Dwie wersje wyposażenia
DS N°8 oferowany jest w dwóch wariantach wyposażenia: Pallas i Étoile. Już w podstawowej wersji Pallas mamy m.in. system DS IRIS, bezprzewodową integrację z Android Auto i Apple CarPlay, laminowane szyby, oświetlenie ambientowe oraz pakiet asystentów parkowania.
Wersja Étoile, oprócz podświetlanego grilla DS Luminascreen, oferuje m.in. system kamer 360°, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz head-up DS Extended oraz system DS Pixelvision.

Samochód dostępny jest w pięciu wersjach kolorystycznych nadwozia: Topaz Blue, Palladium Grey i Alabaster White. Są również opcje dwukolorowego lakierowania oraz możliwość wyboru technologii „Paintjet”, która pozwala na precyzyjne nanoszenie czarnych akcentów bez konieczności wypalania lakieru, co ogranicza emisję gazów cieplarnianych.
Cena
Ceny tego modelu w Polsce rozpoczynają się od 249 tys. zł za podstawową wersję Pallas FWD, natomiast topowy wariant AWD Long Range w wersji Étoile kosztuje od 320 tys. zł. Co istotne, model ten kwalifikuje się także do dopłat w ramach programu „NaszEauto”.
Na koniec warto wspomnieć, iż przy okazji jazd testowych DS.-em N°8 mieliśmy również okazję przyjrzeć się z bliska DS-owi N°4 po face liftingu, ale ze względu na obowiązujące embargo informacyjne, więcej o tym modelu napiszemy przy innej okazji.
Tekst i zdjęcia: Jolanta Stypułkowska

















