Trwa przerwa zimowa na budowach dróg, jednak dla odcinka drogi ekspresowej S74 Mniów–Kielce zaplanowano wycinki drzew i krzewów, odhumusowanie i wymianę gruntów. jeżeli pogoda pozwoli ruszy budowa dróg technologicznych. Kończy się sprawdzanie terenu przez saperów.
Odcinek drogi ekspresowej S74 między Mniowem a Kielcami osiągnie długość 16,4 km. Powstaną dwa węzły – Mniów (na połączeniu S74 z istniejącą DK74) i Bugaj (na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 748). Na trasie będzie oraz 15 obiektów mostowych, 10 wiaduktów (z czego cztery nad D74) i pięć mostów, a także dla dużych zwierząt. Dodatkowo przewidziano 14 przejść dla zwierząt małych i średnich oraz 56 przepustów oraz miejsce obsługi podróżnych. Długość ekranów akustycznych wyniesie 7,5 km, a dróg dojazdowych 26 km.
Droga ekspresowa S74 od Przełomu na 400 m pobiegnie śladem DK74, a następnie skieruje się na południowy zachód i połączy z łącznicą węzła S7 Kielce Zachód.
Odcinek drogi ekspresowej S74 Przełom/Mniów–Kielce Zachód jest drugim w budowie w woj. świętokrzyskim. Ma odkorkować trasę do i z Kielc, rozwiązać problemy dojazdu ze stref podmiejskich do miasta. Skorzystają też mieszkańcy gmin Miedziana Góra i Mniów, łatwiejsza ma być komunikacja między województwami łódzkim, świętokrzyskim i podkarpackim, a także dojazdy do autostrad A1 i A2.
W woj. świętokrzyskim w użytku jest odcinek drogi ekspresowej S74 Kielce–Cedzyna (7 km), a w realizacji sześć kolejnych o łącznej długości 104 km. Trwa budowa obwodnicy Opatowa w ciągu DK9/S74 (ma zakończyć się w 2025 r.). Łączna wartość kontraktów to prawie 5 mld zł.
Trasa kosztująca 537 mln ma być gotowa w II połowie 2026 r.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19. Kolejny odcinek Via Carpatia do budowy