Droga ekspresowa S74. Kto zbuduje odcinek?
Odcinek Łagów–Jałowęsy–Tomaszów drogi ekspresowej S74 połączony będzie z planowaną obwodnicą Łagowa i budowaną w tej chwili trasą obwodową Opatowa. Pobiegnie na południe od istniejącej DK74, głównie po nowym śladzie. Powstanie węzeł Baćkowice oraz dziewięć wiaduktów, siedem mostów i dwa miejsca obsługi podróżnych w Oziębłowie.
W przetargu za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Aldesa Construcciones. Koszt budowy drogi ekspresowej S74 wyniesie 630 mln zł. Warto podkreślić, iż pod względem ceny wszystkie złożone w przetargu propozycje, a było ich 12, zmieściły się w kosztorysie GDDKiA, który wynosi 840 mln zł.
Droga ekspresowa S74 – parametry techniczne
- klasa: S
- liczba jezdni i pasów ruchu: 2x2 (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
- szerokość poboczy: min. 0,75 m
- obciążenie: ton/oś: 11,5 ton/oś.
Droga ekspresowa S74
Cała droga ekspresowa S74 połączy trasy S12 (Sulejów, woj. łódzkie) i S19 (Zarzecze, woj. podkarpackie). Planowana jej długość to ponad 200 km.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S74. Wybrano ofertę. 27,5 km za 1 mld zł